Through the Ages online - 3 player

Links, anbefalinger og kommentarer.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by Foppwin »

jeg er også frisk på et spil mere. Thomas gav os røvfuld.

Man må bare ikke tillade at den anden får alt dominerende militær.

før sidste rundte var jeg 10 og 12 point foran. Thomas som vandt slog med med 177 mod 111, og han var 12 points efter. Man skal udbygge sit land, så man får alle bonusserne ved de sidste event kort.
Danny

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by Robert »

Bostrup wrote:
Robert wrote: Er der andre der har forslag til hvad Hammurabi er god til?
Han er god til at fylde et spot i Card Row. ;)
Jeg synes umiddelbart military cards er for interessante til at jeg ville overveje at tage Hammurabi. Det koster trods alt også to civil actions at få ham i spil og så mange får man ikke igen inden han dør...
Det koster ikke mere at få Hammurabi i spil end en hvilken som helst anden leder.
Spørgsmålet er om han er bedre end de andre.
Et kig på side 1 i denne, temmelig lange diskussion, får mig til at konkludere at han godt kan virke, men det kræver omhyggeligt spil. Men han ae klart ikke den bedste A leder.

Denne er også ganske interesant.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by MesterLars »

Den generelle holdning til Hammurabi er vist at han er god, hvis andre IKKE har taget de militære ledere. Og dårlig hvis de har. Med kun en militær action er det svært og for tilfældigt at få en god taktik og defense kort.

Iøvrigt at jeg ved at være klar til et nyt spil.
3 player Extended versionen?
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by Foppwin »

Danny
Lars

Så mangler vi bare en tredje spiller. hvem er frisk?
Danny

Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by larkin »

jeg er frisk
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by MesterLars »

Det er blevet startet op.
Men mon ikke hurtigt der er nok til et nyt spil :)
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by Foppwin »

Hej Larkin og Lars

Jeg har startet et nyt spil op.
Danny

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by Robert »

Puha,

Jeg har 3 spil i gang.
GG5 (4 spillere) går rimeligt.
I både GG4 og GG6 står jeg til at tabe stort fordi mit militær er alt for svagt. Jeg lærte sådan set lektionen i søndags, men det var for sent til at rette op på det i disse to spil. I GG4 har begge modspillere erklæret krig mod mig samtidigt (Holy War og Culture). Efter den tur er der ikke så meget tilbage at gøre med. i GG6 er jeg i en ond spiral, hvor militære angreb ødelægger min infrastruktur så jeg ikke kan svare igen.

Dette er et aspekt at TTA som man skal lære at håndtere, og helt klart skal passe på med hvis nye spillere er med. Det er temmelig demotiverende for en ny spiller at opleve en sådan nedadgående spiral.

Heldigvis er både GG4 og GG6 snart færdig, så jeg kan få en mulighed for at gøre det ordentligt i et andet spil. Det må vente til eet af dem er færdigt. 4 spil ad gangen er lidt for meget.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by Bostrup »

Militærmagt er en fornøjelse.

Det er første gang jeg har fået spillet en Holy War, men så er det jo rart at man har Military Strength 40 bag... :P
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by Robert »

Bostrup wrote:Militærmagt er en fornøjelse.

Det er første gang jeg har fået spillet en Holy War, men så er det jo rart at man har Military Strength 40 bag... :P
Det er fint nok, men det er totalt ødelæggende for min civilization. Det er jo i høj grad et resultat af mit eget spil, men jeg ville trække mig fra spillet (som reglerne tillader) hvis jeg kunne. Der er ikke rigtig noget at spille videre for. Men det ser ikke ud til at være muligt i denne implementation af spilet. Heldigvis er der kun 8 kort tilbage.

Inden jeg bestemmer mig for om jeg skal ofre nogle enheder vil jeg gerne vide om man runder op eller end når resultatet af krigen gøres op.
Lige nu er forskellen 40-13 = 27, dvs. jeg står til at miste 9 "folk", og dermed 9 bygninger eller krigere. Hvis jeg ofrer een Knight er forskellen 40-17=23. Vil jeg så miste 7 eller 8?
Jeg kan ikke finde det i reglerne, heller ikke i FAQ.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by Bostrup »

Jeg går stærkt ud fra at man runder ned.

Hvordan du vil bære dig ad med at få fire mere i styrke af at ofre 1 Knight kan jeg dog ikke lige se.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by Robert »

Bostrup wrote:Jeg går stærkt ud fra at man runder ned.

Hvordan du vil bære dig ad med at få fire mere i styrke af at ofre 1 Knight kan jeg dog ikke lige se.
Styrkerne plejer at doble op når man oftrer dem. Citat fra reglerne:
This increase of Strength works just as it does with Aggression with one exception:
Neither side may use defense bonus cards
OK, jeg prøvede at ofre 1 Knight. Det gav mig +2 styrke, og den rundede ned.
Nu skal jeg så afgive 8 pop :cry:
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by jondifool »

Robert wrote:
Bostrup wrote:Militærmagt er en fornøjelse.

Det er første gang jeg har fået spillet en Holy War, men så er det jo rart at man har Military Strength 40 bag... :P
Det er fint nok, men det er totalt ødelæggende for min civilization. Det er jo i høj grad et resultat af mit eget spil, men jeg ville trække mig fra spillet (som reglerne tillader) hvis jeg kunne. Der er ikke rigtig noget at spille videre for. Men det ser ikke ud til at være muligt i denne implementation af spilet. Heldigvis er der kun 8 kort tilbage.
Så vidt jeg kan se , kan man godt trække sig individuelt ! Det er vist den eneste måde at lukke et ufærdigt spil.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by Robert »

jondifool wrote:Så vidt jeg kan se , kan man godt trække sig individuelt ! Det er vist den eneste måde at lukke et ufærdigt spil.
Hvordan?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Through the Ages online - 3 player

Post by MesterLars »

Der står nogle steder at man kan trække sig i sin politiske tur. Men jeg kan heller ikke finde hvor den option er. Tror ikke man kan.

En anden ting.. pagter..
Jeg har ikke trukket en pagt i 100 år og der er heller ikke nogen der har proposed pagter i de spil jeg er med i.
Gad vide om de er forsvundet fra bunken?
Image
Post Reply