Lost Cities - 17/10-06

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Lost Cities - 17/10-06

Post by Frouvne »

Er det nogensinde lykkedes dig at finde én, du ikke lige kunne lokke til et ekstra spil Lost Cities? Få spil har så bred appel og i min bog vinder det ved i modsætning til mange andre spil at have en meget hurtig afslutning, da spillerne ofte ved præcis, hvad de vil med de sidste otte kort...

Image Image

Læs mere på Boardgamegeek:
http://www.boardgamegeek.com/game/50

Læs beskrivelse af spillet her på siden:
http://www.germangames.dk/Beskrivelser/ ... Cities.htm
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Nu får jeg sikkert buksevand... men jeg har faktisk ikke spillet det, og efter at have læst om det adskillelige gange, så er jeg kommet frem til, at det nok ikke er et spil for mig :shock:

Jeg leder ellers efter et topersoners-spil, men det her virker lidt for simpelt og ikke som et spil, vi ville spille adskillelige gange(?). Til gengæld fremhæves Battle Line som et godt og lidt mere kompliceret kortspil, der skulle minde en del om Lost Cities? Kan være, jeg skal købe det i stedet... eller Blue Moon, som også har fået mange rosende ord med på vejen :)


Men for lige at vende tilbage til dagens spil, så har BoardgamesWithScott også en anmeldelse af spillet her.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Battle Line minder nu meget om Lost Cities, både med hensyn til kompleksitet og dybden af strategi. Jeg foretrækker langt temaet til LC over det til BL, og kortene til LC er også langt flottere. BL er lidt mere direkte konfrontationelt, men der er nu også konfrontation i LC - folk der siger at LC er et to-spillers solitaire, har tydeligvis ikke fattet hvad det går ud på. :)

Blue Moon er en helt anden kop te, om jeg så må sige. Her er vi ovre i et meget mere CCG-lignende kortspil med større kompleksitet og dybere strategi.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote: Blue Moon er en helt anden kop te, om jeg så må sige. Her er vi ovre i et meget mere CCG-lignende kortspil med større kompleksitet og dybere strategi.
Ja, jeg tror, det vil falde mere i min/vores smag, så det ender sandsynligvis med at blive det :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jens_Hoppe wrote:Blue Moon er en helt anden kop te, om jeg så må sige. Her er vi ovre i et meget mere CCG-lignende kortspil med større kompleksitet og dybere strategi.
Blue Moon er bare endnu et auktionsspil fra Knizia. :P
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Stony wrote: Blue Moon er bare endnu et auktionsspil fra Knizia. :P
Det var ikke pænt sagt! :D
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Et auktions-CCG designet af Knizia - så bliver det bare ikke bedre! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Charmen ved Lost Cities er, for mig at se, at det kan spilles med hvem som helst - og de fleste vil elske det! Jeg er altid klar til ét til...

Når det så er sagt, så foretrækker jeg selv BattleLine - det kan også spilles præcis som Lost Cities, ved at udelade nogle kort - men det er der ingen grund til! Spillet er for mig langt bedre tematiseret.

Blue Moon er noget helt andet. Det kan ikke spilles med hvem som helst, dels grundet temaet (er min erfaring...) og dels fordi man gerne skal kende de forskellige folkeslag og hvordan de skal spilles imod hinanden. Kan man finde nogen at spille med, får man til gengæld et meget interessant spil!
frouvne, administrator

Image
Post Reply