4520 Svinninge (Holbæk-Kalundborg-Nyk Sj.)

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
jens.j
Posts: 7
Joined: Thu Feb 05, 2009 10:24 pm
Location: Svinninge

4520 Svinninge (Holbæk-Kalundborg-Nyk Sj.)

Post by jens.j »

Hej
Jeg er helt ny her på forum og kender ikke rigtig nogle af de spil som nævnes her.
Men kunne rigtig godt tænke mig at lære.
Jeg har spillet lidt Skak, Othello (reversi) o.lign. før, men vil meget gerne prøve andre spil, hvor man skal tænke sig lidt om.
Jeg har været lidt alle vegne på forum, men har ikke kunne finde nogle fra mit lokal-område. Er her slet ikke nogle fra Holbæk-Kalundborg-Nyk sj. området? Jeg bor ca. midt imellem i Svinninge.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: 4520 Svinninge (Holbæk-Kalundborg-Nyk Sj.)

Post by Stony »

Velkommen til. Hvis du kigger på kortet, ser de nærmeste umiddelbart ud til at være i hhv. Sorø og Roskilde. :(

Der er dog også andre muligheder end face-to-face, såfremt man umiddelbart er lidt alene. Brettspielwelt tilbyder en hel del brætspil. Men Brettspielwelt kan dog kræve noget tilvænning. Men kommer man først over de indledende udfordringer, er der mange spil at vælge imellem, og praktisk taget altid nogen online at spille imod.

Dernæst er der en del web-spil, hvor man lige smutter ind for at tage sin tur, og så hopper man ud igen. Så modtager man en email, når modtstanderen/modstanderne har taget deres træk, og det atter er din tur. Det er sådan det fungerer på eksempelvis Mabiweb, Spielbyweb og Boardgamegeek har såmænd også et par stykker at byde på. Og der er flere endnu.

Umiddelbart lyder det til, at du har en forkærlighed for abstrakte to-spiller spil? En hurtig søgning på Boardgamegeek, på parametrene "2 spillere" og "abstrakt strategi", giver en liste der byder på følgende spil. Jeg har sorteret dem efter deres BGG rating, så de mest populære spil står øverst:
Go
Yinsh
Ingenious(Kan også spilles med flere spillere)
Hive
Dvonn
Zertz
Blokus(Kan også spilles med flere spillere)
Torres(Kan også spilles med flere spillere)
Tzaar
Travel Blokus
Gipf

Det er i første omgang dem der har en rating på 7.0 eller højere.

Jeg håber der er noget her, der kan vække din interesse. Ellers må du jo spørge. En del af spillene kan også findes/spilles online. Jeg må lige kigge efter de fornødne links. Dem kan jeg ikke lige huske.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: 4520 Svinninge (Holbæk-Kalundborg-Nyk Sj.)

Post by Stony »

...jeg glemte at tilføje, at hvis det ikke partout skal være abstrakt, udvider det straks mulighederne betragteligt. Især hvis det heller ikke partout skal være noget der er beregnet til 2 spillere.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: 4520 Svinninge (Holbæk-Kalundborg-Nyk Sj.)

Post by Frouvne »

Hvis du mangler inspiration, kan det jo også være, at du skulle vove dig til hovedstaden til et af de arrangementer, der med jævne mellemrum afholdes. F.eks. det forestående: Tobicon, der afholdes den 29. marts 2009. Her vil der være rig mulighed for at blive introduceret til spil og at få gode råd fra venlige folk, der har spillet rigtig mange forskellige brætspil.
frouvne, administrator

Image
jens.j
Posts: 7
Joined: Thu Feb 05, 2009 10:24 pm
Location: Svinninge

Re: 4520 Svinninge (Holbæk-Kalundborg-Nyk Sj.)

Post by jens.j »

Tak for jeres hurtige svar :)

Jeg vil helt sikkert prøve de forskellige links. Det er jo et fint alternativ, når der ikke lige er nogle at spille med i nærheden af mig.
Stony wrote:...jeg glemte at tilføje, at hvis det ikke partout skal være abstrakt, udvider det straks mulighederne betragteligt. Især hvis det heller ikke partout skal være noget der er beregnet til 2 spillere.
Det behøver ikke være 2-player spil og det behøver ikke være i familie med skak og Othello, det er bare hvad jeg har prøvet.
Det kunne helt sikkert også være sjovt, at spille nogle større spil, med flere deltagere. Det vigtigste er bare for mig, at der skal være noget strategi i spillet og ikke for meget held.

Jeg vil lige se hvad kalenderen og fruen har af planer d.29 marts, ellers lyder det ret fristende at kigge forbi Valby.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: 4520 Svinninge (Holbæk-Kalundborg-Nyk Sj.)

Post by Helle »

jens.j wrote:Tak for jeres hurtige svar :)

Jeg vil helt sikkert prøve de forskellige links. Det er jo et fint alternativ, når der ikke lige er nogle at spille med i nærheden af mig.
Stony wrote:...jeg glemte at tilføje, at hvis det ikke partout skal være abstrakt, udvider det straks mulighederne betragteligt. Især hvis det heller ikke partout skal være noget der er beregnet til 2 spillere.
Det behøver ikke være 2-player spil og det behøver ikke være i familie med skak og Othello, det er bare hvad jeg har prøvet.
Det kunne helt sikkert også være sjovt, at spille nogle større spil, med flere deltagere. Det vigtigste er bare for mig, at der skal være noget strategi i spillet og ikke for meget held.

Jeg vil lige se hvad kalenderen og fruen har af planer d.29 marts, ellers lyder det ret fristende at kigge forbi Valby.
Det er i hvert fald en oplagt mulighed at kigge forbi Valby.

Hvis du finder et spil (af dem Stony) har linket til, så skriv et indlæg under 'underforumtitel' hvor der arrangeres spil på nettet - så er der garanteret nogen, der er friske.

Hvis du har mod på Hazienda, som Stony vist også linkede til og mykerinos, så vil jeg vældig gerne spille med ... det er nogle gode og ikke for komplicerede spil, hvor der ikke er for meget held. Men alligevel solide spil. Og jeg er sikker på, at vi sagtens kan fylde et spil ....
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: 4520 Svinninge (Holbæk-Kalundborg-Nyk Sj.)

Post by Helle »

viewtopic.php?f=9&t=2592

jf. ovenstående tråd er der nu lavet to spil på mabiweb ... hop med på spillene.
Det er gode spil begge to, som kan anbefales.

Har du spg. til regler eller lignende, så stil endelig spg. i den oprettede tråd, så skal jeg eller en anden gerne svare ....
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: 4520 Svinninge (Holbæk-Kalundborg-Nyk Sj.)

Post by Helle »

viewtopic.php?f=9&t=2593


og så jf. ovenstående tråd lavede jeg også lige et Hazienda - også et glimrangende spil .,..
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: 4520 Svinninge (Holbæk-Kalundborg-Nyk Sj.)

Post by Larsine »

Hej Jens

Så vidt jeg husker er Janne (Kitxune) fra Kalundborg eller deromkring, men ellers er du velkommen i Sorø hver onsdag kl. 20-23 hvor vi er nogle stykker (pt. maks. 4) der spiller brætspil.

Lars
User avatar
Kitxune
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sun Sep 07, 2008 9:16 pm
Favoritspil: Power Grid, Le Havre, Age of Steam, Agricola, Talizman, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon/Rails of Europe, Carcassonne, Arkham Horror, Small World, Ra the dice game, Robo Rally.
Location: Hundested

Re: 4520 Svinninge (Holbæk-Kalundborg-Nyk Sj.)

Post by Kitxune »

Larsine wrote:Hej Jens

Så vidt jeg husker er Janne (Kitxune) fra Kalundborg eller deromkring, men ellers er du velkommen i Sorø hver onsdag kl. 20-23 hvor vi er nogle stykker (pt. maks. 4) der spiller brætspil.

Lars
Det er rigtigt at jeg var fra Kalundborg, men af private årsager er det ikke længere aktuelt.
Image

Medlem af http://www.consim.dk
Also Plays: Tabletop and Guild Wars 2
Post Reply