BGG i 11 år - hvor længe har I været med?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

BGG i 11 år - hvor længe har I været med?

Post by Frouvne »

Boardgamegeek holder 11 års fødselsdag den 22. januar. Men hvor længe har folk her på forum egentlig været medlemmer af BGG?

Når jeg tjekker min profil kan jeg se, at jeg blev medlem den 15/9 2003. Jeg fandt frem til siden i forbindelse med en søgning på Sid Meier's Civilization: The Boardgame - og Boardgamegeek advarede mig imod at købe spillet og har siden været en god kilde, når det gjaldt om at finde spil, der matcher min smag.


Happy 11th Anniversary to BoardGameGeek
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: BGG i 11 år - hvor længe har I været med?

Post by Mik »

Har brugt BGG siden den startede, da jeg allerede var venner med Derk og Aldie. Jeg havde dog ikke tid til at blande mig i diskussionerne da jeg havde travlt med at skrive om spilnyheder på mit egen side.

Mit nuværende login stammer fra 30/3-2003, hvor jeg blev træt af mit oprindelige brugernavn, og derfor startede et nyt baseret på det anerkendende kælenavn jeg var blevet tildelt af amerikanske venner nogle år tidligere.

Det var dog først et par år senere, at jeg i 2005 begyndte at bruge BGG dagligt, og først i 2006 at jeg begyndte at støtte dem økonomisk.
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: BGG i 11 år - hvor længe har I været med?

Post by jondifool »

jeg har været registreret siden starten af 2005 , og jeg mener at have kendt siden i hvertfald 1 år før så. 2004
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: BGG i 11 år - hvor længe har I været med?

Post by Andrea »

Jeg mener, jeg første gang stødte på BGG i 2005 og brugte derefter siden flere gange uden at føle behovet for at registrere mig. I september 2006 overgav jeg mig dog og fik lavet en profil :)
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: BGG i 11 år - hvor længe har I været med?

Post by akwlinka »

på min første profil er jeg registreret 10 feb. 2002, men af en eller anden grund (nok glemt password) har jeg oprettet min nuværende profil 14 marts 2006.

Bruger det ikke dagligt, men mere i perioder. Også mht. registrering af de spil jeg får spillet. Så den kronologiske orden er heller ikke helt korrekt der. Den største akilleshæl er stadig at få registreret alle de spil jeg ejer. Synes dog det er blevet alt for besværligt at oprette spil i basen, som der ikke er der. så det flyder idt med det punkt. Har dog en tro på at næste flytning vil hjælpe på dette problem. ha ha. og så påskeharen, julemanden og tandfeen...
Last edited by akwlinka on Mon Jan 24, 2011 12:28 am, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: BGG i 11 år - hvor længe har I været med?

Post by Mik »

akwlinka wrote:Den største akilleshæl er stadig at få regidtreret alle de spil jeg ejer. Syned dog det er blevt alt for besværligt at oprette spil i basen, som der ikke er der.
Enig! Det har jeg også helt opgivet.
Og ikke nok med at det er blevet mere besværligt at oprette filer på nye spil, men belønningen står heller ikke mål med besværet. At kunne finde alle spil burder have højere prioritet end endnu et billede eller anmeldelse af spil som allerede indeholder masser af information.

Men desværre er ejerne blevet mere interessede i at tjene penge end at skabe en komplet database. :roll:
Image
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: BGG i 11 år - hvor længe har I været med?

Post by Henrik Madsen »

Registret 2009-01-13. Så på 2 år er jeg blevet ejer af 65 brætspil og designet et enkelt microbadge.
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: BGG i 11 år - hvor længe har I været med?

Post by Foppwin »

31-1-2007. havde været besøgende medlem i lang tid, men uden behov for at oprette mig.
Danny

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: BGG i 11 år - hvor længe har I været med?

Post by Jens_Hoppe »

7/11 2002, står der i min profil.

Jeg synes at kunne huske at usenet-gruppen rec.games.board indtil da var stedet hvor brætspillere holdt til, suppleret af en række websites hvor man kunne finde regeloversættelser, anmeldelser mv (lad os ikke glemme Mik's site, der i lang tid var stedet for den slags information*). Jeg husker først BGG fordi de på et tidspunkt overtog et andet stort site's database af indlæg - men hvilket kan jeg efterhånden ikke huske (Gamecabinet? Noget andet??) - og jeg indså at BGG vist var dér tingene ville ske i fremtiden. Og det må man sige det er! :)


*: Mik, før brettboard.dk gik i luften havde du allerede en udgave af sitet på en anden URL - men jeg har glemt hvilken. Er den stadig aktiv, og hvis ja, hvor er 'en? :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: BGG i 11 år - hvor længe har I været med?

Post by Gunness »

Registrede først i 2006, da jeg ikke rigtig så noget formål før, men har besøgt det siden engang i 2002.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: BGG i 11 år - hvor længe har I været med?

Post by Larsine »

Fandt BGG en gang i 2002, og lavede min profil d. 24. Februar 2003. Jeg har støttet dem økonomisk siden 2008, og har støttet dem med at oprettet en stor røvfuld af brætspil, udviddelser, designere, kunstnere, rollespil, rollespilsblade og billeder, men synes lige som andre at det er blevet for omstændigt at oprette nyt materiale.

Men før BGG, og indenværende forum, var der jo især news:dk.spil.andre-emner, hvor meget af tiden gik med at fortælle andre at det ikke drejede sig om computerspil, men om "rigtige" spil :lol:
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 237 times
Been thanked: 104 times

Re: BGG i 11 år - hvor længe har I været med?

Post by Taibi »

Jeg kom på BGG nogenlunde samtidig med jeg fandt herind - det skete i juledagene 2008, nærmere bestemt den 27. december, 2008. Det var kort efter jeg fandt forummet her - det har været en skøn rejse, på godt og ondt. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: BGG i 11 år - hvor længe har I været med?

Post by Mik »

Jens_Hoppe wrote:7/11 2002, står der i min profil.

Jeg synes at kunne huske at usenet-gruppen rec.games.board indtil da var stedet hvor brætspillere holdt til, suppleret af en række websites hvor man kunne finde regeloversættelser, anmeldelser mv (lad os ikke glemme Mik's site, der i lang tid var stedet for den slags information*). Jeg husker først BGG fordi de på et tidspunkt overtog et andet stort site's database af indlæg - men hvilket kan jeg efterhånden ikke huske (Gamecabinet? Noget andet??) - og jeg indså at BGG vist var dér tingene ville ske i fremtiden. Og det må man sige det er! :)


*: Mik, før brettboard.dk gik i luften havde du allerede en udgave af sitet på en anden URL - men jeg har glemt hvilken. Er den stadig aktiv, og hvis ja, hvor er 'en? :)
Det var min nu hedengangne webside som var tilknyttet min e-mailkonto hos get2net.
Her er en lille smagsprøve fra de 'gode' gamle dage:
http://web.archive.org/web/200302020956 ... k/Svellov/
Nogle af links'ne virker stadig, så nysgerrige kan læse om vores anden Essenrejse i 1998, og andet. :wink:

Databasen som blev indkorporeret i BGG var Frank Branhams Gaming Dumpster:
http://www.sacredchao.cc/bio.html

Og imellem rec.games.board (or de andre Usenet grupper) kom Spielfrieks-forummet, som lå på en server fra et firma som hed 'Dryland' indtil det lukkede og gruppen blev overført til Yahoo!Groups.

Både Franks Gaming Dumpster, som opsamlede spilleregler, og min webside opstod i ruinerne på Ken Tidwells http://www.gamecabinet.com, som stoppede sine opdateringer i 1997.
Image
Post Reply