Motivation, motivation, motivation

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14612
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote: [...] Styrer jeg ikke spillets forløb, afviger hun straks fra reglerne til fordel for hvordan hun synes det er sjovt at lege med komponenterne. [...]
Ja, Severin er et af de børn, der hellere spiller voksenspil end børnespil. Det er både godt og skidt - jeg ville da også gerne have en god undskyldning for at prøve kræfter med nogle af de lækre børnespil, der findes i dag. Heldigvis slipper jeg dermed også for nogle af de totalt idé-forladte børnespil... og det er ingen ringe gevinst. Men at han hellere spiller voksenspillene betyder jo ikke, at han altid accepterer reglerne, og da slet ikke, hvis han pludselig føler sig presset. Og nogle af spillene vil han da bestemt også hellere lege med end at spille med. Cluedo er oplagt til dukkehusleg... og det bliver det brugt til!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Ja, eller da han tidligt i sit skakliv slog sin mor, så var det jo ikke sjovt at tabe dagen efter: Men så var der jo pludselig en låge, som min dronning ikke kunne komme igennem på vej til at vælte kongen fra tronen :wink:

Eller da vi spillede Zendo, hvor han pludselig lavede en ny regel for hver opstilling :wink:

Så jo, der forsøges bestemt også manipuleret med reglerne indimellem....

Men det kunne være, at vi skulle starte en tråd med sjove oplevelser fra vores spil med ungerne - der er nok en del unger rundt omkring, der har været meget kreative i forsøget på at undgå at tabe :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14612
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Post by Frouvne »

Helle wrote:[...] Eller da vi spillede Zendo, hvor han pludselig lavede en ny regel for hver opstilling :wink: [...]
Drengen forsøgte sig formentlig med den regel, der hedder, at der gælder en ny regel hver gang. Det er faktisk lykkedes delfiner at lære denne type meta-regler... men det er åbenbart lidt sværere at nå igennem til mødre! :lol:
frouvne, administrator

Image
Post Reply