Game Table Online

Links, anbefalinger og kommentarer.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Game Table Online

Post by Stony »

For dem der eventuelt ikke kender Game Table Online, er det (endnu) en side, hvor man kan spille nogle forskellige brætspil. Her er der dog primært lagt op til at man sidder online og afvikler spillet som et "normalt" spil. Der er flere af spillene der også kan spilles solo mod en AI. Bl.a. Tigris & Euphrates.

Det kræver dog at man har Java installeret før man kan spille.

http://www.gametableonline.com/index.php
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Game Table Online

Post by Stony »

Okay, efter et solo-spil i Tigris & Euphrates, kan jeg sige at det nærmest kan være ligemeget. AI'en tog sig god tid til sine træk, blot for at træffe en beslutning der kunne gøres ligeså godt ved at slå med terninger.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Game Table Online

Post by Stony »

Damn. Så fik jeg spillet det til ende. Det havde høj underholdningsværdi. Men ikke for det positive. Jeg begriber ikke at de mennesker vil lægge den AI ud til offentlig beskuelse og sige "Det har jeg lavet."

Spillet sluttede da der kun var to skatte tilbage. Jeg tog dem alle sammen. Ikke een blev taget af en AI spiller (Fire-spiller spil)

Adskillige gange flyttede AI'en en leder til en dårligere position.

Adskillige gange satte computeren brikker, hvor pointet gik til en af mine ledere.

Adskillige gange startede den en intern konflikt, men smed ikke nogen ekstra røde tiles. Jeg behøvede efterfølgende ikke at tilføje noget som helst, for jeg havde allerede vundet.

I skulle næsten prøve. Bare for at se det, og for at få et billigt grin.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Game Table Online

Post by Jens_Hoppe »

Det lyder som om det bare er en slags "placeholder-AI", for at vise at skelettet til den nødvendige kode er på plads, men at selve implementationen stadig bare er minimal (f.eks. random).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Game Table Online

Post by Stony »

Det er muligt. Men så overrasker det mig noget, at hver computerspiller bruger et halvt minuts tid på at beregne sin handling.
Sidst spillet:
Image
Post Reply