Vassal - er der nogen, der vil give en introduktion?

Links, anbefalinger og kommentarer.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Vassal - er der nogen, der vil give en introduktion?

Post by Frouvne »

Nu bliver Vassal endnu en gang nævnt, denne gang i en tråd af Smold om en online-verision af BattleLore:

Battlelore

Er der nogen, der er garvede Vasal-spillere og som kunne tænke sig at give en kort - eller for den sags skyld gerne en fyldig :D - introduktion til denne måde at spille på, skal den være hjertens-velkommen! :D

På forhånd tak, hvis nogle skulle finde på at forbarme sig overfor de uvidende masser! :wink:
Last edited by Frouvne on Mon Jan 22, 2007 12:58 am, edited 1 time in total.
frouvne, administrator

Image
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Hej Allan,

Det er lidt kompliceret lige at forklare, og noget lettere at forklare online. Vi kunne evt. tage et spil i morgen eller tirsdag aften. Kunne evt. benytte skype hvilket letter forklaringerne.

Men generelt er det blot et "image" af brætspillet og brikkerne er seperate billeder, som man så kan rykke rundt på. Så i bund og grund er det blot en elektronisk udgave af spillet. Jeg tror det i starten var lavet til ASL-spil, men ved det ikke.


Steen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Post by Frouvne »

Hej Steen,

tak for dit tilbud. Jeg kan desværre ikke de kommende dage og tænkte i virkeligheden også på en kort skriftlig introduktion, så folk her på forum kunne vurdere, om dette interface var noget for dem. Jeg har selv tidligere været fristet til at kaste mig over det ved et par lejligheder, men har så alligevel droppet ideen så snart jeg har logget ind på siden. På en eller anden måde virker den ikke så den inviterer mig indenfor, hvis du forstår hvad jeg dermed mener... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

ved du hvad jeg skal nok lige se om jeg kan strikke en vejledning sammen. - en af de kommende dage.

Steen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det vil jeg - og formentlig andre - se frem til! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Post by Frouvne »

Smold alias Steen Thomsen strikkede meget hurtigt en introduktion til VASSAL sammen og sendte den til mig. Planen var egentlig, at den skulle lægges her på forum med billeder i teksten. Der har desværre været nogle tekniske problemer hermed... det skal nok lykkes. Jeg syntes dog, at Steens arbejde skal gøres tilgængeligt allerede nu, mens snakken endnu er rimelig frisk i erindringen. Det dokument Steen sendte mig kan derfor læses via nedenstående link:

Link til Steen Thomsens (Smolds) introduktion til VASSAL
frouvne, administrator

Image
Post Reply