Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Parabellum »

Er nu live på: https://www.boardgamegeek.com/geeklist/ ... e-may-2016

Her en kort introduktion til hvordan og hvorledes, ellers så bare kontakt mig, skriv i tråden her eller skriv i discussion thread på BGG (https://boardgamegeek.com/thread/156891 ... ussion-thr) så folk kan hjælpe:

Lige en hurtig introduktion, for dem som gerne vil være med, men er skræmt af hvordan og hvorledes.

Det er ikke så svært, og når man først prøver det en gang, så er det lige ud af landevejen til næste gang. Husk også at graden af deltagelse denne gang bestemmer hvorvidt det kan betale sig for mig tidsmæssigt at køre processen igen om f.eks 3 måneder.

Guide:

Gå til: http://bgg.activityclub.org/olwlg/
Og få sendt link til login derfra, det sendes til din BGG mailboks, med link du kan klikke på og så logger den dig automatisk på derefter.

Så vil du herefter kunne se Danish math trade på listen på siden.

Det første du så skal gøre er at finde "resync BGG collection now" i toppen af siden et sted og trykke der og vente, den henter nu din "for trade" liste ind fra BGG, det er derfor vigtigt at sørge for alle spil som du har interesse i at bytte er markeret for trade. Skulle du tilføje spil "for trade" senere er det blot at resynce igen.

Herefter kan du trykke på første ikon under danish math trade (ligner en boks med et +) og du kan så starte med at tilføje spil til listen. Et af gangen.

Selve byttedelen af Math Traden er ret smart, når du nu er på OLWLG og trykker på listenavnet for math traden "Danish -with shipping- Math trade May 2016" så får du vist alle spil, som er postet til listen indtil videre, ud for alle spil (som ikke er dine egne) er der en lille knap "add", som du kan klikke på, og så får du listen med dine egne spil frem og kan med flueben angive hvilke spil du vil bytte for pågældende spil.

Senere låses listen ned for nye tilføjelser og man kan så gå sine spil igennem mht de flueben man har sat og tilpasse. Derefter skal man endeligt bekræfte dem. Lørdag køres så det endelige match.

Du vil kun bytte dig til spil, som du har markeret med flueben i fht dine egne spil, og kan således ikke risikere at bytte et dyrt spil til et billigt spil, medmindre du har sat dine flueben forkert. Du kan således sætte f.eks 15 flueben (som er lig med 15 af dine spil for trade) ud for et spil du gerne vil have, men du ender kun med at bytte 1 af dem væk for det, hvis ellers der er matches.

Eksempel:

Du vil have spil A, og har spil B, C og D markeret til trade i fht den. Brugeren af spil A har dog ikke markeret sit spil som et ønske kontra enten dit spil B, C eller D.

For at algoritmen skal regne den trade ud kigger den alle mulige trade-løkker igennem kontra andre brugere for at finde den bedste mulige løsning for alle, og som ikke nødvendigvis betyder et direkte trade imellem dit B, C eller D og spillet A, men alligevel betyder at i får jeres ønskede spil hvis ellers der er matches. Løkken kan ofte involvere op til 5-6 brugere, som alle får hvad de ville have.
Senest spillet:
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Goblen »

Spørgsmål: Er det tilladt at skrive man kun sender til lokationer i Danmark?
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Parabellum »

Ja, bestemt!
Se mit eget eksempel på et spil her:

https://boardgamegeek.com/geeklist/2083 ... tem4605744
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Parabellum »

8 dage til at tilføje spil. Spændende udvalg allerede denne gang, blandt andet Puerto Rico, Star Wars Queens Gambit mfl.
Jo flere deltagere, jo bedre :-)
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 233 times
Been thanked: 104 times

Re: Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Taibi »

... og husk endelig at tjekke want/ request listen... :wink:

https://boardgamegeek.com/geeklist/2083 ... ade-may-20
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Mads321 »

Der er gået koks i byttehandlerne.

Brugeren "Goblen" fik ikke slettet sit spil i tide.

Derfor er der bla. byttet:

"Shadowrun: Crossfire" til brugeren "Warium", hvilket ikke kan lade sig gøre, da spillet, efter hvad jeg kan se på forum her på siden, er solgt for længst.

Hvordan fortsætter vi herfra? Der er vel ikke andet for, end at køre den på ny?
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 233 times
Been thanked: 104 times

Re: Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Taibi »

Hvor ser du det er solgt?

Jeg læser tråden og Goblens kommentar således at det kun er Amerigo der er solgt - og det er ikke byttet i traden.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Mads321 »

Jeg gik ud fra det var solgt på baggrund af den PM der var sendt. Hvis ikke, så er der ikke nogen problemer. Gik bare ud fra det var gået for længst.
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Parabellum »

Hvis der er en fejl skal det køres på ny, men medmindre Goblen evt bekræfter at han har lavet fejl (inden for 24 timer), så lader vi resultatet stå :-)
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Goblen »

Har ikke fået en besked om at nogle ville købe mit Shadowrun Crossfire, så der er ingen ged i den fra min side. Jeg har solgt mit Amerigo som det eneste. Var det tilfældet ville jeg i går aftes da jeg submittede min liste have fjernet det.

Hvis en person her mener de har skrevet på det til mig på det spil, så er der beklagelig vis gået et eller andet galt for den er ikke modtaget; har tjekket det - igen - og intet er modtaget. Der var på et tidspunkt en der linkede til min post her på gg på Facebook, men der fik jeg ingen henvendelse, og det lignede at personen købte af en anden.

... så for mit vedkommende er der en der har traded mit Shadowrun Crossfire, og en anden der har traded mit Mythotopia. Da det er mit første math trade med et faktisk trade skal jeg lige lære næste skridt, så regner med at sende ud lørdag i denne uge. Skal lige finde adresser m.m. (Kan se en er Taibi, og jeg skal til Århus mandag hvis du gerne vil have spillet hurtigt?)
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 233 times
Been thanked: 104 times

Re: Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Taibi »

Goblen wrote:Da det er mit første math trade med et faktisk trade skal jeg lige lære næste skridt, så regner med at sende ud lørdag i denne uge. Skal lige finde adresser m.m. (Kan se en er Taibi, og jeg skal til Århus mandag hvis du gerne vil have spillet hurtigt?)
Det er nu den anden vej - og jeg har forsøgt at se om jeg kan få det til Århus inden mandag men uden held indtil videre.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Goblen »

Taibi wrote:
Goblen wrote:Da det er mit første math trade med et faktisk trade skal jeg lige lære næste skridt, så regner med at sende ud lørdag i denne uge. Skal lige finde adresser m.m. (Kan se en er Taibi, og jeg skal til Århus mandag hvis du gerne vil have spillet hurtigt?)
Det er nu den anden vej - og jeg har forsøgt at se om jeg kan få det til Århus inden mandag men uden held indtil videre.
Hehe... Der kan du se - er ikke så skide god til det her. Og det gør ingenting. Vi kan sagtens "gemme" spillet til en dag hvor der er tid. Det er ikke en af dem der haster :-)

Det andet trade er dog et jeg GLÆDER mig meget til - som i kan stort set ikke vente.
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Parabellum »

Perfekt :-) og ingen meldinger om fejl indtil videre, så medmindre jeg hører andet, så bekræfter jeg resultatet endeligt i aften og så kan man begynde at trade, det nemmeste er via BGG trade manager (ligesom en normal trade lavet via BGG), men det styrer man selv :-)

Tak for deltagelsen!
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 233 times
Been thanked: 104 times

Re: Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Taibi »

Goblen wrote:
Taibi wrote:
Goblen wrote:Da det er mit første math trade med et faktisk trade skal jeg lige lære næste skridt, så regner med at sende ud lørdag i denne uge. Skal lige finde adresser m.m. (Kan se en er Taibi, og jeg skal til Århus mandag hvis du gerne vil have spillet hurtigt?)
Det er nu den anden vej - og jeg har forsøgt at se om jeg kan få det til Århus inden mandag men uden held indtil videre.
Hehe... Der kan du se - er ikke så skide god til det her. Og det gør ingenting. Vi kan sagtens "gemme" spillet til en dag hvor der er tid. Det er ikke en af dem der haster :-)
Det er en aftale. Tak. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Danish -with shipping- Math Trade May 2016

Post by Michael_Olsen »

Det ser ud til at (hvis der ikke er indsigelser inden i aften) der er et par stykker som skal sende til både Lars ("l-hansen") og mig. Da Lars arbejder i Ringsted (hvor jeg bor), og da vi alligevel skal overdrage et par spil til hinanden tænker jeg at folk skal være velkommen til at spare lidt porto og nøjes med at sende til den ene af os. Så skal vi nok sørge for at fordele spillene.

Det er selvfølgelig forudsat Lars er med på den, men det tænker jeg nu han er : - )
Image
Post Reply