Diplomacy fra Paradox Interactive

Links, anbefalinger og kommentarer.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jeg er muligvis også klar. Kommer nok lidt an på hvornår det kommer til at ske.
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Kanzler wrote:Jeg er muligvis også klar. Kommer nok lidt an på hvornår det kommer til at ske.
Så er mit Diplomacy ankommet.
Er I klar til en stille og rolig opstart?

APK
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

APK wrote:Så er mit Diplomacy ankommet.
Er I klar til en stille og rolig opstart?

APK
Er det i orden at lyve og svare "Ja"??
:wink:
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

qute wrote:
APK wrote:Så er mit Diplomacy ankommet.
Er I klar til en stille og rolig opstart?

APK
Er det i orden at lyve og svare "Ja"??
:wink:
Nej! :)
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

APK wrote:
qute wrote:Er det i orden at lyve og svare "Ja"??
:wink:
Nej! :)
Nå, så vil jeg svare ærligt og sige at jeg vil gøre mit bedste for at vinde, men eftersom det er mit første spil, så vinder jeg nok ikke.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Spørgsmålet er, om vi lige skal få lokket de sidste par mennesker med, så vi kan lave et spil med fuld besætning? Evt. kunne vi jo lige lave et lille prøvespil for at prøve interfacet online. Det har jeg aldrig prøvet. Det kunne to-tre stykker jo sagtens hygge sig med et par timer en aften og så bare spille et par år... Er det en idé? Jeg har spilaftaler såvel i aften som fredag aften, så der er jeg i hvert tilfælde ikke på... :)
frouvne, administrator

Image
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Kunne vi ikke få en tilbagemelding fra dem der er klar til at starte et spil f. eks. i begyndelsen af næste uge?

Såvidt jeg forstår fungerer det sådan, at alle skal være "på" samtidigt - spændende om vi kan koordinere med 7 deltagere...... :?:

mvh
APK
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

APK wrote:Kunne vi ikke få en tilbagemelding fra dem der er klar til at starte et spil f. eks. i begyndelsen af næste uge?

Såvidt jeg forstår fungerer det sådan, at alle skal være "på" samtidigt - spændende om vi kan koordinere med 7 deltagere...... :?:

mvh
APK
Måske jeg skal nøjes med at koordinere med en deltager....
Så bliver det hele jo meget nemmere :)

APK
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Det kommer lidt bag på mig at vi alle skal være online samtidig. Er det ikke sådan et play-by-email spil, hvor man skiftevis tager en tur?

Eller det er måske bare når vi skal starte spillet op.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Alle trækker simultant, som i det virkelige spil. Det er charmen ved denne version. Jeg vil til gengæld tro, det er realistisk at spille et fuld spil på en aften (måske 4 timer), hvis man sætter omkring 8-10 minutter af pr. træk.

Jeg har i week-enden talt med endnu et par stykker, der kunne være interesserede og som har spillet spillet før. Nu skal vi bare have testet online-delen af og så fundet et tidspunkt, hvor nogle af os kan! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

På et eller andet tidspunkt må vi jo nok hellere forsøge at gøre noget ved det! :D Hvis der er nogen, der er blevet interesseret i mellemtiden, kunne det være rart at høre fra dem. Er der nogen, der mangler spillet, har jeg erhvervet mig et par ekstra eksemplarer til 30,- pr. styk, det kan være muligt, at få fingrene i...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Aermord
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 30
Joined: Sat May 19, 2007 8:57 pm

Post by Aermord »

Nu er det faktisk sådan at jeg er en stor fan af alt hvad Paradox Interactive har lavet, og at blive tilbudt deres Diplomacy computerspil til noget der sandsynligvis ikke er meget over din købspris, så vil jeg meget gerne byde ind på et eksemplar og hoppe med i jeres Diplomacy Online klub hvis der er plads. :)

Jeg har spillet en del Diplomacy Online, men dog ikke realtime, det har været PBEM.
/Aermord

I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend. -- Faramir (J.R.R. Tolkien)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Aermord wrote:Nu er det faktisk sådan at jeg er en stor fan af alt hvad Paradox Interactive har lavet, og at blive tilbudt deres Diplomacy computerspil til noget der sandsynligvis ikke er meget over din købspris:)
Du tager fejl, du bliver snydt og bedraget for 5 flade ører!
Urimeligt og fræk er han ...

.... :D
User avatar
Aermord
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 30
Joined: Sat May 19, 2007 8:57 pm

Post by Aermord »

Urimelig og fræk?

Det kan jeg umuligt tro, manden har jo en næsten majestætisk fremtoning.. som en statsmand, næsten, og så på en meget intellektuel måde.. :shock:
/Aermord

I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend. -- Faramir (J.R.R. Tolkien)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Aermord wrote:Urimelig og fræk?

Det kan jeg umuligt tro, manden har jo en næsten majestætisk fremtoning.. som en statsmand, næsten, og så på en meget intellektuel måde.. :shock:
Undskyld, men jeg kan næsten ikke andet end tro, at du forveksler stony og frouvne :wink:
Post Reply