Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungrende

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9175
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungrende

Post by Stony »

Okay, det var billigt at smide ordet "deduktion" ind i overskriften, bare for at lokke Helle herind....

Jeg stødte på Geoguessr, og synes ideen er sjov. Du får et Google streetview fra et uspecificeret sted i verden, og skal forsøge at regne ud hvor det er. Du kan bevæge dig rundt på gadeniveau, for at se om du kan finde noget der hjælper dig på rette vej. Når du mener du har skudt dig ind på det, placerer du dit bud på et kort, og så scorer du point ud fra hvor langt du var fra.

Jeg lavede lige mit første forsøg, og mit allerførste gæt var laaaangt ved siden af. Resten var bedre. Jeg sluttede på 9181 point. Det må kunne gøres bedre.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Helle »

Fantastisk lille ting ... kiggede kort på det, men må vist vente til i aften med rigtigt at kigge på det :D
Minder vist lidt om spillet, hvor man får en sted udstukket, som man så skal kunne placere på et kort ...
User avatar
Tallens
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Tue Apr 09, 2013 7:46 pm
Favoritspil: (Boardgames): Terra Mystica, Elder Sign, Battlestar Galactica, Pueto Rico, Pandemic, Gloom, Twilight Imperium 3.
(RPG): Call of Cthulhu, Ars Magica, World of Darkness (old).
(TCG): Vampire the Eternal Struggle, Magic the Gathering (+Online)
Location: Aarhus

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Tallens »

Spændende hjemmeside

Det lykkedes mig at ramme pænt rigtig, takket være Discovery Channel så gik det nogenlunde :D
Showing game results
This game got 12308 points in total.
//T
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Foppwin »

13653
Foppwin
Danny

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Larsine »

You missed with 0.025 km which gave 6477 points.
You missed with 0.001 km which gave 6479 points.

Hvor tæt på skal man være for at få jeres 12-13000 point?

Ok har lige set at det er over 5 gæt :-)


Game finished!

You got 23937 points in total.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9175
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Stony »

Larsine wrote:You missed with 0.025 km which gave 6477 points.
You missed with 0.001 km which gave 6479 points.

Hvor tæt på skal man være for at få jeres 12-13000 point?

Ok har lige set at det er over 5 gæt :-)


Game finished!

You got 23937 points in total.
Det lyder så også som om du har brugt lidt mere end et par minutter pr. gæt...? Eller alternativt har brugt hjælpemidler, når først man finder et vejnavn el.lign....? Men flot score.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Jonezy »

Jeg spiller vist ikke seriøst nok... Jeg fik 6653 point... :oops:

Havde blandt andet to i Australien, hvor jeg gættede den ene til Sydafrika og den anden til Sydfrankrig.... :lol:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9175
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Stony »

Jeg fik også et billede af en grussti med træer på begge sider. Og den fortsatte ligeså langt som øjet rakte i begge retninger. Så kan man ellers bare gætte løs. Det viste sig at være et sted i det nordligste Norge. Og jeg kan som sidebemærkning også røbe, at Google bilen skam har været rundt i det meste af Alaska også... :shock:
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Larsine »

Stony wrote:Det lyder så også som om du har brugt lidt mere end et par minutter pr. gæt...? Eller alternativt har brugt hjælpemidler, når først man finder et vejnavn el.lign....? Men flot score.
Jeg har kun brugt Google, det er vel også en slagt deduktion. De to af stederne var relativt nemme at finde (Hong Kong og det nordlige New Zeeland), 2 steder var relative gæt (Canada, som I det mindste var et rigtige land, og Grækenland, som var Ukraine) og så var der en I USAs midtvesten. Der var et museum, men det var alt for utydeligt hvad det hed, så jeg måtte finde noget andet, og så finde museet I nærheden, som der så var to af, men det var tydeligt at det ikke havde noget med dinosaurer at gøre, og så var den der.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Sir William »

1 stk highway, en ødemark, nogle halvfærdige bygninger, en ruin og et fodboldstadium, indeholdt meget få ledetråde og dermed en lav score
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Jonezy »

Sir William wrote:1 stk highway, en ødemark, nogle halvfærdige bygninger, en ruin og et fodboldstadium, indeholdt meget få ledetråde og dermed en lav score
Ha, når du ikke poster din score, må jeg jo gå ud fra, at den er værre end min....;)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Sir William »

Jonezy wrote:
Sir William wrote:1 stk highway, en ødemark, nogle halvfærdige bygninger, en ruin og et fodboldstadium, indeholdt meget få ledetråde og dermed en lav score
Ha, når du ikke poster din score, må jeg jo gå ud fra, at den er værre end min....;)
:oops:

Highwayen var klassisk amerikansk fra midtvesten, valgte den rigtige stat men staterne er store.

Ødemarken lå i Australien, gættede på New Mexico.

Halvfærdige bygninger lå i Polen, satsede på Norge ud fra byggestil og farven på vejskilte.

Ruin så oldtidsagtig ud, gættede på Tyrkiet men det var sydlige Afrika.

Fodboldstadium kunne være Sydeuropa eller Sydamerika grundets dets navn, men lå i Japan.

Fik lidt over 6.000. Skammede mig, så kan ikke huske det eksakte resultat. :oops:
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Jonezy »

Prøvede igen og fik forbedret min score til hele 10953! :)

Tog chancen da jeg fik gold ødemark og engelsk/amerikansk skiltning og gættede på vest Australien, og det var sørme tæt på i midt Australien.

Havde også typisk fattig udseende Sydamerikansk by med snore lige veje og spansk skiltning, gættede på Argentina og det var Uruguay.

Blev forvirret af Hebraisk skiltning og gættede på Bulgarien, men det var selvfølgelig i Israel.

Lille kystby uden skiltning at gå efter, som jeg troede var sydlig England, men det var nordlig Spanien.

Og så var der endnu en kystby med havneindløb og et hotel som hed 'Grand Gården'. Gættede på Horsens, men det var i det sydlige Norge... :oops:

Perfekt til overspringshandlinger det her...
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:Jeg fik også et billede af en grussti med træer på begge sider. Og den fortsatte ligeså langt som øjet rakte i begge retninger. Så kan man ellers bare gætte løs. Det viste sig at være et sted i det nordligste Norge. Og jeg kan som sidebemærkning også røbe, at Google bilen skam har været rundt i det meste af Alaska også... :shock:
Ha! Jeg fik også en grusvej med træer. Gættede på Norge, men det var i Canada. :D
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2962
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Kanzler »

http://www.geoguessr.com?v=eyJ0b3RhbFBv ... 1dfQ%3D%3D

Lidt over 10.000 point. Den sidste fejlede desværre. Et bart skovstykke. Mit gæt var nordeuropa, men det var i USA.

I den ene var jeg heldig. Der var et flag, som jeg kendte som Chiles. Det gav godt med point :D
Post Reply