BSW intro - samt Thurn und Taxis

Links, anbefalinger og kommentarer.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

BSW intro - samt Thurn und Taxis

Post by Stony »

Hvis folk logger på søndag aften kl. 20.30, vil jeg være på. (Hvis jeg mod forventning bliver forhindret, vil jeg skrive det her)

Så vil jeg køre lidt generelt intro til BSW, og så kan vi eventuelt runde af med et spil Thurn und Taxis, som jeg gerne forklarer for dem der ikke har prøvet.

Meld jer eventuelt til i denne tråd. Der kan kun være fire spillere med til Thurn und Taxis. Er der større tilslutning kan vi eventuelt tage et andet spil....?
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Supergodt initiativ - jeg ville gerne, men er desværre optaget søndag aften.
Danny Rasmussen
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Rigtig godt tilbud må man sige! Jeg har dog hele familien på besøg i dag, og ved ikke om jeg kan nå det.. Men vil da forsøge:)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Kanzler: Udkast til slagplan.

17.00: Computeren er klar. BSW klienten er downloadet og installeret, og jeg har sikret mig at de fornødne spil fungerer som de skal.

17.45: Familien forventes at ankomme umiddelbart inden kl. 18.00, idet middagen er meldt klar klokken attenhundrede.

18.00: Middagen serveres.

18.05-18.30: Der kommenteres gentagne gange, at middagen desværre ikke er god, og det er dobbelt ærgeligt da der ikke er nogen dessert.

18.30: Middagen tages af bordet, og folk spørges til om de har lyst til kaffen.

18.40: Uanfægtet af svaret, er kaffen nu klar og sat på bordet.

19.40: Folk kan ikke drikke mere kaffe, og hvis de kan er du desværre "løbet tør".

Herfra er der cirka tre kvarter til af få afviklet aftenen og få dem vaffet ud af døren, og du har nu fem minutter til overs til at finde noget at drikke, og til at få varmet stolen foran computeren.
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 331
Joined: Mon Oct 16, 2006 3:47 pm
Location: Vejle

Post by Varming »

Super plan! :D

Jeg er desværre også selv forhindret, som jeg fortalte på BSW i nat.

Mandag og tirsdag aften skal jeg alligevel slå ihjel på et hotel (frygter jeg), så der er jeg langt mere frisk.

I øvrigt er det et rigtig godt initiativ, Stony.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Stony

Enten frouvne eller jeg vil være på. Vi hedder begge det samme som her (frouvne og Helle)

Godt initiativ - og god introduktion i går, så det kan anbefales til andre.

Helle
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Nå, jamen så rykker vi da bare arrangementet til mandag aften kl. 20.00 istedet. Jeg vil nu nok være på i aften alligevel, men det bliver så imorgen at jeg forklarer lidt om BSW og eventuelt introducerer til Thurn und Taxis.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Så venter vi sikkert også til i morgen - og får noget arbejde fra hånden i aften i stedet... vi er stadig hæmmede af kun at have en ordentlig pc :(
Men vi ses...
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Hehe spændende forslag fra Stony til hvordan man hurtig afholder en familiemiddag og får smidt dem ud igen :?

Det var nu ikke helt sådan det kom til at foregå - heldigvis for ellers ville julegaverne nok primært bestå af bløde pakker i år, hvilket jo i sig selv er forfærdeligt :wink:

Findes der nogle spil der er bløde? Dvs. at selvom man får en blød pakke, så er håbet endnu ikke ude, og det kan stadigvæk vise sig at være et dejligt brætspil?! :D
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej

Altså bløde og bløde - der er vel altid Bausack - men det er måske ikke lige noget for dig?????

Helle
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Det ser nu ikke særlig blødt ud på BGG.. Ved ikke om det er det forkerte spil jeg har fundet, men der er i hvert fald en masse hårde klodser..
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Ja, ja, men jeg skrev også "blødt og blødt" - i betydning "blødt og blødt - jeg ved snart ikke, men måske..."

Det er i hvert fald det eneste uformelige spil jeg lige i skyndingen kunne komme på, men sagen er vel også at æskerne næsten altid er hårde ...

Men forestil dig så, det endnu værre scenarie... at alle de bløde gaver var camufleret i disse papæsker, så de rent faktisk ligner noget der kunne være en hel stak større lækre spil.... Mmmmmmmm :arrow: Adddvvrr

Helle
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Men forestil dig så, det endnu værre scenarie... at alle de bløde gaver var camufleret i disse papæsker, så de rent faktisk ligner noget der kunne være en hel stak større lækre spil.... Mmmmmmmm Arrow Adddvvrr
Mit værste mareridt :wink:
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Må desværre erkende at jeg ikke har mulighed for at deltage på Brettspielwelt under dagens lektion :cry:

Jeg må lære det en anden god gang..
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så har jeg modtaget en pædagogisk indføring i BSW af Stony :D og en omgang upædagogiske prygl i Um Krone und Kragen :x ... og en sød hævn i Carcassonne! :twisted:

Det var en fornøjelse... jeg vender snarligt tilbage!
frouvne, administrator

Image
Post Reply