Artikel i Metroxpress

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Re: Artikel i Metroxpress

Post by Drix »

Andrea (og andre),

Jeg tror du/I misforstår mig.....læs venligst indlæggene igen.

Jeg mener ikke quizspil GENERELT, men BEZZERWIZZER......

Resten er jeg enig i. Men det var jo ligesom ikke det, diskussionen gik på.
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Artikel i Metroxpress

Post by Helle »

Drix wrote:Andrea (og andre),

Jeg tror du/I misforstår mig.....læs venligst indlæggene igen.

Jeg mener ikke quizspil GENERELT, men BEZZERWIZZER......

Resten er jeg enig i. Men det var jo ligesom ikke det, diskussionen gik på.
Jeg mener faktisk også, at noget tyder på, at BW er populært ... måske holder det ikke sålænge, men jeg har som allerede skrevet hørt titlen omtalt af flere personer, der selv ejede spillet ... jeg har sågar været på en hyttetur, hvor spillet var i brug det meste af weekenden ....
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 132 times

Re: Artikel i Metroxpress

Post by Andrea »

Drix wrote:Andrea (og andre),
Jeg tror du/I misforstår mig.....læs venligst indlæggene igen.
Jeg mener ikke quizspil GENERELT, men BEZZERWIZZER......
Det tror jeg ikke - men jeg kan da lige markere i mine sidste to indlæg, hvad der omhandler Bezzerwizzer direkte.

1.
Bezzerwizzer udkom første gang for et par år siden og er - salgsmæssigt set - en bragende succes. I følge business.dk er der alene i 2007 solgt over 40.000 eksemplarer herhjemme, og iværksætteren bag har tjent næsten fire millioner kroner på det.

Sammenlagt er der solgt over 100.000 eksemplarer af spillet, og der er indgået aftale med Mattel, så fra dette efterår kan spillet købes i ni europæiske lande.

2.
Ja - oftest personer, der ellers aldrig spiller brætspil* eller i hvert fald yderst sjældent gør det (og quizspil er i manges øjne en fin, light underholdningsform til en hyggeaften med vennerne eller familien). Der er rigtig mange danskere, der elsker quizspil, hvilket betyder, at der er blevet produceret og solgt en hel del quizspil de sidste 20 år - hvis ikke mere. Da jeg var barn, var det stort set den eneste form for spil, man kunne få, og det var først, da jeg begyndte at komme på rollespilskongresser for 10-11 år siden, at jeg selv så andre spil end de gængse quizspil.

Og så har Bezzerwizzer i øvrigt fået en hel del omtale de seneste år - medier som Politiken, Berlingske Tidende, Jyllands-Posten, MetroXpress, business.dk (som Berlingske også trækker på), 24 Timer samt erhvervsbladet.dk er blot et udpluk af de medier, der har omtalt spillet.

Jeg prøvede - efter tvang - spillet i juli måned, og det bedste, jeg kan sige om det spil er, at det er hurtigt overstået! Men det gode ved spillet er, at det får flere til at spille - og være interesseret i at spille i det hele taget, og det kan spilmarkedet som helhed nyde glæde af på længere sigt.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Re: Artikel i Metroxpress

Post by Drix »

:lol: :lol: :lol: :lol:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
Rasmus Hviid
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 76
Joined: Tue Jun 26, 2007 8:52 am
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Artikel i Metroxpress

Post by Rasmus Hviid »

Drix wrote:Okay.

Jeg tillader mig bare at være kritisk overfor de tal. Jeg tror der er tale om en masse forudbestillinger til butikker, firmagaver, osv. osv. i den stil.
Jeg kan eksempelvis nævne, at et par steder, jeg jævnligt kommer (fysisk i butikker - som er familien Danmark-agtige)...sælger de knap et eksemplar om måneden. Jeg har sågar lavet testen ved at lave et lille neglemærke i den forreste kasse.....og ja.....det stod der længe :oops:

Jeg mener, at vi på et tidspunkt vil se, at butikkerne bliver nødt til at dumpe prisen for at slippe af med dem. Og artiklen i ME er bare med til at pumpe markedet kunstigt.........men igen......det kan være jeg tager helt fejl...

Kender I nogen, der har spillet? Og har frivilligt købt det af interesse.....
Jeg kender ingen......og har aldrig hørt det omtalt? :? (dvs. mellem venner, bekendte, familie, osv.)
Og nu er det vel næppe tilfældigt, at ME dagligt har spørgsmål fra BW, vel? :wink:
Jeg ved at der blev solgt rigtigt mange eksemplarer gennem Politken Plus, og at der var en del "sure" kunder, da spillet midlertidigt var udsolgt.

Selvom spillet har fået en god anmeldelse i Politiken, er der nu vandtætte skodder i forhold til den redaktionelle del. :wink:
Københavns Brætspilsklub: http://www.strategispil.dk
Jurymedlem for Guldbrikken
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Artikel i Metroxpress

Post by Larsine »

Drix wrote:Okay.

Jeg tillader mig bare at være kritisk overfor de tal. Jeg tror der er tale om en masse forudbestillinger til butikker, firmagaver, osv. osv. i den stil.
Hvorfor er du kritisk over for de tal? Regnskaber taler vel deres eget sprog, og et overskud på 3,9 milioner kr, er vel et overskud på 3,9 milioner kr. Da det er et ApS er det muligt købe deres offentliggjorte regnskab på CVR.

Jeg kan ikke tro at steder som business.dk eller erhvervsbladet.dk skulle få specielt meget ud af at finde på tal som ikke kan dokumenteres.
Drix wrote:Jeg kan eksempelvis nævne, at et par steder, jeg jævnligt kommer (fysisk i butikker - som er familien Danmark-agtige)...sælger de knap et eksemplar om måneden. Jeg har sågar lavet testen ved at lave et lille neglemærke i den forreste kasse.....og ja.....det stod der længe :oops:
Men det står der, hvilket ikke sker for spil som Tigris og Euphrates, Samurai, Elfenland, Elasund eller El Grande. Alle sammen spil som er udgivet på dansk, har en forholdsvis høj rank på BGG, og som alle sammen er udgået af det danske marked.
Drix wrote:Jeg mener, at vi på et tidspunkt vil se, at butikkerne bliver nødt til at dumpe prisen for at slippe af med dem. Og artiklen i ME er bare med til at pumpe markedet kunstigt.........men igen......det kan være jeg tager helt fejl...
Det kan kun tiden vise, men udvikleren har netop annonceret at BezzerWizzer nu kommer i en ny kompakt version, og det gør man vel ikke hvis ikke med mindre de to forrige versioner sælger fornuftigt.
Drix wrote:Kender I nogen, der har spillet? Og har frivilligt købt det af interesse.....
Jeg kender ingen......og har aldrig hørt det omtalt? :? (dvs. mellem venner, bekendte, familie, osv.)
Og nu er det vel næppe tilfældigt, at ME dagligt har spørgsmål fra BW, vel? :wink:
Ja jeg kender flere (4 familier) der har spillet, og jeg har været tvangsindlagt til at spille det flere gange. Det er jo ingen hemlighed at jeg hader quiz-spil og alligeval har jeg haft det OK med at spiller Bezzerwizzer.

De fleste af dem jeg kender der har Bezzerwizzer (3) er non-gamers og de synes alle at det er fantastisk. Den sidste er gamer og han fik det i gave. Han synes heller ikke det er så fantastisk, men han spiller det med alle de venner som ellers ikke ville spille brætspil.

Det kommer nok kun inden for vores døre hvis jeg får det smidt nakken og det ikke kan byttes til noget andet.

Men derfor ser det alligevel ud til at det sælger.

Lars
Post Reply