Brass online

Links, anbefalinger og kommentarer.
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Brass online

Post by MesterLars »

Robert wrote:Jeg har fundet en fejl. Jeg har rapporteret den her.

Jeg mangler to kort. Det påvirker heldigvis ikke ikke mine nuværende planer, så jeg kan leve med det forudsat jeg får fire nye kort i starten af næste runde. Men jeg ved selvfølgelig ikke hvilke muligheder to nye kort havde givet mig.
Er du sikker på du mangler kort?
I de sidste par runder får man jo ikke nye kort, men spiller indtil man ikke har flere på hånden..

Jeg har PT 6 kort på hånden.. og du har trukket i denne runde, så du burde have 4 på hånden nu.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

Du har ret. Jeg har fundet det i reglerne.

Hvordan finder man egentlig ud af hvornår man ikke får flere kort? Jeg kan ikke finde det på spilsiden. Jeg kan selvfølgelig regne mig frem til det selv.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Brass online

Post by MesterLars »

Robert wrote:Du har ret. Jeg har fundet det i reglerne.

Hvordan finder man egentlig ud af hvornår man ikke får flere kort? Jeg kan ikke finde det på spilsiden. Jeg kan selvfølgelig regne mig frem til det selv.
Der må man nok regne sig lidt frem.
Der er 8 runder i hver age og man mister 2 kort per tur.
Så efter runde 4 må være sidste gang man trækker nye kort... så runde 5,6,7 og 8 får man ikke nye kort.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

I fremtiden vil jeg sørge for at planlægge med dette. Heldigvis kan jeg godt finde noget meget fornuftigt at bruge mine fire tilbageværende kort til - hvis altså ikke een af jer andre ødelægger mine planer :twisted:
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Greve
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 70
Joined: Tue Feb 12, 2008 11:22 pm
Location: Århus

Re: Brass online

Post by Greve »

Det var heller ikke en regle jeg lige havde fået fat på, men det går nok. Robert skynd dig og fortæl dine planer, så jeg ikke kommer til at ødelægge dem :wink:.
Mvh Jørgen Greve
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

Greve wrote:Det var heller ikke en regle jeg lige havde fået fat på, men det går nok. Robert skynd dig og fortæl dine planer, så jeg ikke kommer til at ødelægge dem :wink:.
Måske senere :wink:
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

Jeg gik ind i et åbent spil med tre spillere jeg ikke kender. Det viste sig at være meget anderledes. Her er historien så langt:
Game started by stlkt at 2009-01-14 17:36:04 GMT. (Originally created by stlkt at 2009-01-14 16:05:32 GMT.) The initial turn order is: Purple (Purplemore), Red (stlkt), Yellow (arruga), Green (Robert Olesen). The first player is Purple (Purplemore). Let's go!

Purple (Purplemore) uses a Barrow - In - Furness card to develop away a Tech Level 1 Port, taking iron from the Demand Track for £1. He then develops away a Tech Level 1 Port, taking iron from the Demand Track for £1.

Red (stlkt) uses a Preston card to develop away a Tech Level 1 Coal Mine, taking iron from the Demand Track for £2. He then develops away a Tech Level 1 Cotton Mill, taking iron from the Demand Track for £2.

Yellow (arruga) uses a Port card to build a Tech Level 1 Port on the 2nd industry space in Warrington & Runcorn.

Green (Robert Olesen) uses a Manchester card to build a Tech Level 1 Coal Mine on the 1st industry space in Manchester.

Start of round 2 of 8 at 2009-01-14 18:40:49. The players' funds are currently as follows: Red (stlkt): £26; Yellow (arruga): £24; Green (Robert Olesen): £25; Purple (Purplemore): £28. The new turn order is: Purple (Purplemore), Red (stlkt), Green (Robert Olesen), Yellow (arruga).

Purple (Purplemore) uses an Ellesmere Port card to build a Tech Level 2 Port on the industry space in Ellesmere Port. For his second action, he uses a Lancaster card to build a Tech Level 2 Port on the 1st industry space in Lancaster.

Red (stlkt) uses a Manchester card to build a Tech Level 1 Iron Works on the 4th industry space in Manchester, taking coal from Green (Robert Olesen)'s Tech 1 Coal Mine on the 1st space in Manchester. The newly constructed Iron Works sells 4 iron cubes to the Demand Track for £6, and flips. For his second action, he uses a Preston card to build the canal link between Bolton and Manchester.

Green (Robert Olesen) uses a Bolton card to build a Tech Level 1 Iron Works on the 3rd industry space in Bolton, taking coal from his own Tech 1 Coal Mine on the 1st space in Manchester (which flips). For his second action, he uses a Wigan card to build a Tech Level 2 Coal Mine on the 1st industry space in Wigan.
Taktikken med at udvikle mens jern er billigt på demand track er ganske interessant. Jeg havde desværre ingen kort der gav mig adgang til Distant Market, så jeg har måttet improvisere.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Brass online

Post by MesterLars »

Robert wrote:Jeg gik ind i et åbent spil med tre spillere jeg ikke kender. Det viste sig at være meget anderledes. Her er historien så langt:
Game started by stlkt at 2009-01-14 17:36:04 GMT. (Originally created by stlkt at 2009-01-14 16:05:32 GMT.) The initial turn order is: Purple (Purplemore), Red (stlkt), Yellow (arruga), Green (Robert Olesen). The first player is Purple (Purplemore). Let's go!

Purple (Purplemore) uses a Barrow - In - Furness card to develop away a Tech Level 1 Port, taking iron from the Demand Track for £1. He then develops away a Tech Level 1 Port, taking iron from the Demand Track for £1.

Red (stlkt) uses a Preston card to develop away a Tech Level 1 Coal Mine, taking iron from the Demand Track for £2. He then develops away a Tech Level 1 Cotton Mill, taking iron from the Demand Track for £2.

Yellow (arruga) uses a Port card to build a Tech Level 1 Port on the 2nd industry space in Warrington & Runcorn.

Green (Robert Olesen) uses a Manchester card to build a Tech Level 1 Coal Mine on the 1st industry space in Manchester.

Start of round 2 of 8 at 2009-01-14 18:40:49. The players' funds are currently as follows: Red (stlkt): £26; Yellow (arruga): £24; Green (Robert Olesen): £25; Purple (Purplemore): £28. The new turn order is: Purple (Purplemore), Red (stlkt), Green (Robert Olesen), Yellow (arruga).

Purple (Purplemore) uses an Ellesmere Port card to build a Tech Level 2 Port on the industry space in Ellesmere Port. For his second action, he uses a Lancaster card to build a Tech Level 2 Port on the 1st industry space in Lancaster.

Red (stlkt) uses a Manchester card to build a Tech Level 1 Iron Works on the 4th industry space in Manchester, taking coal from Green (Robert Olesen)'s Tech 1 Coal Mine on the 1st space in Manchester. The newly constructed Iron Works sells 4 iron cubes to the Demand Track for £6, and flips. For his second action, he uses a Preston card to build the canal link between Bolton and Manchester.

Green (Robert Olesen) uses a Bolton card to build a Tech Level 1 Iron Works on the 3rd industry space in Bolton, taking coal from his own Tech 1 Coal Mine on the 1st space in Manchester (which flips). For his second action, he uses a Wigan card to build a Tech Level 2 Coal Mine on the 1st industry space in Wigan.
Taktikken med at udvikle mens jern er billigt på demand track er ganske interessant. Jeg havde desværre ingen kort der gav mig adgang til Distant Market, så jeg har måttet improvisere.
Ja det er godt der er lidt forskellige taktikker - vi har meget at lære.
I et andet spil jeg er med i er der også en spiller der gør noget lignende... og iøvrigt belåner sig op over begge ører.. han har en udgift på 7 hver tur nu.

"Purples" taktik i dit spil kan jeg da godt afsløre :)
Det er at lægge sig med level 2 Industires så tæt op af de 2 shipyards, der kan bygges i Rail Phase.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

MesterLars wrote:"Purples" taktik i dit spil kan jeg da godt afsløre :)
Det er at lægge sig med level 2 Industires så tæt op af de 2 shipyards, der kan bygges i Rail Phase.
Hmm, jeg har mulighed for at gå efter et shipyard i Liverpool, og jeg har to Lancaster kort, så hvis jeg bygger en Lvl 2 industri i Lancaster og får udviklet mine to Lvl 0 shipyards, så kan jeg forpurre hans planer. Interessant.

Så vidt jeg kan se i reglerne er det kun Lvl 1 bygninger der fjernes efter Canal fasen, ikke Lvl 0. Er det korrekt?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Brass online

Post by MesterLars »

Robert wrote:
MesterLars wrote:"Purples" taktik i dit spil kan jeg da godt afsløre :)
Det er at lægge sig med level 2 Industires så tæt op af de 2 shipyards, der kan bygges i Rail Phase.
Hmm, jeg har mulighed for at gå efter et shipyard i Liverpool, og jeg har to Lancaster kort, så hvis jeg bygger en Lvl 2 industri i Lancaster og får udviklet mine to Lvl 0 shipyards, så kan jeg forpurre hans planer. Interessant.

Så vidt jeg kan se i reglerne er det kun Lvl 1 bygninger der fjernes efter Canal fasen, ikke Lvl 0. Er det korrekt?
Level1 bygninger fjernes fra brættet ja.
Level0 bygninger kan du slet ikke bygge.

Og det er kun fra brættet level 1 fjernes... de fjernes ikke fra dit lager. Der skal du selv udvikle dem væk.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

MesterLars wrote:Og det er kun fra brættet level 1 fjernes... de fjernes ikke fra dit lager. Der skal du selv udvikle dem væk.
:shock: Den havde jeg ikke fanget i reglerne. Tak for det :D
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Brass online

Post by MesterLars »

Robert wrote:
MesterLars wrote:"Purples" taktik i dit spil kan jeg da godt afsløre :)
Det er at lægge sig med level 2 Industires så tæt op af de 2 shipyards, der kan bygges i Rail Phase.
Hmm, jeg har mulighed for at gå efter et shipyard i Liverpool, og jeg har to Lancaster kort, så hvis jeg bygger en Lvl 2 industri i Lancaster og får udviklet mine to Lvl 0 shipyards, så kan jeg forpurre hans planer. Interessant.

Så vidt jeg kan se i reglerne er det kun Lvl 1 bygninger der fjernes efter Canal fasen, ikke Lvl 0. Er det korrekt?
Nu vi er ved taktik, så kan han "nemt" beskytte Birkenhead shipyard feltet ved i 1. action i Rail phase at bygge 2 rails fra Ellesmere-Northwich og Ellesmere-Warrington.
Så er det ham der bestemmer hvornår han vil forbinde Birkenhead og Ellesmere (som er den eneste måde der kan transporteres coal til Birkenhead shipyarden)

De andre shipyards er lidt sværere at "spærre" af til sig selv...

Og ja i Lancaster kan du også bygge en level2 industry for nem adgang Barrow shipyarden - da du kan bruge hans havn til at købe det kul du skal bruge til dit rail og shipyarden...

Så skal du bare i sidste tur sørge for at bruge 0 penge, så du kommer først i Rail fasen.
Så kan det næsten ikke glippe, hehe! ;)
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

Så fik vi en status - efter Canal Phase
The players' scores going into the Rail Phase are as follows:

Red (Robert Olesen): 31
Yellow (Greven): 29
Green (Jesper): 29
Purple (MesterLars): 31
Jeg begik en fejl i slutningen - ellers ville jeg have scoret højere. Jeg vidste at man kunne sælge fra mere end een fabrik i een salgshandling, men var ikke opmærksom på at man skal bruge en ny havn til hver fabrik der sælger bomuld. Så jeg har en Lvl 2 fabrik, der ikke er vendt. Jeg er dog ikke den eneste i den situation.
Image
Hvem der så står bedst til næste fase er et godt spørgsmål.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Brass online

Post by MesterLars »

Greven.. Robert.. andre..

Frisk på en mere?.. har oprettet et nyt spil hvor Kasper også er med.

Greven nakkede mig med 1 sølle point i vores 3mands spil, så det skal hævnes :-|
Image
User avatar
Greve
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 70
Joined: Tue Feb 12, 2008 11:22 pm
Location: Århus

Re: Brass online

Post by Greve »

Så bliver jeg nødt til at stille op til pryl :D

Jeg var heldig og få sejren hjem. Du kunne måske have vundet hvis du havde brugt dit sidste bolton kort til at sælge cottom til market (i stedet for pass) hvis der var kommet et 0 kort!!
Mvh Jørgen Greve
Post Reply