Hvad har I kig på, nu hvor Essen nærmer sig?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har I kig på, nu hvor Essen nærmer sig?

Post by Frouvne »

Kitxune wrote:Kom gerne med kommentar til min Essen liste - skulle jo nødigt fylde bilen med skrammel!

Min Essen liste findes længere oppe i denne tråd.
A Few Acres of Snow (Treefrog) er et af de mest interessante spil, jeg længe er faldet over, så det kan jeg varmt anbefale.

Freitag (2F-spiele) vil helt sikkert blive spillet meget hos os og det må blive en overkommelig investering, da det jo er et lille spil.

Murder! Mystery! Mastermind! (Black Dove Games) afventer jeg med stor spænding. Det kan sikkert både blive et kæmpe flop eller noget der virkelig er værd at komme efter med vores families præferencer. Så det vil jeg holde øje med inden jeg endelig bestemmer mig.

Blood Bowl: Team Manager - The Card Game (Fantasy Flight Games). Det bliver nok et spil, der skal prøves. Måske, måske ikke det er noget. Der er ting, der kunne trække i begge retninger i forhold til om det er et spil for mig.

Uchronia (Iello) bliver jeg nok nødt til at prøve. Jeg syntes at Glory to Rome var et fænomenalt spil, så det bliver svært at overgå med en simplere udgave. Men tænk hvis det er et spil, man kan lokke et endnu bredere udvalg af folk til at spille og det trods alt har bevaret en del af charmen fra originalen...

Discworld: Ankh-Morpork (Kosmos) hopper jeg nok over på. Jeg mangler stadig et par gode argumenter for, at det skulle være et spil for mig. Dem vil jeg dog til gengæld rigtig gerne høre - hvis de er der!

Ora et Labora (Lookout Games) er man vel nødt til at prøve!?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har I kig på, nu hvor Essen nærmer sig?

Post by Frouvne »

... til min liste over spil der skal holdes øje med er blevet tilføjet Mac Gerdts to-spillers spil: Casus Belli.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kitxune
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sun Sep 07, 2008 9:16 pm
Favoritspil: Power Grid, Le Havre, Age of Steam, Agricola, Talizman, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon/Rails of Europe, Carcassonne, Arkham Horror, Small World, Ra the dice game, Robo Rally.
Location: Hundested

Re: Hvad har I kig på, nu hvor Essen nærmer sig?

Post by Kitxune »

Frouvne wrote:... til min liste over spil der skal holdes øje med er blevet tilføjet Mac Gerdts to-spillers spil: Casus Belli.
Det vil jeg lige check så.... - mon der er plads i bilen. :o)
Image

Medlem af http://www.consim.dk
Also Plays: Tabletop and Guild Wars 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har I kig på, nu hvor Essen nærmer sig?

Post by Mik »

Frouvne wrote:A Few Acres of Snow (Treefrog) er et af de mest interessante spil, jeg længe er faldet over, så det kan jeg varmt anbefale.
Absolut enig - men det kræver at man er til 2-spiller krigsspil.
Freitag (2F-spiele) vil helt sikkert blive spillet meget hos os og det må blive en overkommelig investering, da det jo er et lille spil.
Mange bække små. I 'gamle' dage to vi altid en håndfuld Adlung-spil med hjem fordi de 'ingenting' kostede. Men 5 spil bliver alligevel €50, og for de penge kunne man jo have fået et bedre spil.
Uchronia (Iello) bliver jeg nok nødt til at prøve. Jeg syntes at Glory to Rome var et fænomenalt spil, så det bliver svært at overgå med en simplere udgave. Men tænk hvis det er et spil, man kan lokke et endnu bredere udvalg af folk til at spille og det trods alt har bevaret en del af charmen fra originalen...
Tja... Personligt har jeg aldrig haft behov for et bredere udvalg af folk at spille med. Det er svært nok at finde tid til at spille med dem jeg allerede kender.

Discworld: Ankh-Morpork (Kosmos) hopper jeg nok over på. Jeg mangler stadig et par gode argumenter for, at det skulle være et spil for mig. Dem vil jeg dog til gengæld rigtig gerne høre - hvis de er der!
Deluxe versionen fra Treefrog ej den eneste vej frem, hvis man virkelig er vild med temaet. Derudover er der ikke andet at sige, end at Kosmos bruger gode materialer, og at det let kan anskaffes efter Essen. Så hvorfor fylde bilen med det?

Ora et Labora (Lookout Games) er man vel nødt til at prøve!?
Man kunne jo også forlade sig på andres mening?

Kitxune wrote:- mon der er plads i bilen. :o)
Der er der ikke!
Der skal jo også være plads til mig - og mine spil :shock:
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har I kig på, nu hvor Essen nærmer sig?

Post by Taibi »

Personligt skal jeg jo desværre ikke afsted - men næste år... dog holder jeg øje med enkelte spil. Forudbestillinger dækker indtil videre:

Bios Megafauna - ny udgave af Phil Eklund "klassiker"
Poseidon's Kingdom - ny Fragor udgivelse

Derudover holder jeg lidt øje med:

Das Dorf: Wie das leben so spielt - lyder interessant
Hawaii - som Mik har nævnt et par gange
Helvetia - lyder lidt som The Sims!
Ora et Labora - Uwe hit - i hvertfald hos os.
Prêt-à-Porter - Økonomi spil med anderledes tema
Tournay - more Troyes men kun med kort
Welcome to Walnut Grove - Carc møder Agricola...

Dog regner jeg ikke med at gå amok, men nok snarere vente en rum tid og se om ikke enkelte udgaver kommer ned i pris og/ eller om online butikkerne kommer med og så smider en samlet ordre omkring juletid. Sidste år blev jeg lidt "snydt" på et par udgivelser der alligevel først kom på bordet til foråret hvor der så reelt havde været en større besparelse at hente.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Post Reply