Artikler i Politiken

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Artikler i Politiken

Post by Frouvne »

Drix wrote:[...] 24Timer omtalte i går en del brætspil...og IKKE QUIZspil...så lidt er der da at finde i den danske medieverden om _rigtige_ brætspil (minder mig om en evig diskussion om, hvad der er _rigtige_ computerspil....lol).

Artiklen
Det der primært fangede min interesse i den udgave af 24 Timer kom dog nogle sider tidligere og var også brætspilsrelateret. I et dobbeltopslag på side 24-25 anbefales der julegaver til børn i forskellige aldersgrupper. Til de 13-15 årige drenge blev der som den ene af de tre anbefalinger til denne aldersgruppe anbefalet: Agricola!Som et kuriosum - og måske ikke mindre interessant - blev der til pigerne i den samme aldersgruppe blandt andet anbefalet computerspiludvidelsen til World of Warcraft: Wrath of the Lich King. Jo, jeg syntes bestemt jeg fornemmer, at der blæser andre - og mere behagelige! - vinde, end vi er vant til!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Re: Artikler i Politiken

Post by Drix »

Stony wrote:...og for at spolere den gode stemning, vil jeg sige dig stik imod, og opponere mod at Carcassonne bliver sat i bås med quizspil. Carcassonne er et elegant spil, og det kan være meget taktisk. Især når man spiller det to spillere. Det er et af de få brætspil jeg har spillet mange gange.
(Det er til gengæld ikke meget værd hvis man er 4-5 stykker. ALT for meget kaos.)
Jeg nævnte Carcassone som reference til "almen kendskab" ikke som et udtryk for kvalitet.
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Artikler i Politiken

Post by Stony »

Ahhhh. Fair nok.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 132 times

Re: Artikler i Politiken

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Det der primært fangede min interesse i den udgave af 24 Timer kom dog nogle sider tidligere og var også brætspilsrelateret. I et dobbeltopslag på side 24-25 anbefales der julegaver til børn i forskellige aldersgrupper. Til de 13-15 årige drenge blev der som den ene af de tre anbefalinger til denne aldersgruppe anbefalet: Agricola!Som et kuriosum - og måske ikke mindre interessant - blev der til pigerne i den samme aldersgruppe blandt andet anbefalet computerspiludvidelsen til World of Warcraft: Wrath of the Lich King. Jo, jeg syntes bestemt jeg fornemmer, at der blæser andre - og mere behagelige! - vinde, end vi er vant til!
Det der påkalder sig lige et par Image Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Artikler i Politiken

Post by Stony »

Jeg googlede mig lige til en anden artikel hos Politiken. Den er nu et par måneder gammel, men jeg kan ikke mindes at have læst den via et link herfra. (Det må være alzheimer)

Den snakker også om det kritisable i måden "Årets Voksenspil" og "Årets Børnespil" bliver valgt.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Re: Artikler i Politiken

Post by Drix »

Stony wrote:Ahhhh. Fair nok.
Apology accepted :wink:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Artikler i Politiken

Post by Gunness »

Stony wrote:Jeg googlede mig lige til en anden artikel hos Politiken. Den er nu et par måneder gammel, men jeg kan ikke mindes at have læst den via et link herfra. (Det må være alzheimer)
Tja, den er i alt fald nævnt i 1. indlæg i denne tråd, men om det er Alzheimeren, der gør sit indtog, skal jeg ikke kunne sige ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Artikler i Politiken

Post by Stony »

Hmmm. Jeg forsøgte at bruge sidens søgemekanisme, men den søger åbenbart kun på den viste tekst, og ikke på den adresse der linkes til. Det er stof til eftertanke. (for nørder som mig)
Sidst spillet:
Image
Post Reply