For dem der eventuelt ikke kender Game Table Online, er det (endnu) en side, hvor man kan spille nogle forskellige brætspil. Her er der dog primært lagt op til at man sidder online og afvikler spillet som et "normalt" spil. Der er flere af spillene der også kan spilles solo mod en AI. Bl.a. Tigris & Euphrates.
Det kræver dog at man har Java installeret før man kan spille.
http://www.gametableonline.com/index.php
Game Table Online
- Stony
- 5000+ indlæg
- Posts: 9163
- Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Location: Taastrup
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 116 times
Re: Game Table Online
Okay, efter et solo-spil i Tigris & Euphrates, kan jeg sige at det nærmest kan være ligemeget. AI'en tog sig god tid til sine træk, blot for at træffe en beslutning der kunne gøres ligeså godt ved at slå med terninger.
Sidst spillet:
- Stony
- 5000+ indlæg
- Posts: 9163
- Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Location: Taastrup
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 116 times
Re: Game Table Online
Damn. Så fik jeg spillet det til ende. Det havde høj underholdningsværdi. Men ikke for det positive. Jeg begriber ikke at de mennesker vil lægge den AI ud til offentlig beskuelse og sige "Det har jeg lavet."
Spillet sluttede da der kun var to skatte tilbage. Jeg tog dem alle sammen. Ikke een blev taget af en AI spiller (Fire-spiller spil)
Adskillige gange flyttede AI'en en leder til en dårligere position.
Adskillige gange satte computeren brikker, hvor pointet gik til en af mine ledere.
Adskillige gange startede den en intern konflikt, men smed ikke nogen ekstra røde tiles. Jeg behøvede efterfølgende ikke at tilføje noget som helst, for jeg havde allerede vundet.
I skulle næsten prøve. Bare for at se det, og for at få et billigt grin.
Spillet sluttede da der kun var to skatte tilbage. Jeg tog dem alle sammen. Ikke een blev taget af en AI spiller (Fire-spiller spil)
Adskillige gange flyttede AI'en en leder til en dårligere position.
Adskillige gange satte computeren brikker, hvor pointet gik til en af mine ledere.
Adskillige gange startede den en intern konflikt, men smed ikke nogen ekstra røde tiles. Jeg behøvede efterfølgende ikke at tilføje noget som helst, for jeg havde allerede vundet.
I skulle næsten prøve. Bare for at se det, og for at få et billigt grin.
Sidst spillet:
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Posts: 3743
- Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
- Location: Frederiksberg
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 83 times
Re: Game Table Online
Det lyder som om det bare er en slags "placeholder-AI", for at vise at skelettet til den nødvendige kode er på plads, men at selve implementationen stadig bare er minimal (f.eks. random).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
- Stony
- 5000+ indlæg
- Posts: 9163
- Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Location: Taastrup
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 116 times
Re: Game Table Online
Det er muligt. Men så overrasker det mig noget, at hver computerspiller bruger et halvt minuts tid på at beregne sin handling.
Sidst spillet: