Toscany ændring af bræt

Her finder du officielle regelændringer, varianter, scenarier, FAQ, videoer med regelgennemgange, strategiartikler og meget andet til udvalgte spil
Post Reply
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Toscany ændring af bræt

Post by Mik »

Jeg havde kun spillet Toscany en enkelt gang med PROPERTY-varianten, før jeg blev irriteret på de store, kvadratiske pap-marker, som dels fylder for meget, dels er fejltrykte, og dels virker totalt overflødige. Man lægger normalt vinstokke-kortene ovenpå markerne, men nu skal man lægge kortene ovenpå en mark-papbrik som ligger på den gamle mark. Hvor tåbeligt er det? :roll:

Da jeg ikke kan forestille mig ikke at spille med bagsiden af det nye spilleplade (som får de orange Struktur-kort i spil), har jeg valgt at printe markværdierne (5, 6 og 7 Lira) direkte på markerne, og så trykke nogle små røde "SOLD"-skilte som man lægge på markerne hvis man sælger marken fra. Så simpelt at jeg ikke fatter at Stonemaier ikke selv kunne finde på det:

Image
Og da det så ikke længere giver mening at vælge handlingen "Flip a tile", har jeg tilføjet teksten "Buy or Sell" nedenunder:

Image
Vi prøvede det i går, og det fungerer perfekt!
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Toscany ændring af bræt

Post by JoelP »

Alternativt kan man bruge de rettede klistermærker de har udsent til Tuscany i stedet for at printe, og så lægge mark-tiles med 'SOLD' siden opad hvis man flipper dem?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Toscany ændring af bræt

Post by Mik »

JoelP wrote:Alternativt kan man bruge de rettede klistermærker de har udsent til Tuscany i stedet for at printe, og så lægge mark-tiles med 'SOLD' siden opad hvis man flipper dem?
Jeg havde såmænd allerede selv fotokopieret bagsiderne af mine brikker inden jeg adskilte dem - så det var let at printe dem ud på to A4 selvklæbende ark og sætte dem på bagsiden. Men det ændrer ikke det faktum at disse Property tiles er alt for store. Det er svært at undgå at de ligger i vejen for teksten til Espalier og Vandtårn.
Image
Post Reply