Kung Fu Chess

Links, anbefalinger og kommentarer.
Post Reply
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Kung Fu Chess

Post by netsapiens »

Ok, jeg ved ikke om det her gælder.. for det er faktisk ikke et rigtigt brætspil, men det er en vanvittig interessant online applikation af et brætspil.

http://www.kungfuchess.com er en anden måde at spille skak på. Der er ikke noget der hedder tur, begge spillere flytter bare som det passer dem. Tricket er i al sin simpelhed at man ikke kan flytte den samme brik, som man lige har flyttet, før ca. 5 sekunder er gået. Resten af reglerne er de samme som sædvanligt..
Jeg synes det er enormt elegant, vanvittig svært og dødhamrende stressende... men er det overhovedet noget der passer ind i dette forum? For så har jeg nok lige et par stykker mere jeg kan linke til.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Post by Frouvne »

Ja, stressende er ikke ordet! Jeg fik så mange tæv i mit første spil! Jeg syntes det er interessant og da det er en implementation af et brætspil, syntes jeg bestemt linket hører hjemme her. Det var godt nok ikke lige en variant jeg kendte, men rigtig interessant er det! Så kom endelig med flere links! :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply