Hvad har du spillet i dag? August 2020

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2020

Post by Frouvne »

Det er så småt blevet hverdag igen og det afspejler sig desværre lidt i hvor meget, der bliver spillet. Den sidste uges tid har jeg kun fået spillet Zombie Kidz Evolution med min datter og Helle og jeg har begrænset os til at finde VivaJava: The Coffee Game: The Dice Game frem fra gemmerne. Sidstnævnte skuffede en lille smule. Jeg huskede det som mere engagerende. Men måske det skyldtes, at vi spillede med den simpleste opsætning i de spil vi nåede. Vi må give det endnu en chance.

Til den ugentlige spilaften prøvede vi Inis. Det var ganske hyggeligt. Et spil der var let at gå til og det kan i sig selv være et plus, at man ikke skal bruge halvdelen af aftenen på at få reglerne ind under huden. Jeg tror dog stadig, at det mest interessante ved spillet er det grafiske udtryk. Aftenen blev rundet af med The Shipwreck Arcana som jeg stadig er meget begejstret for.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2020

Post by Gunness »

De seneste par dage har jeg fået spillet mit nyankomne Micro City fire gange. Det er et lille puzzle-spil for 1-2 spillere (jeg har kun prøvet solo), hvor man bevæger sig rundt i et bymiljø og samler ressourcer og penge og forsøger at færdigkonstruere en bygning. Man flytter sin figur via nogle kort, der hver både indeholder et antal movement-point samt en action. Tiden er knap, og det er med at spillene sine kort rigtigt og at flytte sin figur rundt på "brættet" (= fire kort) i den rette rækkefølge.
Det er ikke noget stort spil, men komponenterne er pæne og med til at sælge temaet, og spillet er både kompakt og varieret nok til, at det nok kommer med rundt til de stunder, hvor man hverken har tid eller bordplads til noget stort.

Awkward Guests har jeg haft stående i over et år, så det var rart endelig at få det prøvet lørdag aften. 2p-udgaven fungerede overraskende godt, selv om jeg nu også glæder mig til at prøve det med flere. En sjov deduktionsoplevelse, hvor det (mestendels) lykkedes mig at ignorere den rædsomme, lortebrune grafik.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2020

Post by Gunness »

I går stod den på Lord of the Rings: The Card Game solo. Jeg har kun prøvet det én gang før - for længe siden - så det tog lidt lang tid at få styr på alle detaljerne i reglerne. Jeg er ikke den store solospiller, men når det endelig skal være, er det her afgjort en af de bedre oplevelser. Maibritt og jeg sluttede aftenen af med mit nyligt ankomne Tranquility. Det minder lidt om The Game.

I dag havde jeg besøg af en kollega, og vi lagde ud med Endeavor: Age of Sail. Det er slet ikke blevet spillet nok. Kort spilletid, interessante valg og simple regler. Me like. Herefter kom en kammerat forbi, og min kollega introducerede os til Xia: Legends of a Drift System. Jeg synes, at det var skideskægt. Ja, det er relativt kaotisk, men samtidig giver det også nogle wow-oplevelser ind imellem, når en eller anden optimistisk plan lykkes, og sandkasseelementet fungerer bedre end jeg havde turde håbe på. Her er mange måder at dø på og mange muligheder for at gå efter sejren.
Min kollega skulle videre, og vi to tiloversblevne spillede to omgange Project L, som en af mine venner i Tjekkiet har været meddesigner på. Det er et enkelt, Tetris-agtigt spil, hvor man fylder forskellige former ud med sine brikker og derved låser op for nye brikker. Hurtigt og hyggeligt.
Vi rundede dagen af med Boomerang: Australia, nyeste (?) spil fra produktive Scott Almes. Ganske underholdende draft-and-write, men lidt for simpelt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2020

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Sun Aug 30, 2020 5:15 pm[...]
I dag havde jeg besøg af en kollega, og vi lagde ud med Endeavor: Age of Sail. Det er slet ikke blevet spillet nok. Kort spilletid, interessante valg og simple regler. Me like. Herefter kom en kammerat forbi, og min kollega introducerede os til Xia: Legends of a Drift System. Jeg synes, at det var skideskægt. Ja, det er relativt kaotisk, men samtidig giver det også nogle wow-oplevelser ind imellem, når en eller anden optimistisk plan lykkes, og sandkasseelementet fungerer bedre end jeg havde turde håbe på. Her er mange måder at dø på og mange muligheder for at gå efter sejren. [...]
Ja, det er virkelig også to af de spil, jeg meget gerne fandt frem igen. Og særlig Endeavor: Age of Sail er det jo en overskuelig ting at skulle få på bordet.

Her har den sidste uges tid primært været præget af børnespil. Der har været spillet en del spil Concept med min datter, der meget er en leg med ord og begreber. Finders keepers! udsættes jeg næsten dagligt for. Og så fik jeg endelig prøvet udvidelsen Ghost Fightin' Treasure Hunters: Creepy Cellar Expansion, som jeg har set meget frem til. Den ser lovende ud og ser faktisk ud til at gøre et allerede interessant spil endnu bedre.

Endelig har der sneget sig nogle spil The Shipwreck Arcana ind. Det spil er kommet for at blive!
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2020

Post by digter »

Gunness wrote: Sun Aug 30, 2020 5:15 pm Xia: Legends of a Drift System. Jeg synes, at det var skideskægt. Ja, det er relativt kaotisk, men samtidig giver det også nogle wow-oplevelser ind imellem, når en eller anden optimistisk plan lykkes, og sandkasseelementet fungerer bedre end jeg havde turde håbe på. Her er mange måder at dø på og mange muligheder for at gå efter sejren.
Yay! A convert! :lol:
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2020

Post by Andrea »

Jens og jeg fik prøvet første scenarie i 50 Clues. Det var ok, men dog ikke helt så elegant som Unlock!-spillene. Håber vi får prøvet næste scenarie inden længe for at se, om det bliver mere fængende. I mandags spillede jeg med mandagsgruppen (!), hvor vi nåede en omgang Dinosaur Tea Party samt en omgang Shipwreck Arcana. Første spil var ret fjollet men også lidt mere krævende end først antaget, og andet spil var udmærket træning i samarbejde og deduktion.
Post Reply