Brettspielwelt

Links, anbefalinger og kommentarer.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Brettspielwelt

Post by Stony »

Er der andre end mig der til tider spiller på Brettspielwelt? Hvad hedder folk i så fald? Jeg hedder Stony ganske ligesom her.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Har forsøgt på et tidspunkt, men mine evner ud i at navigere på siden gjorde, at jeg ikke helt fandt ud af, hvad man skulle gøre og hvordan ... :? så jeg droppede det igen. Forsøgte fornylig på en engelsk side, men det var primært baseret på mere klassiske/abstrakte spil. Fandt ud af, at på trods af at jeg plejer at få en god procentdel af stikkene i SET! - så kunne jeg ikke engang (på tid) klare at hæve mig over niveau 1.... :shock: så det var nok for kloge hoveder

Pt. er det dog ikke rigtigt en mulighed, da der er noget med et speciale der skal skrives og der mangler pc'ere i huset, så der er rigeligt rift om den ene vi pt har til noget mere arbejdsagtigt ... :twisted: Men der må bestemt være en del, der bruger siden, så mon ikke du kan finde nogle kendte hoveder at udfordre????
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Det håber jeg. Du kunne jo være sjovt at lave en lille udfordring i Puerto Rico eller måske Säulen der Erde som jo også er kommet på BSW.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Det kunne jo være, at det kunne være muligt for en af os at deltage en aften ... ? F. ved sikkert hvordan det fungerer... En udfordring er jo klart et ord, der lyder interessant...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hvordan fungerer Brettspielwelt?
Er der ikke noget med, at der er rum, hvor der bliver skrevet engelsk? Jeg kunne ikke lige gennemskue systemet...

Hint modtages gerne ...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jo, du kan altid rejse imellem "byerne", og EnglishTown er den oprindelige (og største) by for engelsktalende spillere på Brettspielwelt.

Det nemmeste er naturligvis bare at crashe et åbent spil, med den risiko at de er tyskere. Men det går som regel fint, da en del holder dialogen til "Darf ich?" for at få lov til at deltage, og tilsvarende "Hallo" osv for et kort dav eller farvel.

Man kan som sagt også smutte til EnglishTown (Da jeg spillede regelmæssigt på BSW havde jeg sågar hus i EnglishTown) Der kan man så spørge til eventuelle modstandere.

Folkene bag EnglishTown har også lavet en hjælpeside på engelsk:
http://www.brettspielwelt.info/

Så skulle det være muligt for selv den mest tysk-handicappede at komme igang. ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg har kun udfoldet mig ganske lidt på Brettspielwelt - og det er snart meget lang tid siden...

For nylig var jeg påny en tur forbi og fandt bruger-interfacet meget lidt venligt. Det jeg tror, der efterlyses er en simpel guide til: hvordan man starter et spil, hvordan man tilmelder sig et spil, hvordan man starter et spil, hvordan man slipper af med de irriterende pop-up vinduer med beskeder etc. Selv forlod jeg i hvert tilfælde hurtigt siden sidste gang med uforrettet sag... :(

Hvis der er nogen, der har mod på at fremstille en mini-guide kunne det jo være, at vi i fællesskab kunne arrangere et par spil via forum... :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helvard
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon May 01, 2006 4:12 pm
Favoritspil: Agricola, Le Havre, Race For The Galaxy, Carcassonne, Twilight Struggle
Location: Århus C
Contact:

Post by Helvard »

Jeg har spillet en del på BSW med min kæreste mens hun var i ½ års praktik i Dublin. Vi spillede en del Carcassonne og Caylus men experimenterede også med nye spil - som f.eks. det geniale Packeis am Pol :)

Det nye interface virker også på mig rigtig forvirrende. Jeg havde heldigvis været en del på BSW da de ændrede det, men det må være meget forvirrende for nybegyndere. Det der med byer har jeg aldrig rigtig forstået, men det behøver man heldigvis heller ikke for at spille derinde.

Mit brugernavn er det samme som herinde men i øjeblikket er der ikke meget tid til at spille.....eksamen :evil:

- Thomas
Thomas Helvard, Århus
Mejlgade for Brætspil
Min Spilsamlig
--------------
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Et par hurtige kommandoer som er rare at kende.

/exit
Bruges til at forlade en chat channel. Man skriver det bare i det vindue man ikke gider se på mere. Så forlader du den, og den burde ikke poppe op igen efter at du har lukket.

/save
Hvis du har lavet ændringer så som gået ind eller ud af chat kanaler, eller tilføjet folk på din liste af folk, som du gerne vil vide er online, kan du bruge denne kommando til at gøre ændringerne permanente for din bruger.

/ghook username
Og du springer direkte derhen hvor en bestemt bruger befinder sig.

/tell username
Og du sender en privat besked. Det åbner så (endnu) et af de famøse chat-vinduer. Det kan man så bare lukke igen, og det popper så op igen, hvis den anden person skriver et eller andet.
Der findes også en særlig kanal for BGG medlemmer, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder. Men det kan jeg da finde ud af.

/room C10
Sender dig til Englishtown. C10 kan så erstattes med et andet bynummer, men som ikke-tysker er C10 nok den eneste interessante. I hvert fald til at starte med.

Der er flere kommandoer at lære hen ad vejen:
http://www.brettspielwelt.info/tutorial/commands.html

Hvis man absolut ikke er hjemme i de forkortelser der til tider benyttes som WB osv, så kan man tage et hurtigt kik her:
http://www.brettspielwelt.info/tutorial/glossary.html
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Mange tak, Stony! Jeg prøver med fornyet mod at kigge på det igen... indtil det lykkes eller jeg løber skrigende bort igen!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Ja, det kan være man skulle give det et forsøg mere (jeg er også en af dem, der i første omgang blev skræmt væk af brugerinterfacet).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det kunne være vi skulle mødes virtuelt og prøve kræfter med Die Säulen der Erde?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Hvis der er nogen der gerne vil spille, eller bare have hjælp med at komme igang med BSW, så regner jeg med at være online i aften fra omkring 20.00.

Man kan holde øje med om jeg er online, ved i kommandolinien (nederst) at skrive
/add watch Stony

og så bagefter
/save
...for at gøre det til en permanent ændring. Så vil du automatisk blive orienteret hvis jeg er online når du kommer på, eller hvis jeg logger på mens du allerede er det.

Så kan man hoppe hen til den pågældende person med
/ghook Stony

hvis man altså ønsker at hoppe derhen hvor jeg befinder mig. :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hello Stony

tak, for introduktionen, det var fantastisk rart lige at blive guided en gang, og få prøvet tingene, mens man lige får forklaret, hvad det egentlig er man laver.

Jeg vender klart tilbage igen ... Det er en god måde at få prøvet et spil på ... det går hurtigt også...

Helle

PS: Det kan anbefales til andre at logge på med guide ved hånden :-) altså hvis man synes det er uoverskueligt først...
Post Reply