Ny spiller i Odense

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
User avatar
Tommy
Posts: 9
Joined: Sat Feb 08, 2014 2:47 pm
Location: Kolding

Ny spiller i Odense

Post by Tommy »

Hej Allesammen
Jeg kunne ikke lige finde et introduktions-forum, men vil gerne lige sige hej. Jeg har fulgt med på siden i noget tid, som gæst, og synes det virker som om det er rigtige brætspil i spiller her.

Jeg spiller selv en gang om ugen med nogle venner, men vil gerne spille mere i hverdagene. Jeg har selv lige købt Power Grid, som jeg glæder mig vildt til at få afprøvet. Og så fandt jeg ud af at jeg ligger inde med en klassiker, 1830 fra Avalon Hill, der kunne jeg dog forestille mig at det ville være en idé at spille med nogen der har prøvet det før.

Jeg glæder mig til at være aktiv bruger af dette forum, og spille nogle spil live med nogen af jer. Det vil primært blive i Odense pt.

Med venlig hilsen
Tommy
Image
User avatar
DrMercy
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 54
Joined: Sat Feb 18, 2012 7:33 am
Favoritspil: Bor du i Odense eller omegn og er du frisk på at spille brætspil?
Så kontakt mig :)
Location: Odense

Re: Ny spiller i Odense

Post by DrMercy »

Hej og velkommen til

Leder selv efter spillere i Odense, men primært til spil i weekenderne, da jeg er ret ophængt i hverdagene. Så ved ikke om det har interesse.

Mvh
Bo
Bor du i Odense eller omegn og er du frisk på at spille brætspil?
Så kontakt mig :)
Asger
Posts: 9
Joined: Mon Dec 23, 2013 12:13 pm
Favoritspil: Agricola, Ticket to Ride,
Location: Odense
Contact:

Re: Ny spiller i Odense

Post by Asger »

Mandage er der Game night i Dragon's Lair i Odense. Der er efterhånden en hel del brætspillere.
Senest spillede spil:
Image
Min BoardGameGeek-profil.
User avatar
Tommy
Posts: 9
Joined: Sat Feb 08, 2014 2:47 pm
Location: Kolding

Re: Ny spiller i Odense

Post by Tommy »

Asger wrote:Mandage er der Game night i Dragon's Lair i Odense. Der er efterhånden en hel del brætspillere.
Det lyder ret interessant.

Hvad tid er det, og kan alle dukke op og spille hvad de vil?

Jeg checkede lige på deres hjemmeside, at det var fra kl. 17.30-21.30.

De skriver mest om Warhammer 40K, spilles der også alle mulige andre brætspil, og må man tage sine egne spil med? Det syntes jeg ikke rigtig jeg kunne få ud af deres hjemmeside.

Mvh
Tommy
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Ny spiller i Odense

Post by Mik »

Tommy wrote: Og så fandt jeg ud af at jeg ligger inde med en klassiker, 1830 fra Avalon Hill, der kunne jeg dog forestille mig at det ville være en idé at spille med nogen der har prøvet det før.
Velkommen til!
Det er ikke nødvendigt at spille 1830 med nogen som har prøvet det før. Det er ikke noget svært spil. Det bliver dog svært hvis man spiller med (eller snarere imod) erfarne spillere. Så jeg vil sådan set anbefale at du lærer spillet sammen med andre nybegyndere - så kan du altid få chocket senere. :)
Image
User avatar
Tommy
Posts: 9
Joined: Sat Feb 08, 2014 2:47 pm
Location: Kolding

Re: Ny spiller i Odense

Post by Tommy »

Mik wrote:
Tommy wrote: Og så fandt jeg ud af at jeg ligger inde med en klassiker, 1830 fra Avalon Hill, der kunne jeg dog forestille mig at det ville være en idé at spille med nogen der har prøvet det før.
Velkommen til!
Det er ikke nødvendigt at spille 1830 med nogen som har prøvet det før. Det er ikke noget svært spil. Det bliver dog svært hvis man spiller med (eller snarere imod) erfarne spillere. Så jeg vil sådan set anbefale at du lærer spillet sammen med andre nybegyndere - så kan du altid få chocket senere. :)
Jeg fik det spillet i weekenden. Vi var 2 timer om at komme igennem reglerne, da vi er meget padantiske med at være sikker på at vi alle forstår reglerne ens. Og så tog vores første spil 8 timer. Det endte med en lavine af 3 der var nær at gå bankrupt, og den ene af os gjorde, så vi har set spillet fra dets onde side :)

Og vi var ALLE nybegyndere. Jeg glæder mig til at prøve det igen.

OBS! Jeg ringede ned i Dragons Lair, og tager derned om en times tid. Man tager sine egne spil med, eller låner i deres spilbibliotek, og så spiller man ellers bare fra kl. 17.30 til omkring 22.00
Image
Brinkler
Posts: 2
Joined: Thu May 22, 2014 4:22 pm

Re: Ny spiller i Odense

Post by Brinkler »

Hej i gæve godtfolk

Jeg søger en fast spillegruppe fra Odense og tænkte om der var nogen herinde, der kunne tænke sig at være med på den galej?

Jeg søger folk der ligesom jegselv ikke er 100% fanatiske fluekneppere og regelryttere. Det er fint nok at kunne, og følge, reglerne, men jeg spiller for at have det sjovt og hyggeligt og ikke for at gå op i, "at på side X står der at bla bla bla, derfor kan du ikke bla bla bla og derfor SKAL du bla bla bla."
Jeg søger en gruppe, hvor vi kan mødes (helst privat) fx en fast dag om måneden, men at vi så også tildeler hele dagen på at være sammen og spille og hygge.

Mine favorit spil ligger i karakter og kampagne udvikling, såsom Mice and Mystics, Zombicide, Descent (selvom jeg aldrig har prøvet det spil) men er også rigtig glad for spil som Smash Up, Pandemic og Formula D.
Jeg er til gengæld ikke ret stor fan af strategiske, ressource og planlægningsspil eller spil med transport/logistik og økonomi som drivkraft. Ikke dermed sagt at jeg nægter at spille disse spil, jeg synes bare de andre er mere underholdende i længden.

Håber der er nogen der kunne tænke sig at være med.


Mvh

Kenny
s_j_h
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 13
Joined: Fri Jun 27, 2014 10:38 am

Re: Ny spiller i Odense

Post by s_j_h »

Hej

Jeg er også en fynsk brætspiller der søger medspillere.

Jeg spiller alt fra små hyggespil til fleretimers kæmpespil!! :)

Jeg er især glad for zombicide, arkham horror og civilization (FFG), men jeg vil også meget gerne prøve spil som descent, battlestar galactica, twilight imperium eller ligne.

Jeg er 25 og bor i Odense..

Hvis der er nogen ligesindede derude, så smid en pb :)

Mvh

Søren
User avatar
DMP
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 56
Joined: Sun Mar 09, 2008 2:32 pm
Location: Odense

Re: Ny spiller i Odense

Post by DMP »

Tommy wrote:
Asger wrote:Mandage er der Game night i Dragon's Lair i Odense. Der er efterhånden en hel del brætspillere.
Det lyder ret interessant.

Hvad tid er det, og kan alle dukke op og spille hvad de vil?

Jeg checkede lige på deres hjemmeside, at det var fra kl. 17.30-21.30.

De skriver mest om Warhammer 40K, spilles der også alle mulige andre brætspil, og må man tage sine egne spil med? Det syntes jeg ikke rigtig jeg kunne få ud af deres hjemmeside.

Mvh
Tommy
Der bliver også spillet alle mulige andre bræt- og kortspil, og folk tager selv spil med :-)
de har fb-gruppe her : https://www.facebook.com/groups/gamenightdlo/
Post Reply