Hvad ser vi frem til i 2015?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Gunness »

Også en stemme på Scythe herfra. Fedt koncept, og så kunne jeg slet ikke stå for artwork'et:
Image

Jeg har også stor respekt for James Stegmayer, så jeg håber det bedste.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Affenberg »

Som den Uwe-fanboi jeg er, så glæder jeg mig til Uwe Rosenbergs forhåbentligt kommende 2015-udgivelse: Nusfjord

I Nusfjord styrer hver spiller sit eget norske fiskeriselskab, hvor...

WOAH! WHAT!?
Hvad blev der af det fortærskede landbrugstema? :shock:
- Hmmm... Selv Uwe må vel have indset, at der ikke kan malkes mere på alle de køer, som han har smidt i sine spil de 6-7 år. Norske fisk derimod, dem er der $$$ i!

Nusfjord er desværre ikke på BGG endnu, da spillet stadig er i prototypefasen.
I stedet kan I få en video, hvor Uwedrengen på tysk forklarer mekanismerne i spillet.

http://cliquenabend.de/news/213600-Hern ... totyp.html
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Mik »

Nå ja, Uwe har lavet mindst 22 spil som ikke handler om landbrug - og så har jeg endda ikke talt handelsspillene med.

Times
Marlowe
Lifetime
Komme Gleich
Klunker
Mamma Mia!
Titus
Babel
Bali
Limits
Yellowstone Park
Sole Mio!
Schätzbold
Attribut
Spelunke
Wir Sind Swanger
The Difference between Women and Men
Nottingham
Kennen Sie Di?
Wendy Pferdebazaar
Psychometer
Patchwork
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Frouvne »

Neanderthal fra Phil Eklund kan man nok heller ikke gå helt galt i byen efter...
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by digter »

Gunness wrote:Også en stemme på Scythe herfra. Fedt koncept, og så kunne jeg slet ikke stå for artwork'et:
Image

Jeg har også stor respekt for James Stegmayer, så jeg håber det bedste.
Det er en rigtig fed illustration som gør mig meget nysgerrig. Jeg er også ret sikker på at Kickstarteren bliver en forryggende succes og eksemplarisk udført og jeg er sikker på at der komponenterne vil være fantastiske.

Når det er sagt, så er jeg desværre ikke helt overbevist om Stegmeyers evner som brætspilsdesigner holder. Håndværket er sikkert fint nok, men jeg synes bare at hans tidligere spil virker lidt.... middelmådige?, uforglemmelige måske? Spil som måske lever mest på kickstarter hypen? Nu er jeg selvfølgelig ikke den store fan af WP spil, så det kan være det bare er mig :)
Image
Post Reply