Købes: Sword and sorcery kickstarter

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
Mr.OD
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Tue Jul 26, 2016 3:23 pm
Favoritspil: Forbidden stars, Cthulhu wars, Champions of midgard
Location: Esbjerg

Købes: Sword and sorcery kickstarter

Post by Mr.OD »

Leder efter dette spil til en fornuftig pris. Jeg vil gerne betale det som pledge + fragt har kostet. Men jeg gider ikke betale 50-100% i overpris :)

Håber der er nogen der vil sælge. Jeg bor i Bramming nær Esbjerg, men betaler gerne fragt, eller henter selv hvis du ikke bor længere væk end odense/århus :)
Jesper_Norris
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 241
Joined: Tue May 01, 2012 1:36 pm
Location: Viborg

Re: Købes: Sword and sorcery kickstarter

Post by Jesper_Norris »

Hvis det absolut skal være kickstarter udgaven du gerne vil have, hvorfor i alverden har du så ikke backet spillet?!

Det ville have været nemmere, at få spillet til pledge prisen end at forvente, at folk sælger det til under 50-75% af dets nuværende værdi.
Senest spillet:
Image

BGG profil
Spil-samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Købes: Sword and sorcery kickstarter

Post by Stony »

Jesper_Norris wrote:Hvis det absolut skal være kickstarter udgaven du gerne vil have, hvorfor i alverden har du så ikke backet spillet?!

Det ville have været nemmere, at få spillet til pledge prisen end at forvente, at folk sælger det til under 50-75% af dets nuværende værdi.
Det kan vel tænkes at man ikke var opmærksom på spillet, mens man kunne nå at springe med på Kickstarteren?

Og nu synes jeg ikke det der bliver budt ser ud til at være "50-75% af spillets værdi". Ud af hvad jeg kan læse, så kostede det i omegnen af 100$ at backe spillet, og jeg kan ikke umiddelbart spotte noget "Euro Friendly" nogetsteds, så jeg tænker der nok er en grund til at de brugte eksemplarer ser ud til at være dyrere hos de europæiske sælgere end hos de amerikanske. Der er lige et par stykker der har sat næsen op efter hhv. 300£ og 350€ som jeg gætter på er de priser der refereres til med "50-100% i overpris", men der er også en del andre der "bare" ser ud til at sigte efter at få dækket deres indkøbsomkostninger. Så jeg ved ikke om det er helt rimeligt at rykke manden i næsen for sit indlæg...?

BGG Marketplace, hvor der er nogle eksemplarer til salg:
https://boardgamegeek.com/boardgame/170 ... geekmarket
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Købes: Sword and sorcery kickstarter

Post by Stony »

Denne er nok umiddelbart det bedste bud på BGG. €84 plus forsendelse.
https://boardgamegeek.com/geekmarket/product/1274685

Der er også en hollænder der lister spillet lidt billigere, men den pris er angivet excl. moms.
Sidst spillet:
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Købes: Sword and sorcery kickstarter

Post by JoelP »

Ares er et italiensk firma, så det var såmænd ganske EU venligt. De få pledges jeg har set til salg (det er trods alt et aldeles fremragende spil) har været Immortal Pledge versionen med udvidelser til 200 dollar plus shiping, så ca 1500kr i indkøb på købstidspunktet
Mr.OD
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Tue Jul 26, 2016 3:23 pm
Favoritspil: Forbidden stars, Cthulhu wars, Champions of midgard
Location: Esbjerg

Re: Købes: Sword and sorcery kickstarter

Post by Mr.OD »

Stony har helt ret. Jeg var ikke OBS på spillet før det var for sent at backe.

Selv hvis jeg kendte til spillet i forvejen, men ikke ønskede at backe pga usikkerhed, så er der vel heller ikke noget galt i det? Så jeg forstår ikke tonen i den første kommentar :)

Jeg betaler gerne hvad spillet har kostet inkl. Moms og fragt. Der er da sikkert nogen derude, som ikke var fan af spillet, og som gerne vil sælge.
Men når jeg skriver at jeg ikke vil give overpris, så er det fordi at der var meget få kickstarter eksklusive ting, og jeg synes ikke det er værd at betale ekstremt meget ekstra for en figur/class, lidt tykkere hero sheets og en kortholder. Så vil jeg hellere købe spillet i retail :)
Jesper_Norris
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 241
Joined: Tue May 01, 2012 1:36 pm
Location: Viborg

Re: Købes: Sword and sorcery kickstarter

Post by Jesper_Norris »

Stony wrote:Det kan vel tænkes at man ikke var opmærksom på spillet, mens man kunne nå at springe med på Kickstarteren?

Og nu synes jeg ikke det der bliver budt ser ud til at være "50-75% af spillets værdi". Ud af hvad jeg kan læse, så kostede det i omegnen af 100$ at backe spillet, og jeg kan ikke umiddelbart spotte noget "Euro Friendly" nogetsteds, så jeg tænker der nok er en grund til at de brugte eksemplarer ser ud til at være dyrere hos de europæiske sælgere end hos de amerikanske. Der er lige et par stykker der har sat næsen op efter hhv. 300£ og 350€ som jeg gætter på er de priser der refereres til med "50-100% i overpris", men der er også en del andre der "bare" ser ud til at sigte efter at få dækket deres indkøbsomkostninger. Så jeg ved ikke om det er helt rimeligt at rykke manden i næsen for sit indlæg...?
Det er nu ikke fordi jeg ønsker at rykke nogen i næsen ;)
Jeg undrer mig bare over, at der spørges direkte efter en kick-starter udgave hvor der er eksklusive ting med som alle er klar over kan forhøje spillets værdi markant i visse kredse og samtidig melder ud, at man ikke er interesseret i at betale "overpris". Det er fair nok, at sige, at man ikke er interesseret i at betale hvad det er værd. Men at kalde priser, som man kan se en hel del eksemplarer bliver solgt for på bgg "for overpriser" er i mine øjne bare en underlig måde at sige "det syntes jeg er for dyrt" på.
Senest spillet:
Image

BGG profil
Spil-samling
Tommy Champione
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 103
Joined: Thu May 19, 2011 12:11 am
Location: Brønshøj

Re: Købes: Sword and sorcery kickstarter

Post by Tommy Champione »

Synes det er rigtig fint at skrive hvilket beløb man regner med at ville give (i dette tilfælde under 50% overpris) og man netop ikke gider høre fra folk der gerne vil have ebay priser for deres ting.
Mr.OD
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Tue Jul 26, 2016 3:23 pm
Favoritspil: Forbidden stars, Cthulhu wars, Champions of midgard
Location: Esbjerg

Re: Købes: Sword and sorcery kickstarter

Post by Mr.OD »

Jesper_Norris wrote:
Stony wrote:Det kan vel tænkes at man ikke var opmærksom på spillet, mens man kunne nå at springe med på Kickstarteren?

Og nu synes jeg ikke det der bliver budt ser ud til at være "50-75% af spillets værdi". Ud af hvad jeg kan læse, så kostede det i omegnen af 100$ at backe spillet, og jeg kan ikke umiddelbart spotte noget "Euro Friendly" nogetsteds, så jeg tænker der nok er en grund til at de brugte eksemplarer ser ud til at være dyrere hos de europæiske sælgere end hos de amerikanske. Der er lige et par stykker der har sat næsen op efter hhv. 300£ og 350€ som jeg gætter på er de priser der refereres til med "50-100% i overpris", men der er også en del andre der "bare" ser ud til at sigte efter at få dækket deres indkøbsomkostninger. Så jeg ved ikke om det er helt rimeligt at rykke manden i næsen for sit indlæg...?
Det er nu ikke fordi jeg ønsker at rykke nogen i næsen ;)
Jeg undrer mig bare over, at der spørges direkte efter en kick-starter udgave hvor der er eksklusive ting med som alle er klar over kan forhøje spillets værdi markant i visse kredse og samtidig melder ud, at man ikke er interesseret i at betale "overpris". Det er fair nok, at sige, at man ikke er interesseret i at betale hvad det er værd. Men at kalde priser, som man kan se en hel del eksemplarer bliver solgt for på bgg "for overpriser" er i mine øjne bare en underlig måde at sige "det syntes jeg er for dyrt" på.
Det er også helt fair :)
Normalt ville jeg heller aldrig overveje sådan en pris. Slet ikke ved f.eks CMON games der har lige omkring 1,6 milliard exclusives. Men Sword and Sorcery kickstartere har jeg ikke set så meget "gang i" ift. brugtsalget. Nok netop fordi der ikke er vanvittigt meget ekslusivt, og af de eksklusive ting der er, er meget af det "pynt" og ikke ekstra indhold til spillet.
Så jeg tænkte, at jeg kunne se om nogen ville sælge. Det er jo som sådan ikke en unfair pris, da en evt. sælger "går i nul" og ikke taber penge på at have backet spillet :) og hvis ingen henvender sig, så køber jeg bare spillet i retail :)
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Købes: Sword and sorcery kickstarter

Post by JoelP »

S&S havde 3700 backere. Massive Darkness 22000. Måske ikke så mystisk at man ser flere CMON ting i omløb.
Post Reply