Kortspil i Politiken den 6. april 2009

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
Post Reply
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Kortspil i Politiken den 6. april 2009

Post by Andrea »

Anmeldelse af en række kortspil

Interessant udvalg i øvrigt!
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Kortspil i Politiken den 6. april 2009

Post by Jens_Hoppe »

Enhver anmeldelse der giver Set 6 stjerner, og Modern Art (kun) 4, er suspekt i mine øjne. :D
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Kortspil i Politiken den 6. april 2009

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote:Enhver anmeldelse der giver Set 6 stjerner, og Modern Art (kun) 4, er suspekt i mine øjne. :D
Helle er nok uenig... ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Kortspil i Politiken den 6. april 2009

Post by Frouvne »

Under alle omstændigheder er det i mine øjne et meget positivt signal, at begge disse spil indgår i anmeldelsen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Kortspil i Politiken den 6. april 2009

Post by Larsine »

Det er selvfølgelig fedt med anmeldelser af rigtige spil, men jeg undre mig altså mest over at Lillestorm spillene får 5 stjerner. Spil der satser på at lære noget til børn er og bliver aldrig sjove, det ender altid med at være dem der ligger og samler støv, medens spil der blot har det formål at være sjove og/eller spændende bliver spilet igen og igen. Tro mig jeg har haft min meget store del af børnespil der skulle lære børnene alt lige fra at tælle til ugens dage på engelsk.

Men bortset fra det, så er jeg ellers rimelig enig i de fleste af anmelderens betragtninger.

Lars
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Kortspil i Politiken den 6. april 2009

Post by Frouvne »

Larsine wrote:[...] Spil der satser på at lære noget til børn er og bliver aldrig sjove, det ender altid med at være dem der ligger og samler støv, medens spil der blot har det formål at være sjove og/eller spændende bliver spilet igen og igen. [...]
:lol: Jeg tror, du har ret langt henad vejen... faktisk nok næsten hele vejen. Men i mine øjne er der nu undtagelser. Et eksempel herpå er spillet Können Schweine fliegen?, der fungerede rigtig godt i vores familie! Og lige på det brætspilsmæssige område regner jeg os ikke som værende specielt dysfunktionelle... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Kortspil i Politiken den 6. april 2009

Post by akwlinka »

Thomas Vigild var også i TV lorry idag for at fortælle om spil op til påsken, og her havde han taget tre kortspil med, Et børnespil, som jeg ikke fik fat i navnet på, som familiespil havde han valgt SET og som voksen spil Spank the Monkey"

Til sidste fik han også nævnte stiftelsen af Guldbrikken, så nu har det også været i fjernsynet.


her et link til udsendelsen
http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/ ... vId=477688
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Kortspil i Politiken den 6. april 2009

Post by Frouvne »

Børnespillet er Super Mark (Super Mark bygger hus, Super Mark kører tog, Super Mark som købmand, SuperMark som postbud og Super Mark som superhelt).

Dejligt at se lidt anderledes kortspil finde frem til tv's sendeflade. Lidt synd at Thomas Vigild ikke havde sørget for at pakke kortene, så der var et let stik at finde - det har han nok næste gang! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Kortspil i Politiken den 6. april 2009

Post by akwlinka »

Frouvne wrote:Børnespillet er Super Mark (Super Mark bygger hus, Super Mark kører tog, Super Mark som købmand, SuperMark som postbud og Super Mark som superhelt).

Dejligt at se lidt anderledes kortspil finde frem til tv's sendeflade. Lidt synd at Thomas Vigild ikke havde sørget for at pakke kortene, så der var et let stik at finde - det har han nok næste gang! :wink:
ja det var også min tanke. Men ellers et udemærket indslag
Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Kortspil i Politiken den 6. april 2009

Post by qute »

Meget godt indslag. Super at det kommer frem i tv!
Image
Post Reply