Amun-Re på Spielbyweb

Links, anbefalinger og kommentarer.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Amun-Re på Spielbyweb

Post by Frouvne »

Så starter et nyt spil Amun-Re op på SpielByWeb.com. Spillet hedder GermanGames.dk 3 og har kodeordet gg123. Forhåndstilmeldte er: Kanzler, Gunness og undertegnede. Der er altså stadig én eller to ledige plads, hvis der skulle være nogle, der er interesseret. Skriv venligst her i tråden, hvis du tilmelder dig, så andre ikke behøver at logge ind på Spielbyweb for at finde ud af, at pladserne allerede er taget af nogle andre! På forhånd tak! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Ja ja, så lad gå da... :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Jeg er da også frisk på et spil mere....

Eivind
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Rart at I kan fristes! Jamen så er vi jo næsten klar! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Post by Gunness »

Smukt, jamen så må jeg jo se, hvor galt første spil kan gå ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Post by Gunness »

Et enkelt regelafklarende spørgsmål. Jeg citerer fra online-reglerne:
Further Income: The owners of ABU and BERENIKE Provinces always receive 4 or 8 Gold. The owners of KHARGA, SAWU, and AVARIS Provinces receive 5, 7 or 8 Gold if Amun-Re's Temple is on the first or second space of the Temple Track.[...]

Example: The Amun-Re Temple is on the second space of the Temple Track and Red owns MEMPHIS, ABU and SAWU. The position of the Amun-Re Temple means that each Farmer earns 2 Gold as Harvest Payment. SAWU also earns 7 Gold in Further Income (because of the camel).
Hvorfor indgår ABU ikke i eksemplet? Der stod jo netop under Further Income, at ABU altid giver 4 guld. Eller hur?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Gunness wrote:Et enkelt regelafklarende spørgsmål. Jeg citerer fra online-reglerne:
Further Income: The owners of ABU and BERENIKE Provinces always receive 4 or 8 Gold. The owners of KHARGA, SAWU, and AVARIS Provinces receive 5, 7 or 8 Gold if Amun-Re's Temple is on the first or second space of the Temple Track.[...]

Example: The Amun-Re Temple is on the second space of the Temple Track and Red owns MEMPHIS, ABU and SAWU. The position of the Amun-Re Temple means that each Farmer earns 2 Gold as Harvest Payment. SAWU also earns 7 Gold in Further Income (because of the camel).
Hvorfor indgår ABU ikke i eksemplet? Der stod jo netop under Further Income, at ABU altid giver 4 guld. Eller hur?
Ved ikke hvorfor ABU ikke er nævnt specifikt i eksempelet, men det er rigtigt at man altid får 4 gold for ABU.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg formoder, at vi må forvente lidt stilstand i spillet indtil Jens Hoppe returnerer fra Essen. I mellemtiden skal I være velkomne til at deltage i det spil Wallenstein, jeg er ved at starte op ligeledes på Spielbyweb. 8)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Post by Gunness »

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve Wallenstein, men jeg har også en idé om, at spillet er temmelig meget mere komplekst end vores nuværende Amun-Re?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

En smule mere komplekst er det vel, men ikke voldsomt. Vi andre har ikke prøvet interfacet før, så vi vil også være famlende. Du skal være velkommen til at tilmelde dig, og så kan vi udveksle nogle kommentarer undervejs, der kan hjælpe dig lidt på vej. Via terningetårnet er der inkluderet en tilfældighedsgenerator og da der kun er et begrænset antal aktioner, man kan vælge hver gang og hver af dem kun kan foretages af en by (i en by høstes der, i en by opkræves skatter, i en by kan man bygge en kirke... og så lige undtagelsen: fra to byer kan der overføres tropper/angribes fra), ja, så kan man jo sjældent gøre lige præcis de ting, man rigtig godt kunne tænke sig lige nu og må blot få det bedste ud af situationen.

Kort sagt: Har du lyst til at deltage er du velkommen. Jeg kommer gerne med gode og mindre gode - men dog velmente - råd!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Gunness wrote:Jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve Wallenstein, men jeg har også en idé om, at spillet er temmelig meget mere komplekst end vores nuværende Amun-Re?
Reglerne til spillet er ganske korte og hurtigt læst. Faktisk vil jeg mene at der er færre regler end til Amun-Re. Synes bestemt du skal kaste dig ud i det 8)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Puha, en snæver tiebreak-sejr til mig i GermanGames.dk 3 Amun-Re spillet. :-)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Jens_Hoppe wrote:Puha, en snæver tiebreak-sejr til mig i GermanGames.dk 3 Amun-Re spillet. :-)
Close race!!! :-)

Lad os få startet næste spil hurtigst muligt.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

APK wrote:
Jens_Hoppe wrote:Puha, en snæver tiebreak-sejr til mig i GermanGames.dk 3 Amun-Re spillet. :-)
Close race!!! :-)

Lad os få startet næste spil hurtigst muligt.
Ja det var et ganske fornøjeligt spil, som blev helt spændende til sidst! Jeg er da også klar til endnu et spil :D
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Post by Gunness »

Jeg er også med igen - har forhåbentlig fået en smule mere styr på reglerne denne gang ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply