Amun-Re på Spielbyweb

Links, anbefalinger og kommentarer.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:[overlegen og arrogant vinder-udtalelse]Jeg takker for endnu et hyggeligt spil Amun-Re på SpielByWeb ... n00bs![/overlegen og arrogant vinder-udtalelse]

:)

[dybt frustreret og halv-aggressiv taber-udtalelse]Jeg forstår overhovedet ikke, hvad der var hyggeligt ved det spil! Tidevand, modspillere og gudernes gunst syntes at rotte sig sammen imod mit storslåede projekt! :evil: [/dybt frustreret og halv-aggressiv taber-udtalelse]


Nå, ja... så til lykke med endnu en sejr, Jens! Jeg begyndte ellers så småt at tro på en sejr i spillets sidste fase... Det skulle åbenbart heller ikke være denne gang, det lykkedes!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Tidevand, modspillere og gudernes gunst syntes at rotte sig sammen imod mit storslåede projekt!
Visse vasse, du fik kørt offeret op på "4" i sidste tur, hvilket passede din tempelstrategi (som du vist generelt er lidt glad for, ikke? ;)) perfekt.

:)

Jeg holder fast ved at det primært er pyramider der vinder spil: Jeg har set meget få spil hvor vinderen ikke havde en hel masse pyramider - helst 8-10 pyramider fordelt på 2-3 sæt eller på 1 sæt og en pyramidebonus. Derudover gør man klogt i at forsøge at tilpasse sit spil til de 3 VP kort man må have samlet sig. Derimod mener jeg ikke at templer i sig selv udgør en holdbar strategi: De er i hvert fald ikke nogen god substitut for at investere tungt i pyramider...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Du har formentlig ret, Jens. Jeg føler på mange måder stadig, at jeg tumler rundt og forsøger mig lidt med forskellige strategier. Men det er jo netop en af de ting, der gør et spil som Amun-Re så interessant. Måske undervurderer jeg den pyramidebonus der er for at bygge flest pyramider - mit umiddelbare indtryk har blot været, at det ofte kan blive meget dyrt, at kaste sig ud i den dertil nødvendige 'oprustning'. Om risikoen for ikke at opnå denne bonus står mål med de point, man i forvejen får for pyramiderne, har jeg ofte været i tvivl om. Men som så mange andre spil er det vel også nogle gange et spørgsmål om at finde en niché, hvor man kan få det størst mulige afkast for en lille investering...?!

I øvrigt er Amun-Re et af de få spil, jeg primært har spillet online. Mine første spil foregik ved bordet, men siden har jeg udelukkende spillet det på Spielbyweb. Den helt store forskel på de to udgaver er, at pengene er åbne, når man spiller online og det ændrer jo en hel del i forbindelse med auktionerne, hvor de første bud meget oftere bliver de vindende bud, da man ofte giver langt mere realistiske bud. Det undergraver jo et par af bonus-kortene, der netop drejer sig om at kunne manipulere med sine muligheder i forbindelse med auktionerne. Disse kort taber i den forstand værdi i forbindelse med online-spillet - på den anden side kan jo nok bedre lide, at pengene er åbne. Er der nogen, der har nogle holdninger til de konsekvenser det har for spiloplevelsen henholdsvis online og live?
frouvne, administrator

Image
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Tillykke med en velfortjent sejer, Jens!

Hvem opretter næste spil?
Man bliver jo næsten afhængig af at have et amun-re spil kørende....

APK
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

APK wrote:Tillykke med en velfortjent sejer, Jens!

Hvem opretter næste spil?
Man bliver jo næsten afhængig af at have et amun-re spil kørende....

APK

Det har jeg så gjort:

Titel: GermanGames.dk 21
Kode: gg123
frouvne, administrator

Image
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Du er en meget flink mand, Frouvne.
Det ville da også være uretfærdigt hvis alle ikke fik bonus for flest pyramider..... :-) :-)

APK
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

APK wrote:Du er en meget flink mand, Frouvne.
Det ville da også være uretfærdigt hvis alle ikke fik bonus for flest pyramider..... :-) :-)

APK

Eller alternativt en smule for uopmærksom. Der har været et par fadæser fra min side i dette spil... heldigvis har I - måske - ikke lagt mærke til dem alle. :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:
APK wrote:Du er en meget flink mand, Frouvne.
Det ville da også være uretfærdigt hvis alle ikke fik bonus for flest pyramider..... :-) :-)

APK

Eller alternativt en smule for uopmærksom. Der har været et par fadæser fra min side i dette spil... heldigvis har I - måske - ikke lagt mærke til dem alle. :wink:

Det kan f.eks. nævnes, at jeg fik spillet et Harvest Increase-kort på den region med færrest farmere, da jeg af en eller anden grund tænkte, at jeg sad med et 8 Gold kort... :evil:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Greve
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 70
Joined: Tue Feb 12, 2008 11:22 pm
Location: Århus

Post by Greve »

Frouvne wrote:
Frouvne wrote:
APK wrote:Du er en meget flink mand, Frouvne.
Det ville da også være uretfærdigt hvis alle ikke fik bonus for flest pyramider..... :-) :-)

APK

Eller alternativt en smule for uopmærksom. Der har været et par fadæser fra min side i dette spil... heldigvis har I - måske - ikke lagt mærke til dem alle. :wink:

Det kan f.eks. nævnes, at jeg fik spillet et Harvest Increase-kort på den region med færrest farmere, da jeg af en eller anden grund tænkte, at jeg sad med et 8 Gold kort... :evil:
Ja, der er dejligt at få 5 point foræret :D.
Havde ellers opgivet at få flest pyramider så jeg klage ikke :wink: .
Mvh Jørgen Greve
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Greve wrote:
Frouvne wrote:
Frouvne wrote:
Eller alternativt en smule for uopmærksom. Der har været et par fadæser fra min side i dette spil... heldigvis har I - måske - ikke lagt mærke til dem alle. :wink:

Det kan f.eks. nævnes, at jeg fik spillet et Harvest Increase-kort på den region med færrest farmere, da jeg af en eller anden grund tænkte, at jeg sad med et 8 Gold kort... :evil:
Ja, der er dejligt at få 5 point foræret :D.
Havde ellers opgivet at få flest pyramider så jeg klage ikke :wink: .

Ja, det er den slags tjenester, man skal huske at gengælde på et senere tidspunkt! :wink:
frouvne, administrator

Image
Post Reply