Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Frouvne wrote: Tue Jul 25, 2023 7:02 am Efter 3½ års ventetid kom Arkeis. Nu må jeg se, om der stadig er brug for det på hylderne. Lysten og tiltroen til spillet er der stadig, men det er ikke sikkert, jeg har brug for et spil til at konkurrere om spilletiden med familien og vores udforsken af Too Many Bones.
Fik du tracking inden? Jeg har fået en præ-shipping-besked for nogen tid siden, men efter det er der ikke sket mere.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Thu Jul 27, 2023 8:34 pm
Frouvne wrote: Tue Jul 25, 2023 7:02 am Efter 3½ års ventetid kom Arkeis. Nu må jeg se, om der stadig er brug for det på hylderne. Lysten og tiltroen til spillet er der stadig, men det er ikke sikkert, jeg har brug for et spil til at konkurrere om spilletiden med familien og vores udforsken af Too Many Bones.
Fik du tracking inden? Jeg har fået en præ-shipping-besked for nogen tid siden, men efter det er der ikke sket mere.
Nej, jeg fik også bare en besked om at pakken var gjort klar for lang tid siden og som har ligget i min PostNord app. Den blev så aktiv for en uges tid siden.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Så kom jeg hjem fra ferie, og så lå Arkeis (minus en manglende udvidelse) sørme også og ventede på mig.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Sat Aug 05, 2023 8:14 pm [...] minus en manglende udvidelse [...]
Det har lydt som om navngivningen af udvidelserne har skabt lidt forvirring. Jeg ved ikke om de har ændret titel siden de blev præsenteret på Kickstarter. Jeg blev også lidt forvirret, da jeg modtog spillet, men antallet så ud til at gå op.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Alle tre udvidelser har skiftet navn - den ene af dem endda to gange :D
Men den mangler nu helt og holdent (Sand Worm / Lurking Under the Sand / The Threat Beneath)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 329
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 72 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

Så kunne jeg ikke nære mig: I dag kom det nyopdaterede Derby ind ad døren.

Produktionskvaliteten er så vidt jeg kan se tip-top, men om spillet nu egentlig er lige så fantastisk, som jeg mindes det fra for 40-45 år siden, er selvfølgelig et andet spørgsmål. Man skal nok spille det som en hyggeaktivitet mere end som en lejlighed til at demonstrere sine store strategiske evner. Det er vistnok lidt tilfældigt, hvilken spiller, der gafler de selskaber, som uvægerligt fører til sejren.
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 329
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 72 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

Nå, I andre kan øjensynlig godt nære jer - eller er I bare stadig på sommerferie?

I dag kom Martins eksemplar af Frygtelige frænder, fede fester ind ad døren til mig. Nu har han også forsøgt at sælge det siden 2017, mens jeg omvendt kom tilbage fra Berlin uden et af de nyudgivne eksemplarer af samme spil som planen ellers var. Det viste sig, at spillet ikke er til salg i nogle butikker, kun online fra udgivers egen hjemmeside - og de vil ikke sende til Danmark :?

Nå, men selvom den engelske version desværre mangler nogle af de allermest stødende illustrationer, så var den bedre end ingenting (og rigtig meget billigere).

Siden jeg sidst overhovedet spillede noget som helst har jeg købt i alt 3 nye spil. Så NU er der altså dømt købepause. Jeg må som minimum have mig et slav Innovation, før jeg kan forsvare at købe mere. Min datter har desværre brutalt nedsat sit behov for far-tid, så jeg må nok ud at finde nogen andre.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Neumann wrote: Mon Aug 14, 2023 4:48 pm Nå, I andre kan øjensynlig godt nære jer - eller er I bare stadig på sommerferie?
Jeg har modtaget tre spil hhv. lige inden og under min ferie, så jeg er pt. ganske fint underholdt. Det skal nok komme igen - min Kickstarter-konto melder i hvert fald flere ankomster her i efteråret.
I dag kom Martins eksemplar af Frygtelige frænder, fede fester ind ad døren til mig.
Kære Neumann,
Din kamp for at bevare det danske sprog med dertil hørende hjemmestrikkede oversættelser er ganske fornøjelig... men når der tilsyneladende er tale om et spil, der end ikke kan købes i butikker, bliver det lidt for meget en gættekonkunkurrence at greje, hvilket spil der er tale om. For mig i hvert fald. Og så ryger lidt af ideen med tråden, synes jeg.
Kan man bede om en eller anden BGG-venlig, genkendelig titel? Så siger jeg tak.

Og så pøj pøj med at finde en spillemakker eller to!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 329
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 72 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

Gunness wrote: Mon Aug 14, 2023 5:35 pm
I dag kom Martins eksemplar af Frygtelige frænder, fede fester ind ad døren til mig.
Kære Neumann,
Din kamp for at bevare det danske sprog med dertil hørende hjemmestrikkede oversættelser er ganske fornøjelig... men når der tilsyneladende er tale om et spil, der end ikke kan købes i butikker, bliver det lidt for meget en gættekonkunkurrence at greje, hvilket spil der er tale om. For mig i hvert fald. Og så ryger lidt af ideen med tråden, synes jeg.
Kan man bede om en eller anden BGG-venlig, genkendelig titel? Så siger jeg tak.

Og så pøj pøj med at finde en spillemakker eller to!

Hmpfr - og jeg som ellers troede, at gættekonkurrencer netop var en del af denne hjemmesides DNA.

Men altså (nu med BGG-henvisning): Frygtelige frænder, fede fester er oprindeligt udgivet på tysk og er en smule mere grænseoverskridende i den tyske version. Som det formentlig fremgår, er der ret mange F'er i titlen, og jeg kan da også afsløre, at æsken er ret grøn. Så skulle spillets Fesigner da gerne være på plads, og spillet handler som min hjemmestrikkede undersættelse antyder om mange forskellige typer af venskaber og selskabelighed. Den engelske oversættelse af titlen har desværre ikke rigtigt fanget nuancen og er væsentligt kortere. Så deh...
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Hver ting til sin tid. Gætterier kan være fine nok, men hvis hvert nyindkøb eller spillet spil skal være en gåde, tror jeg, at det bliver en smule anstrengende at følge med i.
Hvis jeg fx. skriver, at jeg lige har spillet et nyt områdekontrol-spil med rovdyrstema, der i øvrigt er designet af to mænd og desuden har et øje på forsiden, så kan det jo sagtens være, at GG-læserne skynder sig over på BGG for at gætte med. Det kan også være, at de bare springer over.
Nuvel, det er bare min holdning - det er meget tænkeligt, at andre herinde er lodret uenige.

Men jeg sætter pris på afklaringen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Freelancers: A Crossroads Game
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

En meget lidt brugt Darwin's Journey i Collector's-udgaven, plus Hollywood 1947 fra Kickstarter.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Genoptrykket af Oathsworn er netop landet. Jeg er super glad for, at det 1) er standee-udgaven, så kun én kasse og 2) er backet sammen med en god ven fra Djengis - det betyder halv udgift og at jeg ikke skal have det stående :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Wed Sep 27, 2023 11:51 am[…] det betyder halv udgift og at jeg ikke skal have det stående :D
Man lærer at sætter pris på de små glæder! :lol: Frygten for hvor meget et spil mon kommer til at fylde kan også skræmme mig væk fra mange Crowdfunding-projekter.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Standee-udgaven fylder vel ca. lige som Gloomhaven. Skulle jeg have haft det fulde sæt med minis, havde det været fire kasser i dén størrelse i stedet for én :lol: Med mindre man kun spiller ét spil, har jeg svært ved at se, hvordan man får plads.

Jeg synes tit, at crowdfunding-kampagner er gode til at vise en mockup undervejs, og det plejer ikke at være helt ved siden af. Så når man ser et pledge med 7-8 udvidelser, kan man nok allerede der overveje, om der nogensinde bliver plads på hylderne.

Anyway, spillet er jo blevet skamrost alle steder, så det skulle da prøves.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply