Meeples til Agricola

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Meeples til Agricola

Post by Helle »

Stony wrote:
Frouvne wrote:Det betyder selvfølgelig at endnu en beslutning føjes til kæden af beslutninger i Agricola, når man skal til at overveje, hvilket køn den meeple man vil placere skal have... :D
*Allan* ...og så skal jeg have pløjet en mark.

*Helle* Ej hvor strengt. Det er tredje tur i træk, at du sætter damen til at pløje mark!
Jeg valgte i første omgang at overlæse denne kommentar - MEN ligestilling er vel for pokker ikke, at man skiftes eller noget - medmindre de to parter hader det pågældende job lige meget????? At tage hensyn til den enkelte kræver vel netop at man ikke behøver behandle folk ens, så .... der er vel ikke noget galt i, at kvinderne pløjer marken, hvis manden hverken kan eller har lyst, så må han jo bare gøre det han kan .... ...
- og så kan jeg selvfølgelig godt se, at det bliver svært, for hvad pokker kan de mænd egentlig ....
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Meeples til Agricola

Post by Jens_Hoppe »

Helle wrote:- og så kan jeg selvfølgelig godt se, at det bliver svært, for hvad pokker kan de mænd egentlig ....
Personligt er jeg rigtig god til at se TV, råbe på mere øl, og blive meget ynkelig når jeg er syg. Ikke dårligt, vel? ;-)
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Meeples til Agricola

Post by qute »

Jens_Hoppe wrote:
Helle wrote:- og så kan jeg selvfølgelig godt se, at det bliver svært, for hvad pokker kan de mænd egentlig ....
Personligt er jeg rigtig god til at se TV, råbe på mere øl, og blive meget ynkelig når jeg er syg. Ikke dårligt, vel? ;-)
Og nogle gange måske 2 af de ting på samme tid! :lol:

Og ja nogle gange kan det gå for vidt. Jeg ved der er et par som tørrer halvdelen af bordet af og så skal den anden part tage den anden halvdel.
Det er måske lige at gøre lidt rigeligt ud af det... :roll:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9201
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Meeples til Agricola

Post by Stony »

Så ankom der meeples idag. Jeg har lige smidt dem sammen i zip-locks i små sæt på hhv. 3 herre- og 2 dame-meeples i hver farve. De tæller åbenbart ikke så godt i Tyskland, for jeg fik 2 hvide dame-meeples for lidt, og 2 grønne dame-meeples for meget. Så der er et par sæt, hvor der kun er 1 hvid dame-meeple (men til gengæld 4 hvide herrer), som så til gengæld har en ekstra dame i grøn istedet.

Hvis det er en kritisk fejl, må man bare sige til, og jeg finder et af de sæt, hvor der er præcis 2 damer i hver farve. :)

Med mindre folk kontakter mig med besked om andet, så regner som tidligere nævnt med at jeg medbringer meeples til næste Valby-con.
Sidst spillet:
Image
Post Reply