Hvem er du?

Velkomst til nye brugere.
User avatar
vaks
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 18
Joined: Sat Dec 06, 2008 6:17 pm
Location: København
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by vaks »

Hej!

Jeg er helt ny her og deltager i pass it on nr. 9 så jeg tænkte at jeg hellere måtte introducere mig selv.

Jeg hedder Mikkel og er 33 år gammel. Jeg bor på Nørrebro sammen med min kæreste der ligesom jeg er glad for brætspil. Vi synes begge at det er sjovest at spille flere sammen, men vi er ofte bare os to, så det bliver mest til spil som fungerer godt for to spillere. Ud over det er vi nysgerrige over for alle genrer brætspil.

Jeg studerer på musikkonservatoriet men da der ikke er særlig meget undervisning er der er meget tid til brætspil. Når jeg ikke spiller brætspil konstruerer jeg elektroniske musikinstrumenter. Jeg er meget interesseret i programmering og elektronik hvilket jeg synes hænger lidt sammen med min interesse for brædtspil.

Jeg glæder jeg mig til at lære en masse om brætspil her!
Last edited by vaks on Sun Apr 11, 2010 5:01 pm, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by larkin »

vaks wrote:Hej!

Jeg er helt ny her og deltager i pass it on nr. 9 så jeg tænkte at jeg hellere måtte introducere mig selv.

Jeg hedder Mikkel og er 33 år gammel. Jeg bor på Nørrebro sammen med min kæreste der ligesom jeg er glad for brædtspil. Vi synes begge at det er sjovest at spille flere sammen, men vi er ofte bare os to, så det bliver mest til spil som fungerer godt for to spillere. Ud over det er vi nysgerrige over for alle genrer brætspil.

Jeg studerer på musikkonservatoriet men da der ikke er særlig meget undervisning er der er meget tid til brætspil. Når jeg ikke spiller brætspil konstruerer jeg elektroniske musikinstrumenter. Jeg er meget interesseret i programmering og elektronik hvilket jeg synes hænger lidt sammen med min interesse for brædtspil.

Jeg glæder jeg mig til at lære en masse om brædtspil her!
Hej Mikkel. velkommen til. Det lyder spændende med både med brætspil og musik. Du bliver helt sikkert glad for dette forum. Det er småt, men der sker en del - og folk er superhyggelige. Jeg bor også på Nørrebro, så hvis i en dag mangler en tredjemand må du endelig sige til.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Frouvne »

vaks wrote:Hej!

Jeg er helt ny her og deltager i pass it on nr. 9 så jeg tænkte at jeg hellere måtte introducere mig selv.

Jeg hedder Mikkel og er 33 år gammel. Jeg bor på Nørrebro sammen med min kæreste der ligesom jeg er glad for brædtspil. Vi synes begge at det er sjovest at spille flere sammen, men vi er ofte bare os to, så det bliver mest til spil som fungerer godt for to spillere. Ud over det er vi nysgerrige over for alle genrer brætspil.

Jeg studerer på musikkonservatoriet men da der ikke er særlig meget undervisning er der er meget tid til brætspil. Når jeg ikke spiller brætspil konstruerer jeg elektroniske musikinstrumenter. Jeg er meget interesseret i programmering og elektronik hvilket jeg synes hænger lidt sammen med min interesse for brædtspil.

Jeg glæder jeg mig til at lære en masse om brædtspil her!

Hej Mikkel!

Dejligt, at du vil dele din hobby med os! Og i øvrigt dejligt at høre, at du kan dele den med din kæreste! Håber, at du vil finde dig vel tilpas her. Det kunne være spændende at høre, hvilke spil I spiller og holder af. Hvis I er interesseret i at prøve nogle nye ting uden nødvendigvis at skulle anskaffe jer dem i første omgang, kan jeg anbefale de arrangementer brugere her på forum med jævne mellemrum afholder i Valby Medborgerhus. Her vil der også være mulighed for at blive introduceret til reglerne, hvis I ikke allerede er blevet så nørdede indenfor hobbyen, at I læser regler som toiletlæsning! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvem er du?

Post by Brichs »

Jamen, hej Mikkel! Og velkommen til det hyggeligste forum i DK ;o)

Godt at se, din kæreste deler din interesse i brætspil; jeg kommer selv fra et forhold hvor vi deler interessen, og kan se på flere af vores venner hvor frustrerende det er, når den ene synes det er det værste l***...hehe.

Kommer selv fra Måløv (de mørkeste yderområder af storkøbenhavn), så det kan da være vi en dag kan finde ud af noget...
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
kwo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Fri Jan 09, 2009 11:44 am
Favoritspil: Civilization, El Grande, Incognito, Mississippi Queen, Carcassonne, Trivial Pursuit Globetrotter
Location: København NV

Re: Hvem er du?

Post by kwo »

Hejsa

Jeg vil da også lige smide et par linier, efter at have genfundet spillelysten og fundet dette forum.

Jeg hedder Kenneth, er 45 år og bosat i København. Jeg elsker at spille, men det har aldrig rigtigt været dyrket i min familie eller vennekreds, så det blev mest til computerspil. For et par år siden (over en del flasker rødvin) blev det klart at min lillebror og hans kæreste faktisk havde det på samme måde, så vi lavede vores egen lille spilleklub. Jeg gik på jagt på QXL efter spil, der så sjove og spændende ud og fik opbygget et lille udvalg. Det var dog inden jeg opdagede BGG, så der røg også en del kiksere med. ;) Heldigvis har der også været flere gode spil imellem.

Men det er jo dyrt at opbygge en god spilsamling, så vi har så småt kigget os om efter muligheder for at prøve nye spil inden vi investerede i dem. Foreløbigt er det dog kun blevet til nogle besøg på Den Røde Hund, efter de annoncerede spilledage. Efter fundet af dette forum kan jeg dog se at der foregår meget andet end det. :-)
Kenneth

Sidst spillet:
Image

BGG: kwokwo
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Frouvne »

Velkommen til Kenneth,

det er jo bare om at komme i gang! Er du rigtig sulten efter brætspil, er der, som du kan se, et større arrangement i den kommende week-end. Ellers skulle der løbende dukke initiativer op om brætspilsarrangementer både privat og på offentlige steder - så er der både mulighed for at prøve nye spil og at se folk an i.f.t. evt. at kunne lave aftaler selv.
frouvne, administrator

Image
User avatar
kwo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Fri Jan 09, 2009 11:44 am
Favoritspil: Civilization, El Grande, Incognito, Mississippi Queen, Carcassonne, Trivial Pursuit Globetrotter
Location: København NV

Re: Hvem er du?

Post by kwo »

Frouvne wrote:Velkommen til Kenneth,

det er jo bare om at komme i gang! Er du rigtig sulten efter brætspil, er der, som du kan se, et større arrangement i den kommende week-end. Ellers skulle der løbende dukke initiativer op om brætspilsarrangementer både privat og på offentlige steder - så er der både mulighed for at prøve nye spil og at se folk an i.f.t. evt. at kunne lave aftaler selv.
Ja, jeg så godt det med week-enden og det lyder rigtig hyggeligt, men jeg har desværre noget jeg ikke kan blive væk fra. Ellers havde der været en lyn-tilmelding herfra. :)
Kenneth

Sidst spillet:
Image

BGG: kwokwo
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Hvem er du?

Post by Jens_Hoppe »

Hej Kenneth,

I er også meget velkomne til at kigge forbi KBK (Københavns Brætspilklub) en tirsdag aften. Klubben ligger på Nørrebro (Jagtvej). :)
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:Hej Kenneth,

I er også meget velkomne til at kigge forbi KBK (Københavns Brætspilklub) en tirsdag aften. Klubben ligger på Nørrebro (Jagtvej). :)
Ja, det er i hvert fald meget uforpligtende og giver god mulighed for at se en række spil ....
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Hvem er du?

Post by Bostrup »

Jeg hedder Thomas (Bostrup) og er årgang 1988.
Til daglig læser jeg Matematik-Økonomi på Københavns Universitet.

Har vel spillet brætspil så længe jeg kan huske, men der er bestemt ikke blevet mindre af det efter at jeg meldte mig ind i KBK for et års tid siden - og det har også betydet at jeg får spillet langt flere forskellige brætspil.

Det spil jeg har spillet mest er uden tvivl skak - var til min første skoleskakturnering som 7-årig og er i dag formand for Rudersdal Skakklub (uden at have holdt nogen større skakpauser undervejs).
Derudover spiller jeg det meste der kommer forbi og der er (mig bekendt) ikke nogen særlig linje i hvilke genrer spil jeg kan godt kan lide tilhører.

De sidste par år har jeg også spillet en del spil online - mest i PBEM-format (eller noget der tilsvarer det tempomæssigt) - f.eks. Diplomacy, Axis & Allies og History of the World, mens det nyeste er at spille Dune i en PBF-version på BGG (hvor jeg i øvrigt har samme brugernavn som her).

I øvrigt kan det nævnes at jeg har spillet en hel del mafia/werewolf som forumspil og fungerer som moderator på http://www.spil-mafia.dk/ (der er i evig mangel på flere aktive spillere hvis nogen herfra skulle være interesserede).

Afrundingsvis kan jeg vel sige (for de der ikke allerede måtte have bemærket det) at jeg har en uvane med at bruge (for) mange indskudte bemærkninger i parentes... :wink:
Faerun
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Wed Nov 11, 2009 1:57 pm
Location: København NV

Re: Hvem er du?

Post by Faerun »

Jeg hedder Nick og er 25 år gammel.
Jeg er fra Holland, og er Ph.D. studerende på Københavns Universitet. Jeg arbejde på Centre for Social Evolution, og arbejde med myrer :]

Jeg rejser meget (er i Frankrig nu), så jeg er ikke så meget i København desværre, så ikke så mange tid for at spille spil :(
Men...som hver boardgamenerd...køber jeg stadig nyt spil =)

Hobbies er: Gitar, Ukulele, Banjo, Øl og Whisky, Biologi, Brætspil, Miniaturspil (Warhammer/Warmachine/Hordes) og computerspil (PS3) og juggling (ved ikke hvad danske ord for "juggling" er :) ).
Sidst spillet:

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvem er du?

Post by Larsine »

Velkomme til.
Faerun wrote:juggling (ved ikke hvad danske ord for "juggling" er :) ).
Jonglering :-)

MVH
Lars
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Mik »

Faerun wrote:Jeg arbejde på Centre for Social Evolution, og arbejde med myrer :]
En Hollænder som arbejder med myrer!
Så kender du måske det hollandske spil Atta Ants?

Der er iøvrigt lavet flere spil om myrer, inkl. Ants fra sidste år, og den nye Antics! som udkommer om en måned.

Desuden har Matt Leacock (Pandemic) lavet et rigtig godt simulationsspil om en myrekoloni. Desværre er spillet lagt på hylden, nu han har lært at tjene penge på sine spil.
Image
Faerun
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Wed Nov 11, 2009 1:57 pm
Location: København NV

Re: Hvem er du?

Post by Faerun »

Jeg kender Atta Ants (jeg har haft det). Det var sjovt, men ikke min type af spil. Meget god ide synes jeg! :)
Jeg har set Antics, BGG har en giveaway contest nu! Jeg håber jeg er vinder :D
Sidst spillet:

Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Hvem er du?

Post by Stunke »

Seriøst? Hvor god er du til at spille banjo? Kan du også spille mundharpe?
Redneckmusik er så nice!

Øl, Whisky, hammer og warmachine? Velkommen til København. Synd du ikke er "hjemme" til Giant Fanatic, der plejer at være det hele.
It's about playing games, not owning games.
Post Reply