Warhorse Simulations

Links, anbefalinger og kommentarer.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Warhorse Simulations

Post by Frouvne »

Jeg faldt tilfældigt over hjemmesiden: Warhorse Simulations:

http://acts.warhorsesim.com/index.asp

Jeg har endnu ikke prøvet noget på den, så dette skal ikke ses som en egentlig anbefaling. Men lidt nysgerrig blev jeg dog, da jeg så listen med spil, der kan spilles via siden:

A Fistful of Planets
Age of Renaissance
Blue vs Gray
Empire of the Sun
Epic of the Peloponnesian War
For the People
Generic Game Module
Hammer of the Scots
Hannibal
LOTR: The Confrontation
March Madness
Paths of Glory
Republic of Rome
Successors
Sword of Rome
The Napoleonic Wars
Thirty Years War
Titan
Twilight Struggle
We the People
Wilderness War
WWII: Barbarossa to Berlin


Er der nogen, der har erfaringer med implementeringerne, skal de være meget velkomne til at dele dem med os andre! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Jeg har ikke prøvet det, men der er jo tale om ACTS - Automated Card Tracking System - så jeg tror da at omfanget af implementeringen består i, at det er et system der holder styr på kortene i sådant et spil... Men man skal selvfølgelig hver stadig have et fysisk eksemplar af spillet til rådighed når man spiller.

"ACTS facilitates the play of card-based wargames by e-mail, by tracking the state of the decks and players' hands throughout the game."
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 175
Joined: Mon Dec 18, 2006 8:18 am
Location: Trørød, Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Post by Jespen »

Jeg har spillet rigtig mange spil Titan på denne side (det er dog lidt tid siden sidst). Det fungerer udemærket. Når man først har vænnet sig til interfacet, kører det fint, og man kan foretage sine træk på et par minutter.

Som Jens skriver holdet ACTS primært styr på kort, brikker m.v., så det hjælper at have spillebrættet liggende ved siden af eller have et billede af den på pc'en. Der er godt nok aftegnet et spillebræt på siden, men det er ikke helt godt til at danne sig et overblik over egne og modstanderes movement muligheder. Er man Titan-autist betyder det selvfølgelig ikke så meget, for så kan man jo brættet i hovedet :wink:

Spiller man mod folk, der kun tager et træk eller to efter arbejde, tager spillet dog en evighed. Har man mulighed for lige at tage en række træk i løbet af dagen i sine pauser i arbejdet, kan man holde en acceptabel spilletid.

/Jesper
Post Reply