P500 på GMT

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

P500 på GMT

Post by Caniggia »

Jeg overvejer stærkt et par spil fra GMTs p500 liste, men er der nogen, der har erfaringer med, hvor meget der skal ligges oveni prisen? Og vil det bedre kunne betale sig at vente på, at tyske onlineforhandlere får fat i spillet givet toldgebyrer osv. med en pakke fra USA?
Last edited by Caniggia on Wed Jun 01, 2011 3:33 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14673
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Re: P550 på GMT

Post by Frouvne »

Caniggia wrote:Jeg overvejer stærkt et par spil fra GMTs p500 liste, men er der nogen, der har erfaringer med, hvor meget der skal ligges oveni prisen? Og vil det bedre kunne betale sig at vente på, at tyske onlineforhandlere får fat i spillet givet toldgebyrer osv. med en pakke fra USA?
Økonomisk kan det uden tvivl betale sig at vente på, at det kommer til de tyske forhandlere. På UGG.de kan du forudbestille en del af titlerne og som det formuleres der, tror jeg, at det tæller med som at du er en del af P500-programmet - men jeg ved det ikke. Jeg bliver ind imellem fristet til at hoppe på et spil i P500 programmet hos GMT selv og har da p.t. nogle titler jeg venter på - men det ender altid med at blive en dyr fornøjelse.
frouvne, administrator

Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: P500 på GMT

Post by larkin »

Jeg købte dominant species direkte fra GMT's hjemmeside med en kupon, der gav mig 50% rabat. Det vil altså sige, at jeg kun gav omkring 200 kr for selve spillet.
Da spillet endelig var blevet undersøgt af toldmyndighederne, måtte jeg betalte ca. 250 kr for at få det udleveret.
Dertil kom fragten som jeg ikke kan huske, hvor meget var. Spillet kom til at koste lidt over 500 kr i alt, og selv om jeg havde fået det til halv pris, mener jeg kun at jeg sparede ca. 20 kr i forhold til at købe det i danmark.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14673
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Re: P500 på GMT

Post by Frouvne »

larkin wrote:Jeg købte dominant species direkte fra GMT's hjemmeside med en kupon, der gav mig 50% rabat. Det vil altså sige, at jeg kun gav omkring 200 kr for selve spillet.
Da spillet endelig var blevet undersøgt af toldmyndighederne, måtte jeg betalte ca. 250 kr for at få det udleveret.
Dertil kom fragten som jeg ikke kan huske, hvor meget var. Spillet kom til at koste lidt over 500 kr i alt, og selv om jeg havde fået det til halv pris, mener jeg kun at jeg sparede ca. 20 kr i forhold til at købe det i danmark.
Men for at gøre det taler dels at man støtter udgiveren ved at købe direkte fra ham og dels at man får spillet hurtigere end hvis man skal vente på, at det kommer til Danmark. I.f.t. de mere kuriøse spil giver man endvidere udgiveren en sikkerhed for, at der rent faktisk er nogen, der vil købe deres spil og det kan formentlig være en forudsætning for at nogle af titlerne overhovedet kommer i handlen. Så ser man bort fra det rent økonomiske, så er der gode argumenter for at forudbestille både hos GMT og andre udgivere.
frouvne, administrator

Image
Post Reply