Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Larsine »

Boardgamer.dk wrote:Lagerstatus:
En af de ting som jeg tit har spurgt Tobias om var: Hvorfor kan jeg ikke finde den vare? Han løste nemlig problemet med hvad der var på lager, ved at lade varen forsvinde helt og aldeles, også fra søgefunktionen.
Det er jeg uenig i, og har derfor med fuldt overlæg valgt at gøre sådan at man kan se, og bestille, varer der ikke er på lager, til gengæld prøver jeg at være så specifik jeg kan med mine leveringstider, så folk ved hvad de har at gribe i.
I teorien er det helt OK, men i praksis var jeg så ude for følgende:

D. 20. november bestilte jeg fra en tysk webshop, som jeg før har brugt med stor tilfredshed, min Secret Santa gave til mit BGG target som bor i Tyskland.

Mit target havde skrevet at han elskede deckbuilding game, så jeg bestilte Briefcase, samt to spil fra hans ønskeliste. Briefcase stod nemlig til at komme i webshoppen d. 1/12. Da vi når d. 1/12 skriver webshoppen at der nok går 14 dage inden det kommer på lager. D. 14/12 skriver de så at det først kommer efter jul.

Jeg bestiller i stedet for 3 spil fra mit targets ønske liste. Det ene spil havde dog 3-6 dages leveringstid. D. 21/12 skriver webshoppen at det kan de ikke skaffe længere. Desværre var jeg på vej på juleferie, og kunne derfor først komme til at lave min order om d. 2/1.

Det spil de ikke kunne få længere, har nu skiftet status til at det ikke er på lager, men kan forudbestilles, selvom det er et spil fra 2001?

D. 3/1 bestiller jeg så igen 3 spil, hvoraf 1 igen havde en leveringstid på 3-6 dag, men jeg skriver med shoppen, som forsikre mig om at de sagtens kan få det fra deres leverandør, og det er et spil fra 2010 med masser af udvidelser, promoer og spin-offs, så den er jo nok god nok.

Jeg når at skrive 3 mails til webshoppen, der hver gang siger at det kommer om ca. 3 dage, inden det d. 24/1 bliver afsendt fra webshoppen.

Jeg er ikke sikker på at jeg bruge den webshop en anden gang.

Morale: Skriv kun leveringsstatus på dine spil, hvis du er sikker på at du kan overholde den.

Og hvis du mod forventning skulle komme ud i noget som ovenstående, så give et plaster på såret, så er der da en lille chance for at dine kunder forbliver hos dig.
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Jesper Amstrup »

Stony wrote:
Jesper Amstrup wrote:
Stony wrote:Hvorfor skal et spil kun ligge i en kategori?
Det er nok bare mig der er underlig, men hvis jeg ser 5 kategorier igennem, gider jeg ikke at se det samme spil 4 gange. Hvis det sker med flere af spillene, skader det mere end det gavner, og jeg mister interessen.
Så er det altså dig selv der - gennem dine forventninger - skaber det problem du er utilfreds med.
Det har ikke noget med forventninger at gøre, det er noget jeg har set mange steder - steder jeg ikke gider at hande, blandt andet på grund af en uoverskuelig shop, hvor jeg skal se tingene flere gange.

Der er ingen gylden løsning på en kategoriinddeling, netop fordi det ikke kan lade sig gøre uden at det blier noget rod. Jeg har ikke set en eneste brætspilswebshop det har kunnet løse det uden at spillene ender i flere kategorier. Det synes jeg ikke er smart, og det ser heller ikke ud til at Claus mener det er det mest hensigsmæssige.

Det var ikke meningen at det jeg skrev var et oplæg til debat. Jeg gav Claus noget input som han kan overveje, og bruge til hvad han vil. Personligt er jeg ligeglad, for som jeg skrev kommer jeg ikke til at handle hos ham i et godt stykke tid.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Stunke »

Selvom kategorier ikke altid giver mening saa kommer man altsaa ufatteligt langt med en soegefunktion der er rimelig rummelig.
Og hvis der er anbefalinger paa en side med de spil der minder om det man kigger paa, saa er der jo ogsaa lidt inspiration til handlende der.
Aergeligt nok saa er der mange af de anbefalinger man ser relateret til det folk koeber naar de har kigget paa den paagaeldende side, hvilket jeg altid har synes var lidt maerkeligt.
Hvis jeg kigger paa Agricola vil jeg f.eks hellere have anbefalet Caylus (fordi det ogsaa er et worker placement spil) end kortlommer, fordi det er det folk stopper deres agricolagrej ned i naar de har koebt det.
Hvis mit aevl ellers giver mening...

Edit: Jeg poster dette noget aabenlyse fordi (gaar det op for mig efter at laeste jeres debat lidt mere) at jeg aldrig 'kigger paa vinduer' naar jeg er i en webshop. Jeg handler altid med et bestemt formaal. Derfor bruger jeg naesten udelukkende soegefunktionen.
Jeg er langt mere afhaengig af anmelder og priser der er blevet uddelt for at vaekke min interesse end at surfe i kategorier med spil jeg ved allerede kan lide (og ejer).
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Boardgamer.dk »

Ang. det med en rimelig rummelig søgning?

Jeg skal lige ringe til webshop udbyderen og skrige lidt af ham i morgen.
Søgefunktionen går i stykker nogen gange ved produktoprettelse, og den virker slet ikke hvis man slutter med ord som "of" og "the" som åbenbart er for små, så de fjerne alt hvad man indtaster.. eller noget...

Så "mansions of" eller "call of the" giver ikke noget resultat, men "call of the wild" eller "call" eller "call wild" giver alle resultater. Jeg er ikke ubetinget tilfreds vil jeg sige.
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Stunke »

Det er noget at det jeg mener. BGG's soegefunktion tror jeg nok lider af det samme. Det er voldsomt irriterende for man kan ikke soege paa noget som helst, medmindre man VED hvad man vil finde.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Boardgamer.dk »

Lige en opdatering omkring webshoppen:

- Søgefunktionen er blevet bekræftet en bug. Den er blevet lovet fixet indenfor 14 dage af webshop leverandøren.
- Indkøbskurven opdaterer nu en tekst når man lægger varer i den. Så længe man er under 600,- bliver man mindet om at man kan få gratis fragt ved den grænse, og over den grænse får man at vide at ordren vil blive sendt fragtfrit
- Grundlæggende filtreringsfunktion i alle kategorier. Man kan nu filtrere på kun at se lagervarer, kun at se tilbudsvarer, kun at se prisvindende spil eller kun at se nyheder.. eller enhver kombination af ovenstående, så man er velkommen til at fremsøge prisvindende sci-fi nyheder på tilbud, hvis det er det man har lyst til. Den er ikke perfekt, den nulstiller for eksempel ens valg hvis man skifter kategori, men taget i betragtning af hvor meget vi hen over de sidste fire timer har vredet om på det system, så er det RET godt.
- "tip en ven" funktionalitet er fjernet. Den vil blive erstattet af social networking i løbet af de næste par uger.[/list]
- Og så bliver der til stadighed oprettet produkter. Jeg håber at være igennem de indledende bunker inden weekenden er omme, men der.er.så.MANGE....

Ang. filtrering, skal det lige bemærkes at jeg skal databasen igennem for at markere "prisvinder" på alle dem som reelt er det. Så når den fejler, så er det manglende data, ikke manglende funktionalitet. Send mig gerne en mail på Claus@boardgamer.dk når i finder dem, så skal jeg sørge for at opdatere.
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Larsine »

Boardgamer.dk wrote:Ang. filtrering, skal det lige bemærkes at jeg skal databasen igennem for at markere "prisvinder" på alle dem som reelt er det. Så når den fejler, så er det manglende data, ikke manglende funktionalitet. Send mig gerne en mail på Claus@boardgamer.dk når i finder dem, så skal jeg sørge for at opdatere.
Hvilken priser vil du gerne markere, for der findes jo en del, inkl. nogle som man sjældent hører om.

Se f.eks. her http://www.boardgamegeek.com/wiki/page/ ... try_Awards#
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Boardgamer.dk »

Jep, der er afsindig mange priser, men jeg tror det vil være rimeligt sikkert at holde sig til nogle få

Eks. Golden Geek, Guldbrikken, SdJ, As d'Or, Lucca.. så er det rimeligt lokalt i europa. Og så lige Charles S. Roberts for krigerne.
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Jesper Amstrup »

Boardgamer.dk wrote: - Grundlæggende filtreringsfunktion i alle kategorier. Man kan nu filtrere på kun at se lagervarer, kun at se tilbudsvarer, kun at se prisvindende spil eller kun at se nyheder.. eller enhver kombination af ovenstående
_
( ((
\ =\
__\_ `-\
(____))( \----
(____)) _
(____))
(____))____/----
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by BlueSwan »

Gratis fragt over 600kr. Den slags kan vi lide!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Frouvne »

Det har været interessant sideløbende at følge de mange forslag, der er kommet frem her i tråden og udviklingen af Boardgamer.dk's design og funktionaliteter. Særligt interessant fordi du, Claus, faktisk har brugt rigtig meget af den feedback, du har fået. Og når det sker, så giver det mening, at føre en dialog! Samtidig har det selvfølgelig været rart at se, at der hele tiden kommer flere varer - og dermed flere fristelser - på hylderne.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Boardgamer.dk »

Jeg bukker og takker for de rosende ord.

Jeg håber jeg vil være istand til at imponere med nogen af de kommende tiltag også :)
Og bliv endelig ved med at komme med forslag til forbedringer. Det er langt fra alt der kan lade sig gøre på min nuværende platform, men vi gør hvad vi kan (og her er der faktisk et "vi", da det mest er min programmør der laver det tunge arbejde på design-siden)
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
User avatar
Tyfo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 121
Joined: Mon Nov 19, 2012 7:32 pm
Location: Aarhus

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Tyfo »

Kan det lade sig gøre at man kan komme til at sortere efter pris? Jeg søger tit efter billige spil til lige at putte oven på en ordre for at få den over fragtgrænsen.
Image
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Boardgamer.dk »

Kort svar: nej.

Langt svar: Udbyderen af webshoppen har funktionaliteten til at sortere på pris, men den er ironisk nok alt for dyr i forhold til hvad jeg får for pengene :)
Jeg har dog udviklingsmøde i morgen med min hus-programmør, og en af de ting vi kommer til at kigge på er om man kan hacke en løsning for at sortere efter pris. Jeg vil gerne kunne sortere på pris, dato for oprettelse og dato for sidste rettelse.
Men lad være med at holde vejret, for det ser ikke for godt ud :(
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
Post Reply