Campaign Manager

Links, anbefalinger og kommentarer.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Campaign Manager

Post by Stony »

Yucata har udvidet med Campaign Manager, som jeg ved der er mindst et par stykker herinde der gerne spiller.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Campaign Manager

Post by Frouvne »

Tak for informationen. Det kunne jeg da godt finde på at spille. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Campaign Manager

Post by Robert »

Jeg er i gang med to spil, et fra hver side.

Obama og McCain kæmper om kontrol over stater. Der er fire stater på brættet hele tiden, og en ny kommer ind når en stat bliver vundet af en kandidat. Spillerne kæmper om stemmer i staterne indenfor to emner - forsvar og økonomi. Når man har alle stemmer i eet af disse emner og dette emne samtidigt er dominerende i staten så vinder man staten. Man spiller kort for at påvirke stemmerne og det dominerende emne, og man har 15 kort som bliver blandet igen når de er brugt op.

Min dom så langt:
- Spilmekanismen er fin (relevante valg hele tiden, en hel del interaktion mellem spillerne). Det er positivt.
- Der er stort set ingen langsigtet strategi i spillet - det begrænser formentlig levetiden

Ang. det siste:
Manglen på langsitet strategi kommer ind fordi mekanismen man bruger til kontrol at stater er den samme hele tiden - den påvirkes ikke af hvad man har gjort tidligere. Med undtagelse af et par marginale ting: Et kort kan ikke spilles igen før man har været igennem bunken, blandet den og trukket det igen, og der er nogle Media Access kort som bliver liggende i et stykke tid.

Det er helt klart værd at prøve, og relativt let at spille på yucata. Et anderledes spil med et klart tema.

Endnu en ting: Spillet er sat til at spille på under en time på et bord. Det er formentlig realistisk. Handlingerne skifter imidlermidlertid mellem spillerne hele tiden, så det bliver til temmelig mange skift på yucata. Det tager en del tid. Mangelen på variation undervejs har formentlig mindre betydning hvis man spiller det på et bord.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Campaign Manager

Post by Frouvne »

Robert wrote:[...] Endnu en ting: Spillet er sat til at spille på under en time på et bord. Det er formentlig realistisk. Handlingerne skifter imidlermidlertid mellem spillerne hele tiden, så det bliver til temmelig mange skift på yucata. Det tager en del tid. Mangelen på variation undervejs har formentlig mindre betydning hvis man spiller det på et bord.
Det er også en af de ting, der kan bekymre mig ved at skulle spille det online. Mit indtryk af spillet efter omkring 10 face-to-face spil er, at det er et ganske hyggeligt spil, der slet ikke har samme dybde som designernes øvrige spil, men som man netop kan sætte sig med og gå i gang med uden de store regelforklaringer og gennemspille på 45 min. til 1 time. Hvis spillet spilles tur-baseret online kan et spil sikkert komme til at tage rigtig lang tid og da der sjældent er de store overvejelser fra tur til tur og ej heller tvivl om hvad man skal gøre, kan det meget vel blive en ørkesløs vandring og en væsentlig ringere oplevelse end at spille det i face-to-face.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Campaign Manager

Post by Robert »

ørkesløs vandring er lidt stærkt. Det fungerer fornuftigt på yucata efter min mening - men det er jo en smagssag.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply