Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Helle »

MortenL wrote:Hvis Stonys liste står til troende er der en ledig plads i "1960: The Making of the President" fredag aften? Der er altså to spil medbragt? Hvis det er rigtigt og der er nogen der intro'er det vil jeg meget gerne prøve at være med!

Jeg spiller gerne med i Vikings lørdag eftermiddag, hvis vi spiller med de avancerede regler - dem har jeg nemlig aldrig fået prøvet. De er vist ikke så indviklede endda?

Ellers har jeg et antal Winsome jernbanespil, jeg endnu ikke har fået prøvet og meget gerne vil spille, hvis nogen er til den slags (de er også dejlig nemme at slæbe med). Det er bl.a. "West Riding Revisited", "Texas & Pacific" (en Chicago Express efterfølger) og "Pampas Railroads" (nærmest en Chicago Express forgænger).

Jeg kunne også medbringe "Automobile", hvis nogen vil spille et spil der er hele 1½ år gammelt :shock:, eller "Gods Playground", hvis to andre vil prøve kræfter med dette - jeg ved ikke hvornår jeg ellers skulle få det spillet.

Morten
Hej Morten,

Du må forhandle med Bugge og Robert om, hvorvidt reglerne skal være det ene eller andet. Det var Bugge, der foreslog spillet :D
Jeg er stadig en lille smule usikker på, om jeg kommer til at spille Vikinger - så det er rigtigt godt, at der kommer nogle flere på! Det kan være, at jeg kommer til at hoppe fra pga. madlavning.


Helle
User avatar
Maibritt
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 220
Joined: Fri Nov 30, 2007 1:34 am
Location: Amager

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Maibritt »

Jeg vil gerne tilmelde mig følgende spil:

Dominant species fredag
Mansions of Madness lørdag formiddag
Vikings lørdag eftermiddag
og endelig, hvis der er flere pladser The Resistance lørdag aften


Hvis der er interesse for det bager jeg gerne en kage og tager med? har ikke lige overblik over hvad der bliver medbragt af den slags, men man kan vel altid spise lidt ekstra kage :D
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Helle »

Maibritt wrote:Jeg vil gerne tilmelde mig følgende spil:

Dominant species fredag
Mansions of Madness lørdag formiddag
Vikings lørdag eftermiddag
og endelig, hvis der er flere pladser The Resistance lørdag aften


Hvis der er interesse for det bager jeg gerne en kage og tager med? har ikke lige overblik over hvad der bliver medbragt af den slags, men man kan vel altid spise lidt ekstra kage :D
Hvis du skulle have lyst er der også en hygge plads i køkkenet lørdag eftermiddag efter vikinger :wink:
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Stony »

MortenL wrote:Hvis Stonys liste står til troende er der en ledig plads i "1960: The Making of the President" fredag aften? Der er altså to spil medbragt? Hvis det er rigtigt og der er nogen der intro'er det vil jeg meget gerne prøve at være med!
Det er baseret på en (måske fejlagtig) formodning om at Gunness skal introducere et to-spiller spil for to personer. Hvis han ikke selv skal spille, er det sikkert fint. Hvis de to der skal introduceres, spiller sammen mod Gunness er det sikkert fint. Derfor skrev jeg "ledig plads?". Gunness må selv afgøre hvad der er op og ned i den sag, og så vil jeg rette skemaet til efter behov.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Stony »

Maibritt wrote:Jeg vil gerne tilmelde mig følgende spil:

Dominant species fredag
Jeg synes svagt at erindre, at Frouvne gerne ville have et deltagerloft på fire deltagere....?
Maibritt wrote:Hvis der er interesse for det bager jeg gerne en kage og tager med? har ikke lige overblik over hvad der bliver medbragt af den slags, men man kan vel altid spise lidt ekstra kage :D
Jeg medbringer selv noget kage til aftenkaffen fredag. Men det skal ikke forhindre andre i at medbringe lidt også.... :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Stony »

Vi er vist passeret deltagerloftet for Resistance, men jeg medbringer bare mit eksemplar, og så må vi om nødvendigt fordele deltagerne på to spil.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Frouvne »

Stony wrote:
Maibritt wrote:Jeg vil gerne tilmelde mig følgende spil:

Dominant species fredag
Jeg synes svagt at erindre, at Frouvne gerne ville have et deltagerloft på fire deltagere....? [...]
Det er korrekt husket. Vi kan godt udvide begrænsningen, så der bliver plads til Maibritt også. Jeg har ikke prøvet det med fem spillere, men selvom det ikke ser ud til at være det optimale skulle det vist være helt fint. Om spillet trækker en smule ud fredag aften betyder måske også mindre end på så mange andre tidspunkter. P.t. ser det på planen ud til at der kører to spil Dominant Species simultant fredag aften og det andet spil har kun tre spillere, så her er der måske også en alternativ mulighed for deltagelse.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:
Stony wrote:Hvad med en Lord of the Rings: The Card Game seance? Nogen der kan/vil introducere. Jeg medbringer gerne to core set. :)
Jeg deltager gerne - jeg har ikke spillet det med fuld bemanding, så der kan være nogle finere nuancer, jeg ikke har styr på, men da det er meget intuitivt, hvis man har spillet M:tG eller lignende, tror jeg nok, at vi skal klare den del også. Kort sagt: Jeg skal gerne introducere - hvad angår strategien, skal I ikke læne jer op ad mig, for jeg har endnu ikke vundet i spillet.
... dog skal det nok ikke være i modulet umiddelbart før aftensmad lørdag, da jeg regner med at skulle hjælpe til i køkkenet på det tidspunkt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Robert »

Jeg er lidt usikker på Dominant Species fredag aften - hvs det starter lidt sent. Jeg har ikke så meget lyst til at blive siddende til midnat. Lad os se hvad der sker.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve Automobile igen. Men jeg har ikke lyst til at planlægge hele weekenden væk - der skal være plads til uforudsete hændelser.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Greve
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 70
Joined: Tue Feb 12, 2008 11:22 pm
Location: Århus

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Greve »

Robert wrote:Jeg er lidt usikker på Dominant Species fredag aften - hvs det starter lidt sent. Jeg har ikke så meget lyst til at blive siddende til midnat. Lad os se hvad der sker.
Vi kører fra Århus kl 15. så jeg skulle gerne være klar kl 19. :)
Mvh Jørgen Greve
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Tobias »

Vi kører fra Århus kl 15. så jeg skulle gerne være klar kl 19
Perfekt!
Dominant species klokken 19
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Mikkel »

Hvor mange dukker egentlig op fredag kl 17-18 ca.?

Mere om vi skulle finde noget mad udefra eller om folk spiser hjemmefra inden de indtager hytten?
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Frouvne »

maxell wrote:Hvor mange dukker egentlig op fredag kl 17-18 ca.?

Mere om vi skulle finde noget mad udefra eller om folk spiser hjemmefra inden de indtager hytten?
Det gør jeg i hvert tilfælde og jeg regner med at skulle have noget at spise, når jeg er kommet frem.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Helle »

Frouvne wrote:
maxell wrote:Hvor mange dukker egentlig op fredag kl 17-18 ca.?

Mere om vi skulle finde noget mad udefra eller om folk spiser hjemmefra inden de indtager hytten?
Det gør jeg i hvert tilfælde og jeg regner med at skulle have noget at spise, når jeg er kommet frem.
Også mig!
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Foppwin »

Jeg planlægger at spise med familien, og så være der lidt før 19.00 tiden.
Danny

Image
Post Reply