Se filmen, læs bogen, spil spillet

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Post by Gunness »

The Blue Planet er en fuldstændig fænomenal serie! Det kan kun gå for langsomt med at få den set :D I mellemtiden går jeg og lurer på Planet Earth i HD.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Se filmen, læs bogen, spil spillet

Post by Frouvne »

Det kunne være, at dem der spiller 1960: The Making of the President skulle kaste sig over Theodore H. Whites: The Making of the President 1960. Jeg har ikke selv læst den, men kunne fristes for at puste lidt ekstra liv i spillet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Se filmen, læs bogen, spil spillet

Post by Frouvne »

Rüdiger Dorn er i år kommet med spillet Journey to the Center of the Earth. Umiddelbart ligner spillet et familiespil. Er man til Jules Verne og/eller familiespil er det absolut også værd at prøve Michael Rienecks Around the World in 80 Days.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Se filmen, læs bogen, spil spillet

Post by Frouvne »

Som jeg for nyligt nævnte andetsteds, fik jeg til jul en tre binds samling af Robert E. Howard's historier om Conan (The Coming of Conan the Cimmerian, The Bloody Crown of Conan og The Conquering Sword of Conan). Meningen er, at jeg skal få læst mig ind i Conan-universet inden det store franske Conan-spil forhåbentlig kommer i løbet af året. Hvis alt går op i en højere enhed byder året også på en ny Conan-film med Arnold i hovedrollen (The Legend of Conan) ... og ellers må man jo nøjes med at lade op med Conan the Barbarian og Conan the Destroyer. Under alle omstændigheder kom kombinationen af spil, bog og film til at tænke på denne tråd, der har været dybt begravet i lange tider.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Se filmen, læs bogen, spil spillet

Post by Frouvne »

Jeg har på det sidste fået spillet An Attrition of Souls nogle gange og kom til at tænke på denne gamle tråd, da jeg i weekenden så They Shall Not Grow Old og påbegyndte romanen: Når vi ikke længere forstår verden.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Se filmen, læs bogen, spil spillet

Post by Neumann »

Frouvne wrote: Sun Sep 25, 2022 6:59 pm Jeg har på det sidste fået spillet An Attrition of Souls nogle gange og kom til at tænke på denne gamle tråd, da jeg i weekenden så They Shall Not Grow Old og påbegyndte romanen: Når vi ikke længere forstår verden.
They Shall Not Grow Old har jeg også på BR - fin film.

Når jeg spiller Sorte Fredag, får jeg altid lyst til at gense The Big Short.
Post Reply