Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Frouvne »

Imens der er sommer-ro i denne afdeling af forum, lukker jeg hermed op for muligheden for at dele historier om spil vi ser frem til bliver realiseret.

Selv er jeg f.eks. spændt på at høre mere om The Battle of Five Armies fra designerne af War of the Ring. Jeg er langt fra sikker på, at det er et spil for mig, men det skal blive interessant at se hvad de med udgangspunkt i det samme regelsæt kan få presset ind i et kortere spil og hvad der sker, når fokus rykkes over mod de taktiske beslutninger.

Jeg er også altid nysgerrig, når Ignacy Trzewiczek barsler med et nyt spil. Imperial Settlers lyder særlig interessant, da det lyder som en strømlinet udgave af det meget interessante 51st State, som det desværre var svært at få nogen til at spille. Det skal også blive interessant at se, hvad han får ud af samarbejdet med Fantasy Flight Games omkring spillet The Witcher Adventure Game. Her er min skepsis nok lidt større, men partnerskabet kan sagtens vise sig at bringe hans spil på et andet niveau - om det så bliver et højere eller lavere niveau er ikke til at vide.

Xia: Legends of a Drift System har jeg høje forventninger til i forhold til kvaliteten af komponenterne. Om spillet kan stå distancen er jeg mere i tvivl om. Det kræver formentlig, at man spiller det som et oplevelsesspil. Men holder det, kan det blive stort.

Jeg elsker temaet i Sentinels of the Multiverse men syntes spiloplevelsen er meget varierende. Da ideen om at hive universet over i et hex-baseret taktisk kampspil med malede miniaturer blev introduceret med spillet Sentinel Tactics: The Flame of Freedom , var jeg straks solgt. Det kan gå så grueligt galt, men hvis det bliver godt, kan det bliver episk!
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by digter »

Impulse. Jeg har ikke prøvet Glory to Rome, men Innovation er et af mine yndlingsspil, så jeg glæder mig. Jeg ærger mig lidt at jeg ikke holdt mere øje med preorderen, for jeg har en ven der kommer til DK fra USA i weekenden og så kunne jeg nok have fået et eksemplar med. Nå, jeg venter på Iello udgiver en pænere version, så det passer til mit Innovation

Og så synes jeg Dead of Winter ser spændende ud, men jeg er samtidig skeptisk. Mest fordi at Plaid Hat Games er en ret overvurderet udgiver imo og deres inhouse designs virket ret middelmådige. Ideerne er vildt fede, men håndværket halter.

Når det er sagt, så er der så mange spil jeg mangler at prøve, at jeg aldrig har travlt med at få fat i de nyeste udgivelser. Der er så mange gode spil og så kan jeg godt vente til de bedste åbenbarer sig. :) Battle of Fice Armies ser fx. meget spændende ud, men da jeg har stadig ikke har fået anskaffet mig War of the Ring, så er det ikke bare ikke så aktuelt pt.

Og så må jeg være enig med Frouvne: Xia ser MEGET interessant ud og havde jeg haft pengene, så havde jeg nok også været med i fælleskøbet. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Jens_Hoppe »

Well, doh: Terra Mystica: Fire & Ice, sføli. :-)

Battle of Five Armies bliver selvfølgelig også et must-buy, og Phil Eklund's Greenland ser jeg meget frem til.

Jeg er enig i at Dead of Winter ser spændende ud, men jeg er også lidt skeptisk. Og så er hypen i øjeblikket næsten ikke til at klare...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by jondifool »

Sharing a Doh with Jens for TM F&I
besides that
Clash of cultures : civilizations -
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Larsine »

Mit ynglings RPG kom i en ny udgave sidste år, og i den forbindelse annoncerede de en del andet, som lyder interessant:

Shadowrun: Crossfire (designere: Mike Elliott, Rob Heinsoo, Jim Lin, Gregory Marques og Rob Watkins) er et cooperativt deck-Building spil for 2-4 spillere, som naturligvis foregår i Shadowrun universet. Man spiller et Shadowrun team, som tager jobs hvor man f.eks. skal beskytte klienter, bortføre personer, skyde sig vej ud af en situation, finde illegale oplysninger, eller møde en drage. Din person tjener karma, som man kan bruge til at blive bedre, f.eks. ved at lære nye egenskaber, eller forbedre dem man har i forvejen. Dem der har prøvet demoversioner er vældig positive over det, så det skal jeg nok prøve, selv jeg er lidt træt af deckbuilding, og cooperative spil ikke er min ynglingsgenre.

Shadowrun: Hostile Takeover (designer: Bryan Steele) er blevet beskrevet som Lords of Waterdeep møder Shadowrun. Spillerne styrere forskellige megacorporations, som forsøger at dominere Seattle. Det skulle være fuld af intriger, skiftende alliancer, og hemlige opgaver. Jeg har set et par billeder af nogle demospil, og man må håbe at de gør noget ved grafikken.

Shadowrun: Sprawl Gangers (designere: Randall N. Bills og Ross Watson) er et taktisk miniature spil for to spillere. Hver spiller bygger en bande, baseret på point for det enkelte scenarie, modificeret på hvad spillerne har tjent i de forrige scenarier. Spillernes bander udvikler sig hen over de forskellige scenarier, og udvider deres områder og ressourcer. De figurer jeg har set ind til videre, lavet af Cool Mini or Not, ser fede ud, men de skal males, og det er jo ikke sjovt.

Tre spil som jeg helt klart skal prøve, men jeg er ikke er sikke på at jeg skal eje dem alle sammen.

Og så en udvidelse som jeg er 99% sikker på at jeg kommer til at købe:
Village Port den anden udvidelse til Village, hvor rejsedelen af spillet bliver udskiftet med en havn og en masse øer man kan besøge.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Stony »

AquaSphere tiltaler mig. Feld har lavet en del interessante spil, uden at jeg har følt et behov for at eje dem. AquaSpheres tema tiltaler mig, og så kan man håbe at temaet ikke bliver smadret af spilmekanismer der stikker helt af, som eksempelvis Trajan.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Lyng »

Jeg ser personligt meget frem til Pandemic Legacy. Lige netop temaet med pandemi, synes jeg kan gøres rigtig spændene som et legacy spil.

Derudover er jeg også ret nysgerrig efter Sentinel Tactics. Er stor fan af Sentinels of the Multiverse, og tanken om et hexbased miniature spil i dette univers gør mig temmelig forventningsfuld.
Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by 40crew »

Lyng wrote:Jeg ser personligt meget frem til Pandemic Legacy. Lige netop temaet med pandemi, synes jeg kan gøres rigtig spændene som et legacy spil.
Jeg har ikke prøvet Risk Legacy, men jeg har læst en del om det, og det får rent faktisk Risk til at lyde som et spil jeg ville spille igen. Faktisk er jeg helt pjattet med ideen. Derfor er Pandemic Legacy også på min radar. Og det endda uden jeg overhovedet har prøvet Pandemic endnu. Det er dog et spil på min ønskeliste.
Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 65 times
Been thanked: 3 times

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by AndersC »

Jeg synes også Dead of Winter ser spændende ud. Det kunne godt være det første semi-coop spil, der finder vej til hylden.. Det vil vise sig om det kan leve op til hypen..

Derudover ser jeg frem til at prøve Progress: The Evolution of Technology og Assault on Doomrock efter at have set Rahdos videoer. Hvis jeg var mere til standard euros ville jeg også se frem til Forge War - igen baseret på Rahdos gennemgang..
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Frouvne »

AndersC wrote:Derudover ser jeg frem til at prøve Progress: The Evolution of Technology og Assault on Doomrock efter at have set Rahdos videoer. Hvis jeg var mere til standard euros ville jeg også se frem til Forge War - igen baseret på Rahdos gennemgang..
Forge War har jeg også en lumsk mistanke om kunne være interessant.
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by BlueSwan »

Ser allermest frem til den næste Mage Knight Board Game expansion, der skulle komme indenfor de kommende måneder. Det spil er det svært at få nok af.

Ser altid frem til kommende Android: Netrunner data packs, selvom jeg nok er lidt burned out på det spil efterhånden.

Af helt nye spil (ikke udvidelser) ser jeg nok mest frem til det næste Stefan Feld spil La Isla, selvom jeg langt fra har prøvet alle hans allerede udgivne spil.

I det hele taget er mit fokus stadigvæk mest på at få spillet en masse af de spil jeg ikke har fået prøvet endnu. Højst på dagsordenen står de spil jeg har købt men ikke prøvet endnu nemlig: Dominant Species, In The Year Of The Dragon, War Of The Ring (second edition), Through The Ages, Lords Of Waterdeep og 1989: Dawn Of Freedom.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by digter »

[quote="AndersC"]Derudover ser jeg frem til at prøve Progress: The Evolution of Technology[...]

Hvorfor vente på det, når man allerede NU kan få Innovation? :P
Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 65 times
Been thanked: 3 times

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by AndersC »

digter wrote: Hvorfor vente på det, når man allerede NU kan få Innovation? :P
:wink: Det har jeg skam også på hylden.. Jeg tror dog ikke spillene minder så meget om hinanden. Jeg håber at Progress ender et sted midt mellem 7 Wonders og Through the Ages.. Og dér synes jeg ikke rigtigt innovation passer ind :) Innovation er lidt for kaotisk og kræver lidt for meget opmærksomhed på modstandernes kort til at blive et super-hit for mig. Og så er temaet også helt væk (måske til dels fordi jeg har den første Asmadi-udgave)..
Sidst spillet:
Image
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by DraX »

BlueSwan wrote:Ser allermest frem til den næste Mage Knight Board Game expansion, der skulle komme indenfor de kommende måneder. Det spil er det svært at få nok af.
Hvad er det for en expansion?
User avatar
Tallens
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Tue Apr 09, 2013 7:46 pm
Favoritspil: (Boardgames): Terra Mystica, Elder Sign, Battlestar Galactica, Pueto Rico, Pandemic, Gloom, Twilight Imperium 3.
(RPG): Call of Cthulhu, Ars Magica, World of Darkness (old).
(TCG): Vampire the Eternal Struggle, Magic the Gathering (+Online)
Location: Aarhus

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Tallens »

Jeg har væltet mig over Kickstarter i år bare lige fordi der var en del spil som jeg synes så lovende ud, her i blandt

- Forge Wars : det ser spændende ud, og de playthroughs jeg har set har været awesome.
- Burning Suns: Har haft det bestilt i snart... evigheder, og hver gang jeg ser en update bliver jeg mere og mere spændt - nu må det gerne snart være klart :D
- Cthulhu Vault: glæder mig, jeg er en Cthulhu fanboi, og det her spil både lyder og ser lovende ud.
- The Captain is Dead : ... også backed, glæder mig til at prøve det, det virker som et spændende spil.
- X-Wing - Wave 5: ja ja .. det er en expansions, men kom så!!! :D

Jeg har haft kigget på Dead of Winter, men ligesom andre her har jeg haft lidt svært ved at bestemme mig.

//T
Image
Post Reply