Dicetower

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9192
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Dicetower

Post by Stony »

Jeg har altid en række små projekter jeg arbejder på, men nogle af dem må jeg også indse at jeg ikke får gjort noget ved. Jeg får aldrig taget mig sammen til at lave et pænt dice-tower, men jeg vil egentlig gerne have et. Er der nogen der kender steder hvor man eventuelt har dem til salg.
(Og nej, jeg gider ikke have et dicetower i pap, som der tidligere er blevet linket til.)
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3962
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 143 times
Been thanked: 137 times

Post by Andrea »

Her - men det er ret simpelt, så spørgsmålet er, om man er til den slags, eller om det skal 'pimpes op'.

Ellers er der også disse.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Du må få mit første udkast til et, hvis du vil.. jeg lavede det mest som Proof of Concept alligevel.

Det virker, og så kan du endda selv vælge om du vil have det polstret på indersiden inden du får det :)

et par billeder her:
http://picasaweb.google.dk/Abuchris/DiceTowerV05
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9192
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

netsapiens wrote:Du må få mit første udkast til et, hvis du vil..
Har du ikke en pris? Gerne incl. polstring, så det ikke støjer så meget at bruge det.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg synes du skal se på den inden vi taler om pris...
Den er jo ikke snorlige og fabriksfremstillet :)
Men jeg vil være tilfreds hvis jeg kan købe materialer til at lave en ny for på et senere tidspunkt, og jeg kan ikke lige huske hvad den akrylplade kostede. Det er desværre ikke mange trælaster der har akrylrester stående, så det kræver lidt detektivarbejde.

Jeg mener dog at den plade jeg brugte kostede en 50'er, så vi skal ikke meget højere end det.

Hvis jeg nu finpudser den lidt, polstrer den og tager den med på søndag, så kan du jo beslutte dig for om den er værd at eje.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9192
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Det lyder fint fint. :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9192
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Ihhhhh. Nu fik vi slet ikke afviklet det dicetower. Jeg kiggede ellers på det, og det så jo næsten ikke ud til at være lavet med to venstrehænder. :P

Hvis du kaster dig ud i at lave flere, skal du måske tænke på at lave det en smule mindre i alle henseender. Det ville stadig kunne servicere en pæn mængde terninger, men vil så ikke fylde nær så meget i landskabet.

Vi må lige holde det i baghovedet, for det er vel ikke utænkeligt at vi render sammen hen over et brætspil på et tidspunkt?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Ja, du var væk da jeg pakkede sammen.

Og du har ret, næste model får lige skåret ca. 2cm af hver side af kvadraten, og lidt af højden, for det ER faktisk for stort.

Når jeg falder over nogle akryl rester, så prøver jeg at lave et til.

Hvis du stadig er interesseret i prototypen, så bare sig til. Vi bor jo ikke så langt fra hinanden, og jeg handler da med mellemrum i Ballerup :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14652
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 467 times
Been thanked: 672 times
Contact:

Post by Frouvne »

Faldt over en lidt alternativ model:

Image

http://www.vixentorgames.com/wyvern1.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
mrbulow
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 120
Joined: Mon Nov 03, 2008 4:13 pm
Location: Ringkøbing

Re: Dicetower

Post by mrbulow »

Har fundet en der er super nem at lave :D
Du printer den bare ud
-og i stedet for at overføre det til katon eller pap med carbon/grafit eller mad papir
så kan du LAMINERE de 3 sider, klip og skær ud og sæt sammen :D

http://www.newventuregames.com/media/dicetower.pdf
Spilsamling (BGG)
Sidst spillet:
Image
Post Reply