BSW - torsdag d. 15. februar

Links, anbefalinger og kommentarer.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej

Jeg er næsten helt sikker på, at jeg vandt et spil Yinsh præcis på denne dato - men tænk - BSW har ikke registreret det....?????

Er der andre, der bruger BSW der har været ude for det samme? Eller er det, hvis man spiller mod nogen af højere rang, at de har ret til at få resultatet slettet, eller en eller anden finurlighed i den stil?

Eller kan man skrive en hemmelig kommando, så spillet er off record eller .... eller ....

Helle
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg tror aldrig, at jeg er blevet registreret for nogle spil og selvom jeg ikke har spillet mange - og de færreste sikkert ikke er værd at registrere :wink: - har jeg dog spillet nogle spil. Mærkeligt!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Helle wrote:Hej

Jeg er næsten helt sikker på, at jeg vandt et spil Yinsh præcis på denne dato - men tænk - BSW har ikke registreret det....?????

Er der andre, der bruger BSW der har været ude for det samme? Eller er det, hvis man spiller mod nogen af højere rang, at de har ret til at få resultatet slettet, eller en eller anden finurlighed i den stil?

Eller kan man skrive en hemmelig kommando, så spillet er off record eller .... eller ....

Helle
Der er i nogle spil mulighed for at angive om det bare er et "prøvespil", som f.eks. kan bruges hvis man skal introducere et spil, eller eventuelt vil prøve et spil-interface af, og man derfor logger på med flere brugere el.lign. Så bliver spillet ikke logget. Men det skal gøres forud for spilstart.

Jeg vil gætte på at der ikke er blevet opdateret spil-data el.lign. Ellers ved jeg ikke hvorfor oplysningerne ikke er blevet gemt.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Det kan være, at det har været et prøvespil, for resultaterne er der ikke - er der nogen der ved, hvordan prøvespil laves?

Vi spillede forresten også et enkelt spil forleden og der var problemer med sort skærm for den ene spiller (Kanzler blev ved med at spørge om vi var der, og det var lidt underligt, for jeg synes nok, at vi trak hurtigt - men det viste sig, at vi så brikker der rykkede sig, mens Kanzler ingenting så! :wink: ) som vi også oplevede i det spil, der var resultatet af denne tråd ...

Er der nogen, der har erfaringer med det...

Umiddelbart så blev der rykket brikker, så vi andre troede, at alt var som det skulle være :roll:

Det så ud til at løsningen var at gå ud af spillet og lave en /ghook x på en spiller i spillet - og lave en /join x - men det er jo lidt besværligt ... og ikke så tilfredsstillende, hvis man kommer ind, når spillet er begyndt.

Så hvis nogen ved hvad årsagen er, så hører jeg det gerne.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Helle wrote:Det så ud til at løsningen var at gå ud af spillet og lave en /ghook x på en spiller i spillet - og lave en /join x - men det er jo lidt besværligt ... og ikke så tilfredsstillende, hvis man kommer ind, når spillet er begyndt.
Hvis det løser problemet, er det vel fint nok? Hvad er det, der ikke er tilfredsstillende, hvis spillet er begyndt? Er det fordi I så ikke kan finde ud af at re-joine?

Hvis et spil allerede er gået igang, kan en vilkårlig spiller ikke bare sætte sig på en eventuel tom plads, fordi en af deltagerne eventuelt har tabt forbindelsen. Vedkommende må først lave en /join [pladsnummer] og derefter skal (mindst) halvdelen af dem der allerede sidder ved bordet lave en /accept , for at acceptere at vedkommende slutter sig til spillet. Så man behøver ikke starte forfra.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Stony wrote:
Helle wrote:Det så ud til at løsningen var at gå ud af spillet og lave en /ghook x på en spiller i spillet - og lave en /join x - men det er jo lidt besværligt ... og ikke så tilfredsstillende, hvis man kommer ind, når spillet er begyndt.
Hvis det løser problemet, er det vel fint nok? Hvad er det, der ikke er tilfredsstillende, hvis spillet er begyndt? Er det fordi I så ikke kan finde ud af at re-joine?
Jo, det var jo netop rejoine vi fik afluret dig sidst - problemet er sådan set "bare" at den ene spiller sad med sort skærm - men der blev rykket brikker for denne spiller - hvorfor aner jeg ikke - men Kanzler kunne intet se. Det vil sige, at da han kommer ind i spillet og kan se, hvad der foregår, så er der rykket 3-4 træk for ham....! Det taget i betragtning klarede han sig som altid forrygende...

Men indlægget var egentlig mest for at høre, om der var andre, der havde haft de samme opstartsproblemer på BSW
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jeg undrer mig til gengæld lidt over, hvem der egentlig rykkede for mig?? Jeg kan da ikke selv have gjort det... Og dog - jeg rykkede da en del hytter, men der skete bare intet..

Et mysterium!! :?:
Post Reply