Brass online

Links, anbefalinger og kommentarer.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

MesterLars wrote:Greven.. Robert.. andre..

Frisk på en mere?.. har oprettet et nyt spil hvor Kasper også er med.

Greven nakkede mig med 1 sølle point i vores 3mands spil, så det skal hævnes :-|
Så er vi i gang :twisted:
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

Robert wrote:Så er vi i gang :twisted:
Og nu er det slut :roll:

Til lykke til MesterLars, som har vundet alle de tre germangames Brass spil hvor vi begge har været med. Jeg kan kun hoste op med 3. og 4. pladser i de samme spil, så jeg har helt klart brug for at skærpe min teknik.

MesterLars, hvad er din hemmelighed?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Greve
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 70
Joined: Tue Feb 12, 2008 11:22 pm
Location: Århus

Re: Brass online

Post by Greve »

Ja, MesterLars var helt suveræn i dette spil og allerede efter canal fasen var der ingen tvivl om hvem der ville løbe med sejren.

Men jeg har da vundet 2 spil over ham (også et du var med i Robert!) så helt "usårlig" er han ikke :)
Mvh Jørgen Greve
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Brass online

Post by MesterLars »

Robert wrote:
Robert wrote:Så er vi i gang :twisted:
Og nu er det slut :roll:

Til lykke til MesterLars, som har vundet alle de tre germangames Brass spil hvor vi begge har været med. Jeg kan kun hoste op med 3. og 4. pladser i de samme spil, så jeg har helt klart brug for at skærpe min teknik.

MesterLars, hvad er din hemmelighed?
hehe tak.

Som greven så rigtig siger så er jeg heldigvis slet ikke usårlig - og spillet har ikke "one path to victory"..
I det her spil var hemmeligheden nok at satse stærkt på det modsatte af jer andre.. dvs satse på Cotton og Shipyards.. og ignorere Ports og Coal næsten helt.

Og er begyndt at følge meget mere med i hvad I andre har brugt på jeres tur.. for at se om jeg måske kan få (og udnytte) en dobbelttur til noget
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

MesterLars wrote:Som greven så rigtig siger så er jeg heldigvis slet ikke usårlig - og spillet har ikke "one path to victory"..
I det her spil var hemmeligheden nok at satse stærkt på det modsatte af jer andre.. dvs satse på Cotton og Shipyards.. og ignorere Ports og Coal næsten helt.

Og er begyndt at følge meget mere med i hvad I andre har brugt på jeres tur.. for at se om jeg måske kan få (og udnytte) en dobbelttur til noget
Nej du har selvfølgelig ret. Og den beskrivelse matcher hvad jeg gør ganske godt. Så jeg burde også vinde en del, ikke?
Det kommer nok - med tiden 8)
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Bennzilla
Posts: 2
Joined: Sat Jan 31, 2009 8:58 pm

Re: Brass online

Post by Bennzilla »

Hejsa Robert

Hvis I opretter et nyt spil er jeg klar på et spil online Brass

/Benn
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

Bennzilla wrote:Hejsa Robert

Hvis I opretter et nyt spil er jeg klar på et spil online Brass

/Benn
germangames.dk #6
tyskerspil
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Bennzilla
Posts: 2
Joined: Sat Jan 31, 2009 8:58 pm

Re: Brass online

Post by Bennzilla »

NB. Robert

Jeg ved ikke om du har lagt mærke til det, men der er en væsenlig forskeld på hvordan dem der har lavet Brass online fortolker reglerne og så dem jeg har lært dig. Hvis du bygger over en af dine egne bygninger giver de ikke point, når der tælles point op!!
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

Bennzilla wrote:NB. Robert

Jeg ved ikke om du har lagt mærke til det, men der er en væsenlig forskeld på hvordan dem der har lavet Brass online fortolker reglerne og så dem jeg har lært dig. Hvis du bygger over en af dine egne bygninger giver de ikke point, når der tælles point op!!
Det er længe siden vi spillede. Jeg gik sådan set ud fra at overbyggede bygninger ikke tale med. Jeg har i hvert fald brugt det som taktik når jeg byggede over andres bygninger.
Reglerne siger:

Code: Select all

Phase 3. Victory Points

Each canal/rail link is worth a number of VPs equal to the number of gold circles in the two locations it connects. Each Industry counter has one gold circle on its rear side. Each external location has two gold circles. There are also two circles in Blackpool, Southport, and Northwich.

Each Industry counter is worth a number of VPs equal to the number in the hexagon. Only counters that have been flipped score VPs.

If it is the end of the Rail Period then players also score 1VP for every £10 cash they hold.

All players mark their total victory points on the Income/VP track using their Victory Point counters. Use the second counter if your score goes over 100.
De siger ikke at man får point for bygninger der er bygget over med andre, de siger heller ikke at man ikke gør. Hvor har du fundet noget om det?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Brass online

Post by MesterLars »

1st: Yellow (Greven): 112 VPs; Income Space 54
2nd: Purple (MesterLars): 112 VPs; Income Space 26
3rd: Red (Robert Olesen): 107 VPs; Income Space 33
4th: Green (Bennzilla): 102 VPs; Income Space 47

Tak for spillet og tillykke til Greven!

Det var nok det tætteste spil Brass jeg har spillet indtil nu. Man kan jo godt ægre sig lidt over man ikke lige fik timet slutningen og pengebeholdningen helt godt nok.
Image
Post Reply