Jeg er så tilpas overfladisk at et spil hvor det grafiske ikke tiltaler mig, ganske enkelt komplet forsvinder fra min radar.
Til gengæld har jeg en meget bred smag og synes mange former for artwork kan være smukke hver for sig.
Men Summoner Wars og Ascension kunne jeg aldrig drømme om at købe, alene på grund af deres artwork, som jeg personligt finder meget grim. (Men ja smag og behag er forskellig)
Eksempler på spil jeg synes er smukke er Bruges, Takenoko og Lewis and Clark. (Blot for at nævne nogle få)
Det grafiske udtryk i spil
- jondifool
- 250+ indlæg
- Posts: 434
- Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
- Location: Nørrebro
- Been thanked: 1 time
Re: Det grafiske udtryk i spil
Der er for mig ingen tvivl om at de flotteste spil i øjeblikket kommer fra Matagot . Deres essen udvalg i 2013 taler næsten for sig selv
Selv om dete er svært at finde billeder der helt yder det retfærdighed så synes jeg at Expedition Nortwest Passage tager prisen som det mest gennemførte spil når det handler om æstetik og tema skal gå op i en højere enhed.
Egentligt ville jeg bare vise bagsiderne af alle spillepladerne , for at understrege hvor gennemført detaljerne i spillet er, men det kan jeg slet ikke finde billeder af. Bemærk at spillernes brikker er lyseblå, hvid, brun og grå, som passer til terrainet og stemmingen.
Min eneste anke ved spillet er meget usædvanlig for mig at have, da det er et race game næsten uden luck. Men i forhold til temaet havde jeg godt set nogle random storme der gjorde racet lidt mere desperat.
Selv om dete er svært at finde billeder der helt yder det retfærdighed så synes jeg at Expedition Nortwest Passage tager prisen som det mest gennemførte spil når det handler om æstetik og tema skal gå op i en højere enhed.
Egentligt ville jeg bare vise bagsiderne af alle spillepladerne , for at understrege hvor gennemført detaljerne i spillet er, men det kan jeg slet ikke finde billeder af. Bemærk at spillernes brikker er lyseblå, hvid, brun og grå, som passer til terrainet og stemmingen.
Min eneste anke ved spillet er meget usædvanlig for mig at have, da det er et race game næsten uden luck. Men i forhold til temaet havde jeg godt set nogle random storme der gjorde racet lidt mere desperat.
-
- 100+ indlæg
- Posts: 204
- Joined: Tue Mar 27, 2012 9:05 am
- Location: Slangerup
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Det grafiske udtryk i spil
De fire sidst nævte spil er også på toppen af min liste
Jeg har aldrig selv set det i virkeligheden, men jeg forstiller mig at "Archon: Glory & Machination" må være et super flot spil. http://boardgamegeek.com/image/1826854/ ... achination
Og så er jeg også helt vild med stilen i "the Manhattan Project" http://boardgamegeek.com/image/1096025/ ... an-project
Jeg har aldrig selv set det i virkeligheden, men jeg forstiller mig at "Archon: Glory & Machination" må være et super flot spil. http://boardgamegeek.com/image/1826854/ ... achination
Og så er jeg også helt vild med stilen i "the Manhattan Project" http://boardgamegeek.com/image/1096025/ ... an-project
- digter
- 500+ indlæg
- Posts: 936
- Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
- Location: Odense
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 12 times
Re: Det grafiske udtryk i spil
Puha, jeg har det lige modsat. Jeg synes det er ALT for rodet og in-your-face agtigt. Jeg kan virkelig ikke holde det ud. Og når spillet så først går i gang:RasJer wrote:De fire sidst nævte spil er også på toppen af min liste
Jeg har aldrig selv set det i virkeligheden, men jeg forstiller mig at "Archon: Glory & Machination" må være et super flot spil. http://boardgamegeek.com/image/1826854/ ... achination
puuuust!
Og nu hvor vi er ved dårligt artwork, men i en helt anden boldgade:
Tada! Flash Point: Fire Rescue! Hold da op hvor er det rædsomt at se på.
Luk øjene, for her kommer der et mere!
OMG! Hvis det var mit hus ville jeg sgu også sætte ild til det.
Og da kvinderne også skal kunne identificere sig med nogle af karakterne laver de så lige de her to rollekort:
Jeg er sikker på at de har ramt det spot on! WTF!? Det kan godt være jeg er lidt sippet, men jeg er tæt på at sælge spillet udelukkende pga. den forfærdelige artwork. Jeg synes næsten det er pinligt at hive de to rollekort frem, når vi spiller.
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Posts: 5110
- Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Location: København
- Has thanked: 487 times
- Been thanked: 524 times
Re: Det grafiske udtryk i spil
Enig i, at Flash Point er skidt. Meget skidt
For mit eget vedkommende kan jeg sagtens leve med kedelig grafik a la Police Precinct
eller et meget pastelfarvet spil som Keyflower, så længe det er funktionelt.
Så er der de spil, jeg synes ser decideret hæslige ud, a la de mange tyske spil med pussenusset grafik: Jeg har tidligere udtalt min manglende begejstring for Doris Matthäus' streg:
, som også hæmmer et spil som Ursuppe - men det skal selvfølgelig ikke hindre mig i at spille fx Heckmeck. Det gør bare, at jeg har lidt mindre lyst til at finde det frem.
I den anden ende af spektret er der er supersimpelt spil som Forbidden Island - som jeg har spillet en del gange med mine unger. Her skal grafikken virkelig være med til at sælge idéen om en mystisk, forsvunden ø, og det synes jeg i høj grad lykkes (når nu mekanismerne kun gør det i sparsomt omfang):
For mit eget vedkommende kan jeg sagtens leve med kedelig grafik a la Police Precinct
eller et meget pastelfarvet spil som Keyflower, så længe det er funktionelt.
Så er der de spil, jeg synes ser decideret hæslige ud, a la de mange tyske spil med pussenusset grafik: Jeg har tidligere udtalt min manglende begejstring for Doris Matthäus' streg:
, som også hæmmer et spil som Ursuppe - men det skal selvfølgelig ikke hindre mig i at spille fx Heckmeck. Det gør bare, at jeg har lidt mindre lyst til at finde det frem.
I den anden ende af spektret er der er supersimpelt spil som Forbidden Island - som jeg har spillet en del gange med mine unger. Her skal grafikken virkelig være med til at sælge idéen om en mystisk, forsvunden ø, og det synes jeg i høj grad lykkes (når nu mekanismerne kun gør det i sparsomt omfang):
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Re: Det grafiske udtryk i spil
Sammenlignet med hvad man bliver udsat for i computerspil synes jeg ikke de kort er så slemmedigter wrote: Og da kvinderne også skal kunne identificere sig med nogle af karakterne laver de så lige de her to rollekort:
Jeg er sikker på at de har ramt det spot on! WTF!? Det kan godt være jeg er lidt sippet, men jeg er tæt på at sælge spillet udelukkende pga. den forfærdelige artwork. Jeg synes næsten det er pinligt at hive de to rollekort frem, når vi spiller.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Posts: 3327
- Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
- Location: Sorø
- Has thanked: 1 time
Re: Det grafiske udtryk i spil
Jo, de har alt for meget tøj påMyde wrote:Sammenlignet med hvad man bliver udsat for i computerspil synes jeg ikke de kort er så slemmedigter wrote: Og da kvinderne også skal kunne identificere sig med nogle af karakterne laver de så lige de her to rollekort:
Jeg er sikker på at de har ramt det spot on! WTF!? Det kan godt være jeg er lidt sippet, men jeg er tæt på at sælge spillet udelukkende pga. den forfærdelige artwork. Jeg synes næsten det er pinligt at hive de to rollekort frem, når vi spiller.
- digter
- 500+ indlæg
- Posts: 936
- Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
- Location: Odense
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 12 times
Re: Det grafiske udtryk i spil
Helt rigtigt og jeg overvejede at adressere det, men jeg synes faktisk der er forskel på computerspil og så et brætspil, der er så oplagt at spille sammen med familien.Myde wrote:
Sammenlignet med hvad man bliver udsat for i computerspil synes jeg ikke de kort er så slemme
Det kan også være at man efterhånden har set så mange letpåklædte og storbarmede kvinder i diverse computerspil og lign. medier at man er blevet immun og slet ikke bemærker det (ikke at det er en undskyldning!). Man kan måske argumentere for at Flash Point, i modsætning til mange computerspil, forsøger gengive en form for realisme og så bliver det, for mit vedkommende i hvert fald, bare så forfærdelig kikset og fuldstændig åndssvagt med de billeder.
Re: Det grafiske udtryk i spil
Jeg faldt over en tråd på BGG der minder lidt om denne, og så for første gang dette spil:
http://boardgamegeek.com/boardgame/92644/schnappt-hubi
Det er et tysk børnespil, men prøv og se hvordan spillet bliver spillet i selve æsken (og spillet er modulerbart)
Hvis der så bare fandtes en dansk udgave, så skide være med at min søn ikke er gammel nok endnu, så skulle det ejes til han er
http://boardgamegeek.com/boardgame/92644/schnappt-hubi
Det er et tysk børnespil, men prøv og se hvordan spillet bliver spillet i selve æsken (og spillet er modulerbart)
Hvis der så bare fandtes en dansk udgave, så skide være med at min søn ikke er gammel nok endnu, så skulle det ejes til han er