Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungrende

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Larsine »

Helle wrote:
Larsine wrote:Så tror jeg ikke jeg kan komme meget højere:
You got 32375 points in total.
Det er da også lidt vildt.
Hvor lang tid bruger du på et billede?
På de 5 billeder brugte jeg tilsammen omkring 20 minutter. Det var absolut ikke de sværeste jeg har prøvet.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Helle »

Foppwin wrote:Foppwin

26753. Brugte en time på det. Fik desværre et billede af en vej i en skov. gættede på polen, og så var det US. Kunne jeg havde sagt mig selv. Googlevognen kører nok ikke rundt i en skov i Polen :)
Jo, det har jeg faktisk haft.
Man kan kende Polen på de grimme tal på deres vejskilte :-)
Det ligner Danmark ellers - men tallene ... ikke noget, der ville være kommet gennem kommunal eller statslig godkendelse.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Helle »

Larsine wrote:
Helle wrote:
Larsine wrote:Så tror jeg ikke jeg kan komme meget højere:
You got 32375 points in total.
Det er da også lidt vildt.
Hvor lang tid bruger du på et billede?
På de 5 billeder brugte jeg tilsammen omkring 20 minutter. Det var absolut ikke de sværeste jeg har prøvet.
Jeg har også haft et par nemme billeder ---- ala Dansk kyststrækning ... med klitter og sand ... eller geocentret på Møn ...
Men ellers synes jeg at det er sjovt ... men også lidt svært ...
User avatar
kwo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Fri Jan 09, 2009 11:44 am
Favoritspil: Civilization, El Grande, Incognito, Mississippi Queen, Carcassonne, Trivial Pursuit Globetrotter
Location: København NV

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by kwo »

Det var da en rigtig god side. :-)


1. Landsby i Østeuropa. Alt lignede Rumænien (hvor jeg har været flere gange), men det viste sig at være Bosnien-Herzegovina.

2. Enden af en vej med et byggeprojekt. Bynavnene var på én gang engelske men andre afrikanske. Da der også var en Frontier Park, gættede jeg på at det grænsen fra Sydafrika. Det var korrekt, bare den anden ende af grænsen af hvor jeg havde skudt. ;-)

3. Storby hvor skilte stod med krøllede bogstaver, så jeg tænkte Bulgarien eller Rusland. Længere nede af gaden to ukrainske flag, så jeg gættede Kiev, hvilket var korrekt, dog 3 km fra mit gæt

4. Igen en landsby. Denne gang mere nordligere udseende. Et mærkeligt bynavn, men kunne ikke rigtigt placere det, så skød på Letland. Svaret var Litauen så ikke helt skævt.

5. Et udsigtspunkt for turister. Google streetview duede ikke her, man kunne kun dreje 360 grader rundt, ikke flytte sig. Der var intet bekendt ved området, ej heller ved asfalteringen. Det lignede 3-4 japanske turister i det fjerne, så jeg skød på Japan. Det var så Tyrkiet, ikke mange point her. ;-)

14157 point i alt, det må kunne gøres bedre næste gang.
Kenneth

Sidst spillet:
Image

BGG: kwokwo
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Larsine »

Jeg har prøvet at ramme det samme sted i Japn to gange, så måske er der et antal begænsede steder.

Men ellers er jeg havnet ved Hammershus, under vandet ved siden af 3 havskildpadder og foran en bro på en vej der ikke sluttede ligegyldigt hvor langt jeg gik. Alle tre endte med at give over 6400 point per stk, så helt umulige var de ikke.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Helle »

Larsine wrote:Jeg har prøvet at ramme det samme sted i Japn to gange, så måske er der et antal begænsede steder.

Men ellers er jeg havnet ved Hammershus, under vandet ved siden af 3 havskildpadder og foran en bro på en vej der ikke sluttede ligegyldigt hvor langt jeg gik. Alle tre endte med at give over 6400 point per stk, så helt umulige var de ikke.
Hammershus ... sejt!
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Sir William »

Larsine wrote:Jeg har prøvet at ramme det samme sted i Japn to gange, så måske er der et antal begænsede steder.

Men ellers er jeg havnet ved Hammershus, under vandet ved siden af 3 havskildpadder og foran en bro på en vej der ikke sluttede ligegyldigt hvor langt jeg gik. Alle tre endte med at give over 6400 point per stk, så helt umulige var de ikke.
Bare sådan af nysgerrighed, hvilken ledetråde var der i de 3 havskildpadder? Var det en bestemt art som lever et bestemt sted eller hvordan kunne du identificere den nøjagtige placering. Mener nemlig, at havskildpadder "vandre" over store afstande, så der må have været noget ekstra.

Og den der bro, var der nogen særlige kendetegn f.eks. som der er ved brugerne ved Key West eller hvad fik du af info?

6.400 point er jo en ganske god score per bud, så du har været ganske tæt på.

Tror det var hvad jeg fik, da jeg identificerede færgeterminalen i Acapulco, men der var også et stort skilt der sagde "Acapulco færgeterminal". Skød så lige 1 km forbi, vidste jo ikke lige eksakt hvor den lå.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Larsine »

Sir William wrote:Bare sådan af nysgerrighed, hvilken ledetråde var der i de 3 havskildpadder? Var det en bestemt art som lever et bestemt sted eller hvordan kunne du identificere den nøjagtige placering. Mener nemlig, at havskildpadder "vandre" over store afstande, så der må have været noget ekstra.
Min første tanke var Great Barrier Reef, og hvis man bevægede sig lidt rundt kunne man da også komme op på en ø, og ved lidt vandring på øen, hvor der var lidt skilte som ledte i den rigtige retning, og det var en del af GBR. Ret sjovt at Google også har fotograferet der.
Og den der bro, var der nogen særlige kendetegn f.eks. som der er ved brugerne ved Key West eller hvad fik du af info?
Der var en gammel hængebro ved siden af, og der var et skilt med et navn. Navnet var floden som broen løb over, og så søgte jeg på suspension bridge og navnet, og fandt et billede der lignede. Men det hjalp mig desværre ikke, for de fortalte bare det jeg viste i forvejen. Det var nok det billede jeg har brugt længst tid på, men det lykkedes.
6.400 point er jo en ganske god score per bud, så du har været ganske tæt på.
Det var nu over 6400. Jeg har ramt 1 meter fra og fået 6479 point, men det får man også med 3 og 5 meter fra. Jeg tror at man kan få 6480 hvis man er spot on.
Tror det var hvad jeg fik, da jeg identificerede færgeterminalen i Acapulco, men der var også et stort skilt der sagde "Acapulco færgeterminal". Skød så lige 1 km forbi, vidste jo ikke lige eksakt hvor den lå.
Sådan noget har jeg også prøvet, f.eks. at lande foran Dawson City General Store.
User avatar
kwo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Fri Jan 09, 2009 11:44 am
Favoritspil: Civilization, El Grande, Incognito, Mississippi Queen, Carcassonne, Trivial Pursuit Globetrotter
Location: København NV

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by kwo »

27817 p, vel at mærke uden brug af hjælp overhovedet, andet end at køre rundt med Streetview-bilen i området.

LINK

Men puha hvor er det bare en tidrøver når man bliver grebet af det. :-)
Kenneth

Sidst spillet:
Image

BGG: kwokwo
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by netsapiens »

Image
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply