Dine forslag til spil du vil diskutere strategi om

Her kan man diskutere og efterspørge strategier til konkrete spil såvel som foretage mere generelle diskussioner om strategi og taktik.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Dine forslag til spil du vil diskutere strategi om

Post by Frouvne »

Hvis der er et eller flere spil, du kunne forestille dig, at ville indgå i en diskussion om, skal du være velkommen til at nævne dem i denne tråd. Her vil vi så kunne undersøge, om der er sammenfald i interesser og dermed grobund for en udveksling af erfaringer og idéer. Alle er meget velkomne til at komme med deres bidrag! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Dine forslag til spil du vil diskutere strategi om

Post by Larsine »

Jeg har gennem længere tid arbejdet på en strategiguide til Colosseum, men gik lidt i stå. Hvis der er noger der er interesseret, poster jeg gerne hvad jeg er nået frem til her.

Måske kan det medføre at artiklen rent faktisk bliver færdig.

Lars
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Dine forslag til spil du vil diskutere strategi om

Post by Frouvne »

Det kunne være interessant! Vi har et eksemplar af spillet stående, som vi endnu ikke har fået taget os sammen til at afprøve. Det kunne måske være motiverende at få en idé om dybden af spillet via dine overvejelser. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Dine forslag til spil du vil diskutere strategi om

Post by jondifool »

Powergrid er det spil jeg lurer på at dykke dybt ned i noget strategisk analyse. Der faktisk ikke meget strategy at hente på boardgame geek, for et spil med så høj placering.Jeg har en mistanke om at man kan havne i noget pokeragtigt. Desuden er jeg lidt irreteret på regel mekanikerne, og har en ide om at der må findes et par houserules der kan forbedre min spiloplevelse.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Dine forslag til spil du vil diskutere strategi om

Post by Frouvne »

jondifool wrote:Powergrid er det spil jeg lurer på at dykke dybt ned i noget strategisk analyse. Der faktisk ikke meget strategy at hente på boardgame geek, for et spil med så høj placering.Jeg har en mistanke om at man kan havne i noget pokeragtigt. Desuden er jeg lidt irreteret på regel mekanikerne, og har en ide om at der må findes et par houserules der kan forbedre min spiloplevelse.
Det kunne absolut være spændende, hvis du arbejder videre på det og skriver noget om det. PowerGrid er i den grad et spil, der deler vandene her på forum og jeg syntes bestemt detville være rart, hvis det fik lidt mere (positiv) fokus! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Dine forslag til spil du vil diskutere strategi om

Post by Gunness »

Jeg kunne så afgjort godt bruge lidt flere Twilight Struggle-strategier. Især mht. Late War-fasen, hvor hele verden effektivt set kommer i spil.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply