Købes: descent journeys in the dark second edition

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Jesper_Norris
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 241
Joined: Tue May 01, 2012 1:36 pm
Location: Viborg

Re: Købes: descent journeys in the dark second edition

Post by Jesper_Norris »

Thamis wrote:Jeg har faktisk kigget på Castle Ravenloft, og kan godt lide at det er et co-op game, men kan ikke helt finde ud af hvor lang holdbarhed det har? Og hvor meget kan man med sin helt, kan han/hun udvikles?
Hej igen.
Du skal ikke vælge D&D Castle Ravenloft pga karakter udvikling. Der er stort set ingen. Dvs, at I måske stiger én level. Men det er ikke her, at Castle Ravenloft på nogen måde brillierer. Castle Ravenloft er et co-op spil som faktisk fungerer temmeligt godt. Reglerne er forholdsvis simple så også mere uøvede brætspillere kan være med. Men selv for øvede spillere, byder spillet på en del sværhedsgræd. Her tænker jeg på det at gennemføre de forskellige scenarier. I mine øjne er spillets to største facetter, hvor godt co-op delen virker (uden man skal afsætte en spiller til at lege game-master) og så udfordringen i selve spillet. Hvis karakter udvikling er et must, så er det nok Descent V2 I skal bruge. Mange kalder Descent for det bedste Dungeon Crawl spil man kan få. Det er bare ikke en holdning jeg deler. Har dog kun spillet den gamle Descent.

vh

Jesper
Senest spillet:
Image

BGG profil
Spil-samling
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: Købes: descent journeys in the dark second edition

Post by Jesper Amstrup »

Det undrer mig at ingen har nævnt Mice and Mystics. Der er mere atmosfære og historie end i Castle Ravenloft, og det er ikke super komplekst, men alligevel bliver man udfordret.

I de enkelte scenarier, kan man løse ekstra opgaver, som kan ændre historien en smule fremover, og karaktererne kan der også udvikles lidt på. Hvor meget det betyder ved jeg ikke, for jeg har kun spillet det første scenarie, men det virker meget lovende.
Post Reply