Essen spil på bordet de næste to weekender?

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by Stony »

Jeg vil forsøge at få spillet lidt Essen spil frem til After-Essen arrangementet. Så nu efterlyser jeg nogen der har lyst til at lægge hus til de næste to weekender. Så stikker jeg nogle spil under armen og dukker op.

Det skal dog siges, at jeg har en slet skjult bagtanke, for ud over at jeg selv får læst regler og spillet spillene, så håber jeg at få spredt kendskabet til spillene til nogle flere, som også dukker op til After-Essen, og at disse personer derfor eventuelt kan påtage sig en regelintroduktion, så det ikke kun er mig der står for.

(Folk der eventuelt påtager sig at lave regelintroduktion til After-Essen opnår desuden to fordele: Gratis entré, og jeg vil til enhver tid prioritere folk der assisterer til After-Essen højere, så hvis der er et specifikt spil man gerne vil prøve på After-Essen, vil jeg gøre hvad jeg kan for at der er plads.)

Dermed søger jeg ikke kun folk der kommer til After-Essen, men hvis nogle af deltagerne gør, ville det være lækkert.

Folk kan selv bestemme om det passer bedst lørdag eller søndag, men jeg vil nok helst nøjes med et enkelt arrangement pr. weekend, så der også bliver tid til familien. Jeg vil kunne dukke op engang over middag. Det kan også bare være om aftenen. Den der lægger hus til bestemmer.

Spil der eventuelt kan komme på bordet:

Hansa Teutonica
Peloponnes
Night & Day
Shipyard
The Boardgamegeek Game
At the Gates of Loyang
Greed Inc.
Carson City
Tobago
Vasco da Gama
Dungeon Lords
Stronghold
Powergrid - Factory Manager
Last Train to Wensleydale
God's Playground

Nu på lørdag d. 31. oktober bliver det (tidligst) fra ca. kl. 13.00. Evt. først efter aftensmad.
Frouvne og undertegnede er foreløbig de eneste deltagere.
Det er endnu ikke besluttet hvor vi spiller. Måske i Ballerup.
Jeg spekulerer på at læse op på Stronghold i dagens anledning, men er åben overfor andre ønsker. Det blive jo næppe det eneste.

Søndag d. 8 november bliver det fra ca. 17.00 og til ud på aftenen.
Foreløbigt fire deltagere. Stony, Bugge, larkin. Samt Jens_Hoppe som dukker op omkring 18.00-18.30.
Vi spiller i Søborg hos Bugge.
Jeg regner med at Powergrid - Factory Manager og Vasco da Gama kommer på bordet, og så må vi se om der er tid til at få prøvet noget mere ud over dem.
Last edited by Stony on Thu Nov 05, 2009 10:44 am, edited 17 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by Stony »

Alternativt lægger jeg selv hus til på søndag. Det kunne f.eks. blive fra kl. 13.00?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Kitxune
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sun Sep 07, 2008 9:16 pm
Favoritspil: Power Grid, Le Havre, Age of Steam, Agricola, Talizman, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon/Rails of Europe, Carcassonne, Arkham Horror, Small World, Ra the dice game, Robo Rally.
Location: Hundested

Re: Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by Kitxune »

Du kunne jo også komme til Valby :D
Image

Medlem af http://www.consim.dk
Also Plays: Tabletop and Guild Wars 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by Frouvne »

Jeg spiller gerne lørdag, men kan dog ikke lægge hus til i denne omgang.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by Stony »

Kitxune wrote:Du kunne jo også komme til Valby :D
Fair point. Nu er Consim.dk ikke altid super-opdateret. Hvornår er det næste Consim møde?
Last edited by Stony on Tue Oct 27, 2009 10:36 pm, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by Stony »

Frouvne wrote:Jeg spiller gerne lørdag, men kan dog ikke lægge hus til i denne omgang.
Jeg har netop fået en fødselsdagsinvitation til lørdag kl. 14. Men derfor kan vi jo godt spille senere...?

Betyder din nye avatar, at du er "faldet i"? :D
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by Helle »

Stony wrote:
Frouvne wrote:Jeg spiller gerne lørdag, men kan dog ikke lægge hus til i denne omgang.
Jeg har netop fået en fødselsdagsinvitation til lørdag kl. 14. Men derfor kan vi jo godt spille senere...?

Betyder din nye avatar, at du er "faldet i"? :D
Hmmmmmmmmmmmmmm faldet i og faldet .... efter moden overvejelser og diskussioner over spisebordet har vi valgt at investere .... (hedder det ......)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by Frouvne »

Stony wrote:Jeg har netop fået en fødselsdagsinvitation til lørdag kl. 14. Men derfor kan vi jo godt spille senere...? [...]
Jo, hvor sent er senere? Det er vel også et spørgsmål, om vi kan finde et sted at være.
Stony wrote:[...] Betyder din nye avatar, at du er "faldet i"? :D
Jeg så blot Jens Hoppes avatar og syntes godt om den... :oops:


Og det er jo et rent investeringsobjekt, som min kone siger, i disse tider, hvor man jo er blevet grueligt afskrækket fra at investere i værdipapirer og fast ejendom.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by Stony »

Frouvne wrote:Jo, hvor sent er senere? Det er vel også et spørgsmål, om vi kan finde et sted at være.
Jeg regner med at kunne køre fra Taastrup omkring en 15.00 tiden. Det er da også muligt at vi kan være i Ballerup, men jeg kører gerne mod København, såfremt der er nogen der lægger hus til.
Sidst spillet:
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by larkin »

Jeg vil gerne spille næste søndag (den 8.), hvis det kunne blive aktuelt. Kan desværre ikke lægge hus til

mvh Kåre
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by Jens_Hoppe »

Jeg kunne godt tænke mig at spille en gang i weekenden d. 7-8/11. Givetvis kun eftermiddag eller kun aften en af dagene. Og jeg regner ikke med at kunne lægge hus til selv... :(

Uanset hvad håber jeg på at kunne nå at skaffe et par Essen-nyheder selv inden d. 15., så du bør ikke komme til at stå helt alene med introduktionerne...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by akwlinka »

Jeg kommer til Consim Søndag den 1. november kl. 11.00

og jeg medbringer essen nyheder.

Egizia
Fabrikmanager
o.a. som jeg ikke lige kan tage stilling til nu.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by Stony »

Jeg var lige forbi Valbykulturhus.dk, da jeg kom til at tænke på, at jeg jo dér kunne se hvornår Consim havde booket lokale.

Jeg regner umiddelbart også med at dukke op på søndag, og medbringer lidt forskelligt. I skrivende stund kan jeg i hvert fald introducere Dungeon Lords, White Moon - Ghost Stories expansion, Night & Day og Factory Manager. Jeg må se om jeg ikke får læst regler til noget mere inden da.

* Jeg kommer i tanke om at jeg har en aftale om formiddagen, så jeg er der først omkring 11.00
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by Stony »

Jeg har opdateret det oprindelige indlæg, så folk ikke behøver gennemlæse hele tråden, for at se hvornår der eventuelt kunne blive spillet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Essen spil på bordet de næste to weekender?

Post by Bugge »

What the Hell!!!! Jeg lægger gerne hus til søndag d.8/11 til alle interesserede. Man kan vel ikke spille nok :shock: :shock: :shock:

I må lige melde tilbage om hvornår i forventer at dukke op :wink:

Søren
Post Reply