Udfordring!!!

Links, anbefalinger og kommentarer.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Udfordring!!!

Post by Stony »

Jeg synes vi skal udfordre nogen til en gang online brætspil. Så bliver det en slags holdkamp. KBK og Consim er et par oplagte kandidater til en gang online spil. Så må Annemette og Jens så gøre op med sig selv, hvem de helst vil repræsentere, såfremt de deltager i et eller flere spil.

Jeg forestillede mig at hver klub/forening/hold udvælger tre spil som kan spilles
- online i en PBW udgave. (Altså ikke noget med Brettspielwelt. Det kan vi altid overveje i en senere udgave)
- af 3-4 spillere (såfremt vi finder frem til et fjerde hold)

Holdet der vælger et spil, skal også angive eventuelle parametre som man kan sætte i onlineudgaven. Hvis man f.eks. vælger Hacienda, skal man også angive hvilket kort der spilles på. Vælger man Tigris & Euphrates, skal man angive om det er med skjulte point osv...

Det vil så totalt give 9-12 forskellige spil, alt afhængig af antallet af deltagende hold.

Præmien vil være praleretten hele vejen frem til 2009, hvor man så kan overveje en gentagelse.

Forud for hver runde, vælger de forskellige hold hvilke spillere der skal repræsentere deres hold i de enkelte spil. Man kan så sætte et loft for hvor mange samtidige spil en enkelt spiller må deltage i.

Kan folkene fra Consim og KBK lokkes med til det?
Sidst spillet:
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Udfordring!!!

Post by akwlinka »

Lyder da som en god ide, men jeg tror, eller rettere jeg har ingen ide om hvormange Consimmer der spiller spil online.
Mit umiddelbare bud er ingen eller tæt på.

Jeg har endnu ikke selv fundet tid til at dyrke denne side af spillet. Men jeg vil da gerne spørge?
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Udfordring!!!

Post by Helle »

Det lyder da som en rigtig god og sjov idé...

Jeg skal nok afstå mig fra at melde mig som spiller, men skal gerne heppe på "vores hold" hvad det nu end hedder ...

Hvis nu andre bider på, så må vi lige lave en tråd, hvor vores repræsentanter kan findes ...

Helle
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Udfordring!!!

Post by Frouvne »

Jeg deltager da gerne i en kvalifikationsturnering, hvis der kommer et eller flere af mine favorit-online-spil med! 8)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Udfordring!!!

Post by Jens_Hoppe »

Jeg er selvfølgelig på (men for hvem ved jeg ikke helt endnu ;)).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Udfordring!!!

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Jeg er selvfølgelig på (men for hvem ved jeg ikke helt endnu ;)).
Ja, muligheden for at kunne repræsentere flere "klubber* mindsker unægteligt muligheden for at havne på bænken, når konkurrencerne går i gang. Det spændende bliver vel at se, om du skal afvente og se hvem der vil have dig med eller om du skal til at stille krav, der skal opfyldes for at du vil repræsentere en af de nævnte sider. :lol:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Udfordring!!!

Post by Jens_Hoppe »

Jeg er vældigt ydmyg og tilbyder bare i al beskedenhed mine tjenester hvis nogen måtte være interesseret... :D
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 130 times

Re: Udfordring!!!

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote:Jeg er vældigt ydmyg og tilbyder bare i al beskedenhed mine tjenester hvis nogen måtte være interesseret... :D
Super! Jeg har nogle vinduer, der skal pudses! :D

(undskyld for off-topic-kommentaren, men det var simpelthen for oplagt...)
Post Reply