I teorien er det helt OK, men i praksis var jeg så ude for følgende:Boardgamer.dk wrote:Lagerstatus:
En af de ting som jeg tit har spurgt Tobias om var: Hvorfor kan jeg ikke finde den vare? Han løste nemlig problemet med hvad der var på lager, ved at lade varen forsvinde helt og aldeles, også fra søgefunktionen.
Det er jeg uenig i, og har derfor med fuldt overlæg valgt at gøre sådan at man kan se, og bestille, varer der ikke er på lager, til gengæld prøver jeg at være så specifik jeg kan med mine leveringstider, så folk ved hvad de har at gribe i.
D. 20. november bestilte jeg fra en tysk webshop, som jeg før har brugt med stor tilfredshed, min Secret Santa gave til mit BGG target som bor i Tyskland.
Mit target havde skrevet at han elskede deckbuilding game, så jeg bestilte Briefcase, samt to spil fra hans ønskeliste. Briefcase stod nemlig til at komme i webshoppen d. 1/12. Da vi når d. 1/12 skriver webshoppen at der nok går 14 dage inden det kommer på lager. D. 14/12 skriver de så at det først kommer efter jul.
Jeg bestiller i stedet for 3 spil fra mit targets ønske liste. Det ene spil havde dog 3-6 dages leveringstid. D. 21/12 skriver webshoppen at det kan de ikke skaffe længere. Desværre var jeg på vej på juleferie, og kunne derfor først komme til at lave min order om d. 2/1.
Det spil de ikke kunne få længere, har nu skiftet status til at det ikke er på lager, men kan forudbestilles, selvom det er et spil fra 2001?
D. 3/1 bestiller jeg så igen 3 spil, hvoraf 1 igen havde en leveringstid på 3-6 dag, men jeg skriver med shoppen, som forsikre mig om at de sagtens kan få det fra deres leverandør, og det er et spil fra 2010 med masser af udvidelser, promoer og spin-offs, så den er jo nok god nok.
Jeg når at skrive 3 mails til webshoppen, der hver gang siger at det kommer om ca. 3 dage, inden det d. 24/1 bliver afsendt fra webshoppen.
Jeg er ikke sikker på at jeg bruge den webshop en anden gang.
Morale: Skriv kun leveringsstatus på dine spil, hvis du er sikker på at du kan overholde den.
Og hvis du mod forventning skulle komme ud i noget som ovenstående, så give et plaster på såret, så er der da en lille chance for at dine kunder forbliver hos dig.