Månedens spiloplevelse september 2020

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse september 2020

Post by Frouvne »

Så er endnu en måned gået og det er blevet tid til at se tilbage på september måned.

5-Minute Mystery - 8
The Shipwreck Arcana - 8
Dinosaur Tea Party - 4
Finders keepers! - 2
Unmatched: Jurassic Park – InGen vs Raptors - 2
Xia: Legends of a Drift System - 2
Carrom - 1
Iwari - 1
The Quacks of Quedlinburg - 1
Targi 1
Unmatched: Bruce Lee - 1
Zombie Kidz Evolution - 1

Det var ubestridt et af månedens højdepunkter, at jeg langt om længe fik gen-spillet Xia: Legends of a Drift System. Og så fik vi det endda på bordet et par uger i træk. Unmatched var også et højdepunkt. Ikke noget stort spil, men en fornøjelse fra start til slut. Det spil der trak i mig og familien i denne måned var dog endnu en gang The Shipwreck Arcana og det blev dermed også månedens spil i denne måned.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Månedens spiloplevelse september 2020

Post by Gunness »

En virkelig ussel måned, præget af Covid-afstand og alt for meget arbejde:
The Shipwreck Arcana 6
Endeavor: Age of Sail 2
Now Boarding 2
Awkward Guests 1
On the Origin of Species 1
Terraforming Mars 1
Tranquility 1

Selv om det har været rart at genspille Endeavor, har der manglet nogle flere spil med gods i.
The Shipwreck Arcana er i øvrigt hyggeligt, som du skriver, Allan, men jeg synes altså, at det er for nemt, også selv om man på papiret skruer op for sværhedsgraden. Næste gang tager vi hul på udvidelseskortene, så håber jeg, at det hjælper.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse september 2020

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Fri Oct 02, 2020 11:10 pm[...] The Shipwreck Arcana er i øvrigt hyggeligt, som du skriver, Allan, men jeg synes altså, at det er for nemt, også selv om man på papiret skruer op for sværhedsgraden. Næste gang tager vi hul på udvidelseskortene, så håber jeg, at det hjælper.
Tag du og få taget hul på udvidelseskortene! Vi har spillet her til aften - og tabt! Vi startede med The Rider, The Mirror, Iron og The Imago på bordet. De første par runder kunne vi kun udelukke en brik. Efter syv runder blev vi tvunget til at gætte med 50% chance og gættede galt. Dermed var vi på hælene og selvom vi kom godt igen endte vi alligevel med at tabe.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Månedens spiloplevelse september 2020

Post by Stony »

Jeg kan stadig huske da jeg første gang blandede udvidelsen med, og fik trukket lutter udvidelseskort i det første sæt. Det var... anderledes. :lol:
Sidst spillet:
Image
Post Reply