Marvel Heroes - 27/12-06

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Marvel Heroes - 27/12-06

Post by Frouvne »

Så er drengene bag War of the Ring igen på banen. Denne gang er det med spillet Marvel Heroes, der netop for nyligt er blevet udgivet. Jeg er aldrig kommet ind i det univers, der omgiver disse tegneserie-helte, men sidder med fornemmelsen af, at hvis der er blevet skruet et godt spil sammen, kunne det være et super-tema på samme niveau som jeg syntes at Doom er et godt tema. Det vil sige; ikke et tema, der ville kunne fastholde mig i måneder, men et tema, der kunne sætte prikken over i'et til en spilleaften med drengene! Og med folkene bag War of the Ring er der vel potentiale til, at det kunne være et kvalitetsprodukt...

Endnu har jeg kun fået snuset en smule til de første meldinger om spillet og de ser blandede ud. Det er baggrunden for, at jeg tager det frem her for at høre, om der er nogle, der har hørt noget godt/skidt om Marvel Heroes eller eventuelt nogle, som enten har sat sig ind i debatten eller måske endog har prøvet spillet?! I givet fald kunne det være interessant at høre om... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Vi kan da lige tilføje et par links, hvis nogle bliver inspireret til at se nærmere på spillet:

Marvel Heroes på Boardgamegeek:
http://www.boardgamegeek.com/game/14808

Fantasy Flights side om spillet:
http://www.fantasyflightgames.com/marvel.html

Herfra downloades såvel reglerne til Marvel Heroes som FAQ:
http://www.fantasyflightgames.com/marvel_support.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Vi har kigget en del på spillet og overvejede kraftigt at købe det. Jeg havde oprindeligt planlagt at give min kæreste Formula De i julegave, men eftersom der er en masse forvirring ang. reprint og ny udgave af spillet, så lavede jeg til sidst et 'vælg-selv-et-spil'-gavekort til ham.

Da han fik det, annoncerede han, at så ville han muligvis bruge det på Marvel Heroes, men efter at have læst trådene på BGG er han gået væk fra det igen. Mest af alt pga. kritikken ang. at kampene fokuserer så meget på terningeslag, og at der ikke er nok strategi i spillet. Samtidig har vores gamebuddies annonceret, at de gerne vil købe spillet, og da det alligevel primært var dem, vi ville spille det med, så har vi det fint med, at de køber det :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Du må endelig aflægge fuld rapport, når du har fået spillet spillet!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Du må endelig aflægge fuld rapport, når du har fået spillet spillet!
Det har desværre nok lange udsigter :(
Dels tror jeg ikke, at de har mulighed for at købe det lige foreløbig, dels har de lige købt udvidelserne til Descent og Battlestations, ligesom jeg lige har fået udvidelserne til Arkham Horror, så der mangler ikke underholdning de næste mange måneder.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Andrea wrote:[...] Mest af alt pga. kritikken ang. at kampene fokuserer så meget på terningeslag, og at der ikke er nok strategi i spillet. [...]
Og så drister jeg mig til at sige: Og hvorledes adskiller det sig så fra War of the Ring, der jo også indeholder tonsvis af terningslag? :wink:
Last edited by Frouvne on Thu Dec 28, 2006 11:29 pm, edited 1 time in total.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Og så drister jeg mig til at sige: Og hvorledes adskiller det sig så fra War of the Ring, der jo også indeholder tonsvis af terningslag? :wink:
Se, det skal jeg ikke kunne udtale mig om - jeg overlod læsningen om Marvel Heroes til Jens (kæresten), og han har ikke læst så meget om WotR, så en direkte sammenligning har han ikke lavet. Han (eller jeg for den sags skyld) har heller ikke noget imod terningeslag (hvilket man også kan se ud fra en del af de spil, vi ofte spiller), men jeg tror, han forventede mere strategi i spillet, end der åbenbart er :?:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
Frouvne wrote: Og så drister jeg mig til at sige: Og hvorledes adskiller det sig så fra War of the Ring, der jo også indeholder tonsvis af terningslag? :wink:
Se, det skal jeg ikke kunne udtale mig om - jeg overlod læsningen om Marvel Heroes til Jens (kæresten), og han har ikke læst så meget om WotR, så en direkte sammenligning har han ikke lavet. Han (eller jeg for den sags skyld) har heller ikke noget imod terningeslag (hvilket man også kan se ud fra en del af de spil, vi ofte spiller), men jeg tror, han forventede mere strategi i spillet, end der åbenbart er :?:
Det var nu heller ikke for at holde dig ansvarlig for en sådan sammenligning, Andrea. Jeg forsøgte vel snarere, at provokere nogle af War of the Rings fortalere til at lave en forsvarstale for dets herligheder... :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Det var nu heller ikke for at holde dig ansvarlig for en sådan sammenligning, Andrea. Jeg forsøgte vel snarere, at provokere nogle af War of the Rings fortalere til at lave en forsvarstale for dets herligheder... :)
Jamen hvis der lusker WotR-fans rundt på siden, så vil jeg da også gerne høre mere om spillets kvaliteter - men så må det nok hellere være i en anden tråd :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jævnfør PandaGamers anbefaling andetsteds, så kan der ses en video om spillet på nedenstående link:

http://www.bookshelfgames.com/CurrentGames.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Er der nogen, der har fået spillet spillet og vil aflægge en kort rapport her? :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Er der nogen, der har fået spillet spillet og vil aflægge en kort rapport her? :D
Desværre ikke endnu! Vi venter stadig på, at vores gamebuddies vinder i Lotto, så de kan købe det! :D
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Frouvne wrote:Er der nogen, der har fået spillet spillet og vil aflægge en kort rapport her? :D
Ja, hende jeg har købt spillet for har ikke spillet det eller inviteret mig på besøg. Dårlig stil :evil:

:wink:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg er SÅ tæt på at foreslå at hvis nogen bare vil spille det med mig, så køber jeg det og tager det med på søndag....
Er der nogen der vil lokke mig i fordærv?

Selvf. afhængigt af at den kære Allan har det på lager :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

netsapiens wrote:Jeg er SÅ tæt på at foreslå at hvis nogen bare vil spille det med mig, så køber jeg det og tager det med på søndag....
Er der nogen der vil lokke mig i fordærv?

Selvf. afhængigt af at den kære Allan har det på lager :)
Jeg VIL gerne, men der er desværre ikke plads :cry:
Men hvis du inviterer på et tidspunkt, skal jeg være der som en mis :P
Image
Post Reply