Konkurrencer på BGG

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Konkurrencer på BGG

Post by Sir William »

Ville lige rette opmærksomhed mod, at der ofte er konkurrencer på BGG hvor det er muligt, at vinde spil.

Som regel drejer det sig om spil under udvikling - kickstarter projekter - men har også set andre.

Ulempen er selvfølgelig, at de som regel befinder sig i USA. Men der er faktisk nogle af konkurrencerne, som er udfordrende og sjove.
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Konkurrencer på BGG

Post by Henrik Madsen »

Sir William wrote:Ville lige rette opmærksomhed mod, at der ofte er konkurrencer på BGG hvor det er muligt, at vinde spil.

Som regel drejer det sig om spil under udvikling - kickstarter projekter - men har også set andre.

Ulempen er selvfølgelig, at de som regel befinder sig i USA. Men der er faktisk nogle af konkurrencerne, som er udfordrende og sjove.
Hvor, hvad, hvordan?
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Konkurrencer på BGG

Post by Sir William »

F.eks. denne

http://www.boardgamegeek.com/thread/744 ... ay-contest

Denne her f.eks. var rigtig sjov, for der skulle man "spille" 5 træk i spillet og afhængig af hvad man gjorde, blev man belønnet med lodder.

http://www.boardgamegeek.com/thread/736 ... da-contest
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Konkurrencer på BGG

Post by Larsine »

Sir William wrote:Ville lige rette opmærksomhed mod, at der ofte er konkurrencer på BGG hvor det er muligt, at vinde spil.

Som regel drejer det sig om spil under udvikling - kickstarter projekter - men har også set andre.
Selv har jeg deltaget i 44 konkurrencer på BGG, og vundet 44 microbadges.

Jeg har kun set en kickstarter, medens alle de andre har været spil som var udviklet, og lige på trapperne.

Ulempen er selvfølgelig, at de som regel befinder sig i USA. Men der er faktisk nogle af konkurrencerne, som er udfordrende og sjove.
Hvorfor er det en ulempe?
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Konkurrencer på BGG

Post by Henrik Madsen »

Takker. Så det er BGG News man skal holde øje med?
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Konkurrencer på BGG

Post by Sir William »

Larsine wrote:Hvorfor er det en ulempe?
Egentlig kun det, at SKAT er begyndt at kræve at en vare der importeres fra 3. land skal have anført købsværdi og forsendelsesværdi, hvis det sendes fra en virksomhed.

SKAT anerkender ikke noget som sendes portofrit.

Den besked har jeg fået pr. telefon fra SKAT og ved at UPS efterlever de retningslinier. Derimod ved jeg, at PostDanmark ikke gør og nok heller ikke FedEx.

Så det var nok mere tænkt, hvordan man forklarer at den vare man får, er en præmie/gevinst. Har ikke prøvet det før, men glæder mig da til at se hvad der sker. Altså den dag jeg vinder 8)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Konkurrencer på BGG

Post by Mik »

Jeg har også deltaget i en hel del af disse konkurrencer, men dog kun i de tilfælde at jeg gerne ville vinde spillet.
Og mikrobadget har jeg ikke nobet at bruge til.

Har aldrig haft noget imod at betale den afgift der følger med. Spillet er jo gratis, så selv om jeg skulle betale 25% af værdien plus gebyr vil det stadig være billigere end min normale betaling på "pris+19%+forsendelse".

Har i øvrigt heller aldrig vundet noget endnu.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Konkurrencer på BGG

Post by Frouvne »

Der dukker jævnligt konkurrencer op i forskellige anledninger på BGG. Og det kan faktisk godt lade sig gøre at vinde! Forleden vandt jeg således et eksemplar af PnP-spillet Pocket Civ, jeg længe gerne har villet prøve, men aldrig ville have fået fremstillet selv i en konkurrence for folk med 2011 supporter badges.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Konkurrencer på BGG

Post by Mik »

Frouvne wrote:Og det kan faktisk godt lade sig gøre at vinde! Forleden vandt jeg således et eksemplar af PnP-spillet Pocket Civ
Pyt med det. Sålænge JEG blot vinder Superpuljen på onsdag... :wink:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Konkurrencer på BGG

Post by Sir William »

Mik wrote:
Frouvne wrote:Og det kan faktisk godt lade sig gøre at vinde! Forleden vandt jeg således et eksemplar af PnP-spillet Pocket Civ
Pyt med det. Sålænge JEG blot vinder Superpuljen på onsdag... :wink:
130 millioner kroner, kan du vel næppe bruge på brætspil :lol:

Kunne nu være hyggeligt, at vinde så mange penge men forudsætter jo nok at jeg spiller.

Ville jo være vidunderligt, at vinde bare en gang i mellem. Deltager også kun i spil som tiltaler mig.
Post Reply