Tog-simulator spil

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Tog-simulator spil

Post by Mikkel »

Hej

Min gamle morfar har pludselig fået interesse for at spille spil på hans bærbar PC'er.

Især tog-simulator spil, er han helt vild med. Har har nogle togspil, men det er med nyere toge som han skal styre. Og jo nyere de er - jo mindre er der at styre. Han siger han godt kunne tænke sig et simulatorspil hvor man skal styre gamle lokomotiver, gerne med kul!

Er der nogle herinde som kender til den slags spil? Hans engelsk er ikke godt, så jo mindre man skal læse - desto bedre :)

Mvh
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Tog-simulator spil

Post by Foppwin »

Jeg kan huske at jeg faldt over dette spil for noget tid siden, men det var ikke noget for mig.


Trainz portal
Danny

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Tog-simulator spil

Post by Mik »

I de gode gamle AMIGA dage havde jeg et togsimulatorspil, og det var helt klart sjovest at køre damplokomotiver, da man har noget at lave hele tiden.

Jeg har ikke umiddelbart kendskab til kvaliteten af nyere togsimulatorer, men dette website har i hvert fald en hel del at vælge imellem, inkl. flere damplokomotiver: http://www.railsimulator.com/products.php
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Tog-simulator spil

Post by Jens_Hoppe »

maxell wrote:Har har nogle togspil, men det er med nyere toge som han skal styre.
Hvilke togspil er det han har i forvejen? Til de mere kendte af dem, Microsofts Train Simulator f.eks., er der jo en uhørt mængde fan-genereret materiale, hvor man sikkert kan komme til at spille alt mellem himmel og jord (jeg kan i hvert fald huske at min svigerfar på et tidspunkt kørte med IC3 tog i Nordjylland i spillet :) ).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Tog-simulator spil

Post by Mik »

Og hvis han virkelig går op i det kan han investere i Trainzdriver samt denne Kontrolpult :

Image
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Tog-simulator spil

Post by Mikkel »

Mik wrote:Og hvis han virkelig går op i det kan han investere i Trainzdriver samt denne Kontrolpult :

Image
Ja, det var da en mulighed! Men nu er han lige blevet fortrolig med musen, så den tror jeg vi starter med :wink:

Foppwin linker til Trainz, og det er faktisk dem som han nogle forskellige versioner af - men dem er han ikke så begejstreret for.
Mik wrote:I de gode gamle AMIGA dage havde jeg et togsimulatorspil, og det var helt klart sjovest at køre damplokomotiver, da man har noget at lave hele tiden.

Jeg har ikke umiddelbart kendskab til kvaliteten af nyere togsimulatorer, men dette website har i hvert fald en hel del at vælge imellem, inkl. flere damplokomotiver: http://www.railsimulator.com/products.php
Ser spændene ud, Mik! Det må jeg lige undersøge nærmere
Jens_Hoppe wrote:
maxell wrote:Har har nogle togspil, men det er med nyere toge som han skal styre.
Hvilke togspil er det han har i forvejen? Til de mere kendte af dem, Microsofts Train Simulator f.eks., er der jo en uhørt mængde fan-genereret materiale, hvor man sikkert kan komme til at spille alt mellem himmel og jord (jeg kan i hvert fald huske at min svigerfar på et tidspunkt kørte med IC3 tog i Nordjylland i spillet :) ).
Dette vil jeg også lige følge op på :)

Tak for jeres bud - der er lidt at gå i gang med
Image
User avatar
Kitxune
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sun Sep 07, 2008 9:16 pm
Favoritspil: Power Grid, Le Havre, Age of Steam, Agricola, Talizman, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon/Rails of Europe, Carcassonne, Arkham Horror, Small World, Ra the dice game, Robo Rally.
Location: Hundested

Re: Tog-simulator spil

Post by Kitxune »

Ja, jeg syntes det er frisk, når ens morfar har interesse for computere. Min morfar købte sin første computer i en alder af 75 år. Nu er han 83 år.

Hvor gammel er din morfar - og sejt at han gider at spille!!
Image

Medlem af http://www.consim.dk
Also Plays: Tabletop and Guild Wars 2
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Tog-simulator spil

Post by Mikkel »

Kitxune wrote:Ja, jeg syntes det er frisk, når ens morfar har interesse for computere. Min morfar købte sin første computer i en alder af 75 år. Nu er han 83 år.

Hvor gammel er din morfar - og sejt at han gider at spille!!
Ja, det er ret så sejt, synes jeg også :)
Han er 78 - og kan ikke lade være med at tænke om de ældre som får interessen for computer-verdenen om de lidt fortryder at de ikke gik i gang noget før :) Men bedre sent end aldrig!

:)
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Tog-simulator spil

Post by Helle »

Kitxune wrote:Ja, jeg syntes det er frisk, når ens morfar har interesse for computere. Min morfar købte sin første computer i en alder af 75 år. Nu er han 83 år.

Hvor gammel er din morfar - og sejt at han gider at spille!!
Jep, jeg er også ret stolt af min mormor ... hun er nu 87 og er hjælpeunderviser på et pc-hold ... for ældre (i alderen over 60 år :D )
Hun er dog slet slet ikke til pc-spil ... men væsentligt bedre til alle mulige officeprogrammer end jeg ... publisher ...
Post Reply