Lad os lave en liste med Downloadable spil

Links, anbefalinger og kommentarer.
Post Reply
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Lad os lave en liste med Downloadable spil

Post by VideoJakob »

Nogengange spiller jeg på Yucata, men bliver altid så irriteret når folk logger af eller forsvinder mens man er igang med et spil hæhæ. Nogengang er det skønt bare at finde et spil frem på computeren og så spille mod en AI indtil man kan finde et nyt spil på Yucata.

Der ligger efterhånden super mange fede spil derude i skønne freeware udgaver som man kan downloade og spille mod en AI. Er der stemning for at vi sammen prøver at lave sådan en liste?

Her er en liste inde fra BGG med 250 software spil med AI eller deromkring. Har dog ikke prøvet andet end Saint Petersburg udgaven som jeg varmt kan anbefale

SPILLISTE:

Colossus

St. Petersburg

Blue Moon

Race For The Galaxy

Dominion

Battle For Hill 218

Sankt Petersburg
Kortene på engelsk i stedet for tysk
copy the picture files into: C:/Program/Files/SanktPetersburg/Karten




Så nu er listen startet med det første spil der kan anbefales :-D Nogen der vil joine med nogle flere? :-)
Last edited by VideoJakob on Thu Sep 02, 2010 10:03 pm, edited 8 times in total.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Lad os lave en liste med Downloadable spil

Post by Jens_Hoppe »

Jeg har mest spillet:

Colossus (Titan)

St. Petersburg

Blue Moon

Race for the Galaxy

Dominion

Mange af spillene har det til fælles, at det er opbygningsspil med relativ lav spillerinteraktion. Computerstyringen gør at man kan afvikle et spil lynende hurtigt, og den lave spillerinteraktion gør at man ikke mister så meget ved ikke at have rigtige modstandere at spille imod. For de ovennævnte spil har jeg personligt haft det lidt svært med at gå tilbage og spille de almindelige "papudgaver", som føles laaangsomme til sammenligning.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Lad os lave en liste med Downloadable spil

Post by VideoJakob »

Jens_Hoppe wrote:Jeg har mest spillet:

Colossus (Titan)

St. Petersburg

Blue Moon

Race for the Galaxy

Dominion

Mange af spillene har det til fælles, at det er opbygningsspil med relativ lav spillerinteraktion. Computerstyringen gør at man kan afvikle et spil lynende hurtigt, og den lave spillerinteraktion gør at man ikke mister så meget ved ikke at have rigtige modstandere at spille imod. For de ovennævnte spil har jeg personligt haft det lidt svært med at gå tilbage og spille de almindelige "papudgaver", som føles laaangsomme til sammenligning.

Alletiders! Så kører bussen ( nu skal jeg bare lige have lært at lave mit eget indlæg lidt pænere ) :-)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Lad os lave en liste med Downloadable spil

Post by Frouvne »

VideoJakob wrote:[...] Her er en liste inde fra BGG med 250 software spil med AI eller deromkring. [...]
Jeg formoder, at det er denne liste, du refererer til: Sebastian Sohn's SoftBoard Games: Free, Commercial, and Abandoned Computer Version of Board, Card and Role-Playing Games with Computer AI (Artificial Intelligence) Opponents with Screen Shots?!

Jeg har ikke selv dyrket det så meget, men har bl.a. haft fornøjelse af:

The Battle for Hill 218

St. Petersburg

Race for the Galaxy

Skal spillene kunne downloades for at kvalificere sig til denne liste? Den BGG-liste du refererer til inkluderer også en del spil med AI, der derfor kan spilles alene, men dog ikke på din egen computer, hvis den ikke er online. Det ville i givet fald brede viften af spil ud, jeg har spillet på denne vis.
frouvne, administrator

Image
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Lad os lave en liste med Downloadable spil

Post by VideoJakob »

Frouvne wrote:
VideoJakob wrote:[...] Her er en liste inde fra BGG med 250 software spil med AI eller deromkring. [...]
Jeg formoder, at det er denne liste, du refererer til: Sebastian Sohn's SoftBoard Games: Free, Commercial, and Abandoned Computer Version of Board, Card and Role-Playing Games with Computer AI (Artificial Intelligence) Opponents with Screen Shots?!

Jeg har ikke selv dyrket det så meget, men har bl.a. haft fornøjelse af:

The Battle for Hill 218

St. Petersburg

Race for the Galaxy

Skal spillene kunne downloades for at kvalificere sig til denne liste? Den BGG-liste du refererer til inkluderer også en del spil med AI, der derfor kan spilles alene, men dog ikke på din egen computer, hvis den ikke er online. Det ville i givet fald brede viften af spil ud, jeg har spillet på denne vis.
Ja præcis, kan se jeg glemte linket i min første post. Takker Frouvne for lige at smide den ind på tråden.

Ideen var at lave en liste med downloadable spil, man kan spille alene, men jo online spil med en AI er også velkomne bestemt.

Hovedpointen er at det skal være gratis, uden at skulle sidde og vente på at en anden spiller tager et træk, samt kun være de bedste af de bedste. Derfor denne liste med de bedste spil man kan finde :-D
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Lad os lave en liste med Downloadable spil

Post by VideoJakob »

OPDATERET
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Lad os lave en liste med Downloadable spil

Post by Robert »

VideoJakob wrote:OPDATERET
Jeg synes du bør lægge en link ind til denne lange BGG liste over spil der kan spilles online eller på egen PC.
Frouvne har også refereret den lidt nede i tråden.
Jeg blev inspireret til at gå igennem listen, og fandt denne version af Carcassonne, som spiller fornuftigt og fungerer godt. Den ser ud til at have de fleste varianter med (jeg kender ikke dem alle, men den har mange). Download link her.

Der er flere gode kandidater, men jeg har ikke fået set på dem endnu (Ra, San Juan, Settlers, Kingsburg, ...).

Jeg har desuden haft fornøjelse af Red November. Ingen AI, men siden det er et samarbejdsspil gør det ikke rigtig noget. Det er en god måde at lære spillet at kende.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply