Portal

Links, anbefalinger og kommentarer.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Portal

Post by Stony »

Jeg ved ikke om der er nogen herinde, der har stiftet bekendtskab med Portal fra Valve? Det er et PC-spil, men spillets natur kunne nok tiltale en del brætspillere. Man skal løse nogle puzzles ved hjælp af portaler. Man kan med en særlig pistol lave to portaler. Går du gennem den ene, kommer du ud af den anden og omvendt.

Det giver det meget originalt spil. Desværre er spillets indbyggede kampagne ret hurtigt overstået, men derefter er der så løse ekstrabaner man kan lege med.

Det kan klart anbefales.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Image

'Nuff said
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Portal

Post by Frouvne »

Stony wrote:J[...] Man skal løse nogle puzzles ved hjælp af portaler. Man kan med en særlig pistol lave to portaler. Går du gennem den ene, kommer du ud af den anden og omvendt. [...]

For en totalt uindviet lyder det en smule indforstået. Jeg blev dog noget klogere via nedenstående link... og faktisk også lidt interesseret! :D


http://steampowered.com/v/index.php?are ... =922&cc=DK
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Åbenbart er spillet en videreudvikling af Narbacular Drop, der gratis kan downloades:

http://www.nuclearmonkeysoftware.com/na ... rdrop.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Post by Gunness »

Portal er et fantastisk skægt og kreativt spil. Det kunne så afgjort godt have været længere (det kan spilles igennem på ca. 3 timer), men bedre at have det rigtig skægt i 3 timer end at forlænge spilletiden bevidstløst med gentagelser.
Så afgjort de ca. 130 kr. værd!

Prøv evt. Flash-udgaven. Den er ganske vist kun i 2D, men man får alligevel et indtryk af, hvad det går ud på:
http://www.newgrounds.com/portal/view/404612
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Har man en maskine der kan trække det, så køb for guds skyld hele The Orange Box Half Life, Portal og Team Fortress 2 er alle geniale på hver deres måde.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

netsapiens wrote:Har man en maskine der kan trække det, så køb for guds skyld hele The Orange Box Half Life, Portal og Team Fortress 2 er alle geniale på hver deres måde.
NuviljegsimpelthenikkehøremereomTeamFortress2førjegharfåetkøbtdetsamtetstørregrafikkort-sgu! :evil:
*skumler*
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

så må du hellere skrue ned for lyden her :)

http://www.youtube.com/watch?v=Mq-XaBmRsg8

I øvrigt, hvis der er nogen der vil have en helt gratis og uforpligtende Half Life 2, så havde jeg en i forvejen da jeg købte Orange Box, så jeg har en jeg kan give væk... som en sidste julehandling :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Post by Gunness »

Jeg kunne da temmelig godt bruge en HL2 :D
Den vil bestemt få det godt i sit nye hjem!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

smid mig en pm med dit steam id, så skal jeg overføre den.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply